• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 17:46:51 följande:
    Hittade denna sidan. Tänkte jag skulle låna svärmors finkamera och be nån kompis hjälpa mig nän gång i slutet. Men man fick mycket inspiration på denna länken iaf :)

www2.vtbgruppen.se/webbilder/gravid/
    så underbara bilder :)
    Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa

Coolt Cat, våra värden är nästan exakt lika. När jag var hos bm för 1 1/2 vecka sen (26 fulla veckor) var mitt sf-mått 25, upp 6 kg och 144 i hjärtljud...

• Lallan
    sofy skrev 2010-10-06 19:17:03 följande:
    Haha nä men ja reagerade bara på 85 i övertryck, o 137 i under.. ;) Men om vi skriver de omvänt stämmer de bättre i min sega skalle! ;D

Hoppas du inte tog illa upp! Får skylla på näringsbrist i hjärnan, hah ;p
    Funderade mest på om det var ngt jag missat/inte fattat själv

Mabaja: Själva var vi med vår lilla dvärg downs katt till veterinären igår och tog bort de få tänder hon hade kvar. Hon hade fått infektion i käkbenet pga dom dåliga tandresterna så hela ögat var igensvullet. Nu kommer hon nog förhoppningsvis klara sig ett tag till

Cat79: Antingen pojke och flicka (hoppas lite på det) eller två pojkar!
  • Mabaja

Jag hoppas också att det bara är nån form av inflammation för min Himler. Eller att han bara åkt på en snyting! Min lilla bebis!

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-06 20:28:10 följande:
    Jag hoppas också att det bara är nån form av inflammation för min Himler. Eller att han bara åkt på en snyting! Min lilla bebis!
    haha sorry för helmer :D
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-06 20:29:58 följande:
    haha sorry för helmer :D
    Haha, ingen fara.. Kärt barn har många namn! :)
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-10-06 19:29:06 följande:
    Coolt Cat, våra värden är nästan exakt lika. När jag var hos bm för 1 1/2 vecka sen (26 fulla veckor) var mitt sf-mått 25, upp 6 kg och 144 i hjärtljud...
    Mitt sf mått var 23 i v 25+0. Låg precis under kurvan. Men blev glad över det då hon berättade var det innebar. Hade inte fattat det ännu. Den skarpakurvan 3500 g bebis. den undre kurvan 3000 g och den övre 4000 g. Jag blev glad och sa då lutar det åt 3300 g, alldeles lagom till mig sa jag med stor smile. Min barnmorska satte ner mig jorden direkt, det kan ändras snabbt  ;P
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 21:10:18 följande:
    Mitt sf mått var 23 i v 25+0. Låg precis under kurvan. Men blev glad över det då hon berättade var det innebar. Hade inte fattat det ännu. Den skarpakurvan 3500 g bebis. den undre kurvan 3000 g och den övre 4000 g. Jag blev glad och sa då lutar det åt 3300 g, alldeles lagom till mig sa jag med stor smile. Min barnmorska satte ner mig jorden direkt, det kan ändras snabbt  ;P
    Haha... Jag har legat under kurvan precis fram till nu. Sista två gångerna har jag legat precis över kurvan. haha.
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-10-06 19:21:43 följande:
    Veterinärbesök fungerar som igångsättning ska du se! =) Ev av mina närmaste vänner hade tid för sin hund, och naturligtvis startade förlossningen så de lämnade av hunden hos veterinären på väg till sjukhuset, och så fick ngn annan hämta henne då de hade fullt upp med att föda barn. =)
    På tal om igångsättning....idag på gravidvattenjympan så berättade ledaren lite hur vi kan göra vid olika övningar beroende på hur långt gågna vi är + hur mycket problem man har. Då sa hon fast det gäller inte dig till en tjej. Du jobbar bara med armar. För denna tjejen är i utdrivningsfasen! Efter typ halva passet gick hon. Sen efter passet berättade min bästa kompis som stod längre bort än mig att hon sett nåt blodslem i poolen som flöt runt som hon försökte undvika. Kanske lyckades hon??? Men fyyyy faaan så äckligt! Hade jag sett det så hade jag fått typ panik. USCH! Ursäkta svordomen, men uhhhhhhh.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma