• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag

Sf-mått: 32cm
    järn: 123
    Blodtryck: 85/137
    Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
    Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panncakes: Mina test blev svagare i  v 7 eller om det var 8 men än sålänge är jag fortfarande gravid så det är nog helt rätt att man inte ska lägga för stor vikt vid hur starkt plusset är. Det är ju fortfarande plus

• rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-10-06 09:50:16 följande:

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag

Sf-mått: 32cm
    järn: 123
    Blodtryck: 85/137
    Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
    Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panncakes: Mina test blev svagare i  v 7 eller om det var 8 men än sålänge är jag fortfarande gravid så det är nog helt rätt att man inte ska lägga för stor vikt vid hur starkt plusset är. Det är ju fortfarande plus

Låter bra, lite aningens på väg mot högt blodtryck. Gränsen går väl vid 140/90, antar att du inte vilade innan de mätte blodtrycket. Hur var det nu...visste du vad det blev för kön på bebisarna?? 17 kilo måste väl anses som rätt normalt vid tvillinggraviditet väl? Och när du dessutom var så nätt innan så måste de väl räkna med att man går upp mer eller hur?
  • Happiness
    Lallan: Grattis till fina siffror! Kanon järn-värde. Sen dom där 17 kg de sitter alla på magen. . Det är the twins som väger. Har du funderat på namn till dem? Går du enbar till spec.mvc nu? Har du fått tid för snitt eller vill du föda? har de sagt om det är något de håller ett extra öga på när det gäller tvilling graviditet?
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 09:57:31 följande:
    Låter bra, lite aningens på väg mot högt blodtryck. Gränsen går väl vid 140/90, antar att du inte vilade innan de mätte blodtrycket. Hur var det nu...visste du vad det blev för kön på bebisarna?? 17 kilo måste väl anses som rätt normalt vid tvillinggraviditet väl? Och när du dessutom var så nätt innan så måste de väl räkna med att man går upp mer eller hur?
    Happiness skrev 2010-10-06 09:57:36 följande:
    Lallan: Grattis till fina siffror! Kanon järn-värde. Sen dom där 17 kg de sitter alla på magen. . Det är the twins som väger. Har du funderat på namn till dem? Går du enbar till spec.mvc nu? Har du fått tid för snitt eller vill du föda? har de sagt om det är något de håller ett extra öga på när det gäller tvilling graviditet?
    Blodtrycket hade faktiskt gått ner ngt nu sedan sist så min lugna vecka har gett resultat. Ha ha så stora hoppas jag inte att bebbarna blir, tror att kilona är ganska jämt fördelade över kroppen.

Jag går mest till vanliga bm, spec.mv är bara tul. Det är framförallt blodtrycket som dom kollar extra då det är större risk för havandeskapsförgifning med tvillingar.

Vet inte vad det är för sort där inne men gissar vilt på kille och tjej alt. två pojkar. Sonen här hemma tycker att vi ska döpa dom till Sara och Björn

Vill helst föda vaginalt och än sålänge så ligger ettan med huvudet neråt så då finns möjligheten men sen hur det blir är en annan sak.
  • Happiness
    Lallan: Vet du vad som händer om bara ett barn ligger med huvudet neråt? Vänd försök går kanske inte att göra med tvillingar? Sara och Björn var gulliga namn.
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-10-06 09:14:20 följande:
    Måste fråga en sak...När är det gravtesten blir svagare igen? Jag har tagit tre stycken nu och min man "förbjuder" mig att ta fler för han tycker att det bara gör mig mer hispig. Borde jag ta ett igen tycker ni? Det senaste jag tog var för en vecka sen.
    Tar inte det lång tid innan de blir svaga? jag testade nog fram till vecka 12-13 och då var de super starka... men det kanske är olika?
    Längtan efter liten är stor
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-10-06 10:17:58 följande:
    Lallan: Vet du vad som händer om bara ett barn ligger med huvudet neråt? Vänd försök går kanske inte att göra med tvillingar? Sara och Björn var gulliga namn.

Så länge som tvilling ett ligger med huvudet ner så funkar det visst ändå annars blir det nog snitt. Tror inte att man gör vändningsförsök eftersom att snittrisken ändå är så hög speciellt för tvåan. Dessutom tror jag att dom har det lite för trångt. Mina ligger kvar som dom låg redan på ul i v 15.

Det lär inte bli Sara och Björn även om det är sonens önskan Som tjejnamn gillar jag både Alva och Alice men pojknamn vet jag inte alls än. Gillade Alvin förut men det är lite för likt Melvin som minsta sonen heter.

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-05 19:12:51 följande:
    Bra värden!! Jag har tänkt på mitt hb.. nu vet ja inte va ja har men hur gör ja får o få ner de? Mer än o dricka o dricka o dricka....
    Jag undviker det mesta med järn i...typ leverpastej, för mycket rött kött, persilja...blodpudding. Ja sådant Och om jag äter det så dricker jag solhavre (eller för andra då mjölk) som innehåller mycket kalcium för då hämmar man ju kroppens upptag av järnet i maten.

Hur mår du annars nu?

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes
    Lallan skrev 2010-10-06 10:30:13 följande:

Så länge som tvilling ett ligger med huvudet ner så funkar det visst ändå annars blir det nog snitt. Tror inte att man gör vändningsförsök eftersom att snittrisken ändå är så hög speciellt för tvåan. Dessutom tror jag att dom har det lite för trångt. Mina ligger kvar som dom låg redan på ul i v 15.

Det lär inte bli Sara och Björn även om det är sonens önskan Som tjejnamn gillar jag både Alva och Alice men pojknamn vet jag inte alls än. Gillade Alvin förut men det är lite för likt Melvin som minsta sonen heter.

Sara och Björn heter två kompisar till mig som ska gifta sig i vår :) Så i mina öron klingar det bra ihop!
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-06 10:44:24 följande:
    Jag undviker det mesta med järn i...typ leverpastej, för mycket rött kött, persilja...blodpudding. Ja sådant Och om jag äter det så dricker jag solhavre (eller för andra då mjölk) som innehåller mycket kalcium för då hämmar man ju kroppens upptag av järnet i maten.

Hur mår du annars nu?

*kramisar*
    hahahaaa..och jag försöker äta massa spenat och sånt. Har slarvat med mina tabletter den sista tiden öfr min mages skull. Tog en tablett i går och igår kom magknipen tillbaka. Min mage klarar verkligen inte av järntabletter. När jag var hos bm tog hon hb kapillärt och då var det 120. 3 dagar senare på sjukhuset tog de venöst och då var det 109. Jag gerinte mycket för de kapillära proverna. Nån som vet om blutsaft är bra??? Har hört mycket om det och funderar på att gå och köpa det.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma