• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-06 11:07:48 följande:
    Nä, det är du inte. Om man är normal som dem flesta och får ett lägre hb under graviditeten (och har normala värden som utgång) så ska man fylla på med extra järn. alledeles rätt.

Men om man är som Sofy och mig, som har på tok för höga järnvärden...då får man göra motsatsen Ett hb kring 146 och uppåt i graviditet är nämligen inte bra. Jag är överlycklig att mitt hb är på "bara" 130 nu, det tycker jag är alldeles lagom.

***kram***
    *lunchdags*
    Jag tycker allt att du får dela med dig ODD. Jag kan behöva lite :)
  • kajsalisa
    Lallan skrev 2010-10-06 09:50:16 följande:

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag

Sf-mått: 32cm
    järn: 123
    Blodtryck: 85/137
    Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
    Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panncakes: Mina test blev svagare i  v 7 eller om det var 8 men än sålänge är jag fortfarande gravid så det är nog helt rätt att man inte ska lägga för stor vikt vid hur starkt plusset är. Det är ju fortfarande plus

Härligt att det ser fint ut Lallan!  Solig
  • kajsalisa

Underbart Pinklove! Superfin liten bebbe!

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-10-06 11:07:39 följande:
    det är väl ibörjan man ska undvika järn? och sen är det mest lever de pratar om som inte är bra
    Men åååh, jag som är i början nu och äter extra mycket järn ju. Ska man inte äta "mitt val kvinna" nu alltså? Jag tar dem pga folsyra och järn.
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-10-06 11:07:48 följande:
    Nä, det är du inte. Om man är normal som dem flesta och får ett lägre hb under graviditeten (och har normala värden som utgång) så ska man fylla på med extra järn. alledeles rätt.

Men om man är som Sofy och mig, som har på tok för höga järnvärden...då får man göra motsatsen Ett hb kring 146 och uppåt i graviditet är nämligen inte bra. Jag är överlycklig att mitt hb är på "bara" 130 nu, det tycker jag är alldeles lagom.

***kram***
    *lunchdags*
    Aha, ok. Vid min förra inskrivning hade jag bra värden så jag antar att jag har det nu också.
  • Odetta

PINKLOVE!!!

Grattis till lyckat RUL och den fina fina bebisen!

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Nu har jag varit på mitt premiärbesök i magtråden. hade tänkt lägge in en bild snart, men det får nog dröja. efter att ha sett alla fina bilder där (japp, jag gick igenom HELA tråden) så känner jag att jag själv mest ser fet ut. Fet och blek. *suckar*

• acure
    Odetta skrev 2010-10-06 11:11:23 följande:
    PINKLOVE!!!

Grattis till lyckat RUL och den fina fina bebisen!

*kramisar*
    TACK VÄNNEN!!! Vi är så lyckliga!!!

Stor kram!
  • färnik

Pinklove. grattis till det lyckade ultraljudet, och till en fin liten bäbis!

Sofy: vad härligt att du mår så mkt bättre, hoppas att det håller i sig! Jag vill också börja må bra snart, vad tusan, i morgon går jag in i v 17, och jag mår fortfarande lika kasst! Rynkar på näsan

• Happiness

Funderar på om jag skulle ta  och göra en sån där gipsavgjutning av magen någongång längre fram. Eller kanske inte...vad ska man göra av den liksom. Går ju inte att hänga på väggen...Nä jag hoppar nog det vid närmare fetertanke. Om någon gör det i tråden kan ni väl hojta till och berätta hur det blev.

Riktiga gravidkort är ett måste å andra sidan. Är sanslöst dyrt men det kan det vara värt. Om någon ta sånna kan ni väl också hojta till.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma