• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

God morgon tjejer!
    I trådstarten finns nu en länk till nya tråden med vår bf-lista. Inga mer hormonsutbrott Röntgen... Flört
    Jag tycker att vi uppdaterar listan enbart där så vet vi att den listan alltid är aktuell.

Hoppas ni får en bra dag.

Kram

• Muffe80

Godmorgon

I dag är jag trött. Haft skitont i magen hela natten och visste inte om det var missfall på gång eller något annat. Nu verkar det ha lagt sig och jag är inte helt ok i magen, typ lös i magen.... åt väl kanske fel i går.

Dagen ser jag inte fram emot. Ska snart sätta mig och åka tåg i två timmar, ha möte i flera timmar och sen tåg hem. Kommer jag spy på tåget? Vad gör man om man mår illa på mötet?

Puh

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-06 08:26:48 följande:
    Godmorgon

I dag är jag trött. Haft skitont i magen hela natten och visste inte om det var missfall på gång eller något annat. Nu verkar det ha lagt sig och jag är inte helt ok i magen, typ lös i magen.... åt väl kanske fel i går.

Dagen ser jag inte fram emot. Ska snart sätta mig och åka tåg i två timmar, ha möte i flera timmar och sen tåg hem. Kommer jag spy på tåget? Vad gör man om man mår illa på mötet?

Puh
    Godmorgon!

Det är väl inte konstigt att du har ont i magen när du mått så illa och ätit så konstigt. Det är säkert ingen fara. Jag är också lite konstig i magen till och från. Ibland jättehård och ibland jättelös. Antar att det är normalt för att tarmarna blir påverkade av graviditeten.

Om du mår illa på mötet får du väl gå ifrån och bara låtsas att du ska på toa. Det är ju inget konstigt. Om nån tycker du går på toa ofta kan du ju skylla på UVI eller nåt.
  • Muffe80

Ja jag hoppas dagen kommer gå ok. Fasar just nu för tågresan!

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-10-06 07:50:56 följande:
    God morgon tjejer!
    I trådstarten finns nu en länk till nya tråden med vår bf-lista. Inga mer hormonsutbrott Röntgen... Flört
    Jag tycker att vi uppdaterar listan enbart där så vet vi att den listan alltid är aktuell.

Hoppas ni får en bra dag.

Kram
    hahahaaa...tack Kajsalisa! Så kanon. Den där listan är inte lätt att hålla reda på och vi måst ju snart uppdatera den när mabajas lilla bebis kommer. Idag kommer en arbetskamrat hit med sin bebis som föddes i slutet på maj, ska bli mysigt att få hålla en liten nu igen. Tänk om några månader har vi våran alldeles egen......

Ni flickor får nog lära mig att åka skidor överhuvudtaget. Fick slalomskidor när jag var liten men lärde mig aldrig att svänga. Åkte bara rakt ner. Blev så sur för att det aldrig gick som jag ville och jag bara trillade jämt när jag skulle svänga så jag gav upp det rätt fort med att svänga ;P Däremot har jag åkt desto mer längskidor, men det blir ju aldrig av nu när man bor i skåne. Har ju typ ingen snö :/
  • Pancakes

Måste fråga en sak...När är det gravtesten blir svagare igen? Jag har tagit tre stycken nu och min man "förbjuder" mig att ta fler för han tycker att det bara gör mig mer hispig. Borde jag ta ett igen tycker ni? Det senaste jag tog var för en vecka sen.

• MCT79

Gud vad ni skriver här inne!

Muffe, jag hade berättat för mina jobbarkompisar om jag var du.... förmodligen "vet" allihop redan, det är bara du som tror att ingen har anat nått...=)
    För mig var det otroligt skönt att ha berättat tidigt (måste eftersom jag måste undvika patienterna som får cytostatika) å jag fick ett enormt stöd när det gick åt skogen... det gjorde allt lite lättare...

Jag blöder än men testade igen i morse.... klart förvirrande.. nu är jag bara säker på mf till 85%... ni kan ju kolla på testen om ni vill..
    Förra månaden testade jag ju negativit två dar efter jag började blöda...

Kram på er!!

• rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-10-06 09:14:20 följande:
    Måste fråga en sak...När är det gravtesten blir svagare igen? Jag har tagit tre stycken nu och min man "förbjuder" mig att ta fler för han tycker att det bara gör mig mer hispig. Borde jag ta ett igen tycker ni? Det senaste jag tog var för en vecka sen.
    Ta inte fer tester att nojja på du är gravid till motsatsen har bevisats!!!

En typisk graviditet bör ha nivåer av HCG fördubblas var 48 till 72 timmar upp till åttonde till 11: e vecka, då de börjar att stabilisera och förblir konstant under hela graviditeten. Detta sker i ca 85% av graviditeter. När HCG nivåerna blir hög, kommer de att börja fördubblas var 96 timmar.
    Gravida kvinnor, särskilt de som har upplevt fertilitet frågor, lägger stor vikt vid HCG nivåer. På grund av stora sortiment av vad som kan vara normal, läkare råda kvinnor att inte ta dem för allvarligt. Vissa kvinnor har låg hCG-värden och gå på att ha en sund, normal baby. http://www.nimade.info/laka/2010/09/Vad-ar-HCG.html
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 09:26:46 följande:
    Ta inte fer tester att nojja på du är gravid till motsatsen har bevisats!!!

En typisk graviditet bör ha nivåer av HCG fördubblas var 48 till 72 timmar upp till åttonde till 11: e vecka, då de börjar att stabilisera och förblir konstant under hela graviditeten. Detta sker i ca 85% av graviditeter. När HCG nivåerna blir hög, kommer de att börja fördubblas var 96 timmar.
    Gravida kvinnor, särskilt de som har upplevt fertilitet frågor, lägger stor vikt vid HCG nivåer. På grund av stora sortiment av vad som kan vara normal, läkare råda kvinnor att inte ta dem för allvarligt. Vissa kvinnor har låg hCG-värden och gå på att ha en sund, normal baby. www.nimade.info/laka/2010/09/Vad-ar-HCG.html
    Tack! Jag struntar i att testa mer. Inväntar VUL om två veckor istället. Då lär jag ju få veta hur det ligger till. Alla mina tre test (både digitalt och CB plus) har visat resultat snabbt och tydligt så jag får väl nöja mig där.
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-10-06 09:32:49 följande:
    Tack! Jag struntar i att testa mer. Inväntar VUL om två veckor istället. Då lär jag ju få veta hur det ligger till. Alla mina tre test (både digitalt och CB plus) har visat resultat snabbt och tydligt så jag får väl nöja mig där.
    Absolut det tycker jag att du ska :) Du är gravid! Inget snack om saken :D

Min vilding la precis in ett sån där jättesprk eller box, hela jag rykte till. Det var likadant igår kväll. Hon spárkar ju till och från hela tiden men inte tidigare med den kraften! Nu har hon lyckats få in två rejäla så man krummar ihop som en ostbåge av dem. Det är nog bara att vänja sig vid det ;P *proffsboxaren min*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma