• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

Men lallan.. hade du verkligen 137 (skrev du va..?) diastoliskt idag? Och 86 systoliskt?

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-06 18:15:29 följande:
    Va ere me lilla Himler? :(
    Vi upptäckte i helgen att han haltade och var lite svullen över höften, men eftersom han är utekatt brukar jag inte ta så allvarligt på det. Utekatter kan ju hamna i slagsmål så jag har avvaktat. Han har blivit bättre och velat vara ute och varit pigg, dock inte bussugen. Igår kunde vi tom ta på höften utan att han reagerade. Idag var han ute och kom inte hem när han brukar. 5 timmar senare än när han brukar komma hem satt han utanför på altanen och när jag släppte in honom så har höften svällt upp ännu mera. Så nu är själva svullnaden ca 3 cm hög och ca 7*5 cm i bredd. Så nu blir det veterinären imorgon!
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 17:46:51 följande:
    Hittade denna sidan. Tänkte jag skulle låna svärmors finkamera och be nån kompis hjälpa mig nän gång i slutet. Men man fick mycket inspiration på denna länken iaf :)

www2.vtbgruppen.se/webbilder/gravid/
    Tack Syrran! Ja det är ju sånna bilder man ska ha. Kanon idéer. Gillar den med siluetten. Har man själv bara en bra kamera så kan man ju fixa det med mannen eller en kompis. Som man vet kan hantera en kamera någorlunda . Ljuset har jag lärt mig är ju det allra viktigaste när man ska ta kort. Ju mer ju destpo bättre. Är man inomhus är det alla ljus källor som man har som gäller.

vI FÅR LÄGGA UPP VÅRA ALSTER SEN jAG ANLITAR MANNEN. oJ CAPSLOCK
  • Lallan
    sofy skrev 2010-10-06 18:17:42 följande:
    Men lallan.. hade du verkligen 137 (skrev du va..?) diastoliskt idag? Och 86 systoliskt?
    Vilket som är vilket kan du bättre än jag men undertrycket låg på 85 har jag för mig och övertrycket har jag för mig låg på 137 eller precis däromkring. Skrev upp det på en lapp men just nu är jag för lat för att resa mig och kolla upp det. Hurså förresten?
  • sofy
    Lallan skrev 2010-10-06 19:00:37 följande:
    Vilket som är vilket kan du bättre än jag men undertrycket låg på 85 har jag för mig och övertrycket har jag för mig låg på 137 eller precis däromkring. Skrev upp det på en lapp men just nu är jag för lat för att resa mig och kolla upp det. Hurså förresten?
    Jaaa men då e jag me! 137/85 då? :D Jag blev vääldigt konfunderad då jag såg de omvänt skrivet.. kändes inte alls som bra tryck då ;) Nu e ja me på noterna igen! :D

My bad! Sorry!
  • Lallan
    sofy skrev 2010-10-06 19:06:32 följande:
    Jaaa men då e jag me! 137/85 då? :D Jag blev vääldigt konfunderad då jag såg de omvänt skrivet.. kändes inte alls som bra tryck då ;) Nu e ja me på noterna igen! :D

My bad! Sorry!
    Ahh, det var det som var grejen. Det har legat däromkring förut så det var inget jag reagerade på
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-06 18:21:40 följande:
    Vi upptäckte i helgen att han haltade och var lite svullen över höften, men eftersom han är utekatt brukar jag inte ta så allvarligt på det. Utekatter kan ju hamna i slagsmål så jag har avvaktat. Han har blivit bättre och velat vara ute och varit pigg, dock inte bussugen. Igår kunde vi tom ta på höften utan att han reagerade. Idag var han ute och kom inte hem när han brukar. 5 timmar senare än när han brukar komma hem satt han utanför på altanen och när jag släppte in honom så har höften svällt upp ännu mera. Så nu är själva svullnaden ca 3 cm hög och ca 7*5 cm i bredd. Så nu blir det veterinären imorgon!
    hoppas verkligen att lilla helmer inte har något allvarligt med höften, kanske bara behöver en spruta för inflammation?
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Lallan skrev 2010-10-06 19:12:26 följande:
    Ahh, det var det som var grejen. Det har legat däromkring förut så det var inget jag reagerade på
    Haha nä men ja reagerade bara på 85 i övertryck, o 137 i under.. ;) Men om vi skriver de omvänt stämmer de bättre i min sega skalle! ;D

Hoppas du inte tog illa upp! Får skylla på näringsbrist i hjärnan, hah ;p
  • Cat79

Jag har med varit hos BM och måttet på magen var 24 cm, viktuppgång tot 7 kg, bra blodtryck (kom ej ihåg siffrorna), hjärtljud bebis 145 slag. Allt ser kanon ut :) Vecka 28 nu.

Lallan: Skönt med så fina värden på dig och twinsen. Vad tror du att du väntar? en av varje eller båda av samma?
    Mabaja: Inget hänt ännu då men vi väntar m spänning
    Kajsalisa: Bra att du länkat BF-listan!
    Odd: Coolt gipsavtryck :)

I helgen som var så fotades jag och några vänner så jag köpte 4 st jättefina bilder på mig med min kula :) Min sambo har inte tagit så många på mig sen innan tyvärr. En kompis ska ta på mig om ca 1 månad och då ska hon ha en finare systemkamera och då tänkte jag ta någon bild med endast underkläder.

Sofy: Skönt att du mår bättre och att veckorna går även för dig.
    Pinklove: Underbart med lyckat RUL :) Fina bebisen.

Shit vad det har hänt mycket med rörelserna i min mage .) Då moderkakan ligger i framvägg har det tagit längre tid för mig att känna men nu är det mycket mer action till o från - så mysigt.

Nu ska jag ta en promenad. Ha en trevlig onsdagskväll. KRAM

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-10-06 18:14:05 följande:
    Har nu bokat tid hos veterinären till min lillpojke Himler imorgon, skulle ju vara typiskt om något skulle dra igång lagom till dess.
    Veterinärbesök fungerar som igångsättning ska du se! =) Ev av mina närmaste vänner hade tid för sin hund, och naturligtvis startade förlossningen så de lämnade av hunden hos veterinären på väg till sjukhuset, och så fick ngn annan hämta henne då de hade fullt upp med att föda barn. =)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma