• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

leverpastej kan jag inte vara utan, är helt gaaalen i det. var jag med dottern med... det är ju helt okej att äta inget farligt alls :D

Längtan efter liten är stor
  • acure

Hej tjejer! Jag har egentligen datorförbud från min BM men vi var på RUL idag och vill bara uttrycka min glädje och lägga ut en bild. Allt såg så fint ut, men lille Kotten låg med huvudet i bäckenet så det gick inte att mäta det så vi fick vänta i väntrummet en stund och dricka mer vatten så att urinblåsan skulle trycka på lite och få bebisen att vända på sig (FY F-N vad kissnödig jag var, trodde jag skulle spricka!!!). Tack och lov vände den sig och BM kunde mäta alla mått. Vi blev bakåtflyttade tre dagar så vi fick nytt datum (4 mars) ska försöka hitta BF-listan någonstans och uppdatera datumet, om någon vet vart den finns får ni gärna plocka fram den. :)

Vi fick inte veta kön, eller vi frågade inte, vi var mest så glada över att allt såg bra ut och att den låg där och sprattlade för fullt.

• Pancakes

Nu blir jag förvirrad... Jag trodde man skulle äta extra mycket järn under graviditeten?? Jag äter "mitt val kvinna" just nu och försöker äta blodpudding, spenat och leverpastej och sånt mer än vanligt. Är jag fel ute?

• Längtan efter liten

sicken fin bebis :)

• acure
    Lallan skrev 2010-10-06 09:50:16 följande:

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag

Sf-mått: 32cm
    järn: 123
    Blodtryck: 85/137
    Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
    Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lallan, oroa dig inte över vikten (även om jag inte tycker att du fått upp särskilt mycket alls!). Våra vänner som fick tvillingar förra veckan hon gick ner 18 kg på tre dagar, så det är mycket vätska och annat som bara försvinner puts veck efter förlossningen. :)
  • rontgensyrran

Åh vilken fin bild Pinklove!!! Tack vare Kajsalisa ligger den i trådstart som en länk, så det är bara att fylla i :)

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-10-06 10:58:11 följande:
    Nu blir jag förvirrad... Jag trodde man skulle äta extra mycket järn under graviditeten?? Jag äter "mitt val kvinna" just nu och försöker äta blodpudding, spenat och leverpastej och sånt mer än vanligt. Är jag fel ute?
    det är väl ibörjan man ska undvika järn? och sen är det mest lever de pratar om som inte är bra
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-10-06 10:58:11 följande:
    Nä, det är du inte. Om man är normal som dem flesta och får ett lägre hb under graviditeten (och har normala värden som utgång) så ska man fylla på med extra järn. alledeles rätt.

Men om man är som Sofy och mig, som har på tok för höga järnvärden...då får man göra motsatsen Ett hb kring 146 och uppåt i graviditet är nämligen inte bra. Jag är överlycklig att mitt hb är på "bara" 130 nu, det tycker jag är alldeles lagom.

***kram***
    *lunchdags*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 11:04:28 följande:
    Åh vilken fin bild Pinklove!!! Tack vare Kajsalisa ligger den i trådstart som en länk, så det är bara att fylla i :)
    Åh vad bra! Tack!! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma