• sofy

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-10-19 10:27:21 följande:
    Tack gulliga ni. Men tyvärr kommer detta nog sluta med att jag blir ensamstående. Inte vad jag hade räknat med när vi blev gravida i april :(
    Men va? Nej gud va tråkigt! Började undra vart du tagit vägen.. Rynkar på näsan Tänker på dig o skickar massa kramar!! Hör av dig igen när du orkar!! Hjärta
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:39:35 följande:
    Jag känner mig som "vanligt" idag... hm, spydde imorse men sedan dess har jag druckit oboy, ätit en mjuk macka och fyra knäckebrödsbitar... inte likt mig... vänder det nu kanske?

Har som sagt världens bästa sambo som fixar och tar hand om mig, om någon har tips på vad man kan ge honom så tar jag gärna emot det!

Röntgensyrran, beklagar. Vad tråkigt men hoppas att det kanske löser sig för er?
    Va skönt! Inte samma för mig tyvärr ;) Men lärt mig leva me de.. Ska iväg på lunch hos min gravida vän om 2 timmar, gah! Men tar me mina påsar o sen har ju hon toa också så, hahaha! :D

Spökveckorna drar väl igång nu me, så de kanske avtar o så mår du bra en månad innan man börjar känna bebis ;)

Ni kan väl satsa på en mysig kväll? Kanske en hemmaspakväll? Eller när du mår bättre en middag ute o en hotellnatt? Va tycker han om? Några speciella intressen?
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-19 22:18:04 följande:
    Någon här inne som haft hjärtklappning längre stunder runt min vecka... vecka 13? Känns som hjärtat slår hårt och som att det ska hoppa ur kroppen...
    Ja herregud ja.. nästan hela tiden! ;) Vet dock inte om de beror på grav eller min sköldkörtel, kan va en kombo! Men de e normalt ändå, ökad blodvolym osv :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-20 08:31:48 följande:
    Godmorgon på er och en fråga till er som varit gravida ett tag:

Jag har sista dagarna fått ont i skinkan, på vänster sida när jag legat länge och då gör det ont där plus i benet när jag går.... men sen går det över. Det är väl inte foglossning utan kanske bara otränad människa, eller?

Har ni märkt att era bröst eller bröstvårtor ändrar form? Tycker att vänster bröstvårta och bröst gör mer ont än det andra, och att vårtan ibland får konstig form i duschen.... hm, man blir ju lite orolig.

Imorgon är det KUB!!! 
    Jag har inte varit gravid mer än 1v längre än dig, men jag har samma sak :) Ont i ländryggen på vä sida, o ner på rumpan o benet. Men de e säkert foglossning på g för mig, har så satans ont ibland o min rygg som e paj sen innan så ;)

Och ja, bröstvårtorna e svullna o ömma :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-20 08:36:18 följande:
    Muffe, jag tycker brösten har ändrat form redan faktiskt. I duschen blir man ju jättekänslig för strålarna så det är inte så konstigt att bröstvårtorna ändrar form. Det gör nästan ont att dusch ibland tycker jag.

Om exakt två dygn vid den här tiden har jag fått mitt svar om den lever eller inte. Usch, vad det är nervöst. Sambon är inte alls nervös, det är bara jag som oroar mig. Fattar inte hur han kan vara så lugn.
    Haha, min man e likadan. Lugn hela tiden ;) När jag blödde i början o de va massor, då satt ja ju o grinade o sa att de va MF, han va lugn o sa "Gumman man kan blöda ändå, de e nog ingen fara" Huh? Men han hade ju rätt :) Skönt att ha ngn som tar ner en på jorden när man själv blir nojjig..
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-10-20 12:55:57 följande:
    rontgensyrran: Fy faban vad tråkigt att höra, skickar en massa massa rå-om-kramar och hoppas att det på nåt sätt ändå ordnar sig för er..... {#emotions_dlg.flower}

Igår spydde jag massor av gånger så fort jag försökte få i mig nåt så till slut pallade jag inte med det så vi åkte till gynakuten efter rådgivning från vårdguiden. Tog flera timmar men jag fick till slut dropp och stolpiller Cool. Fick se pyret igen med UL på magen när den höll på att gymnastisera! Skrattande Precis innan vi skulle åka hem såg jag att jag hade börjat blöda från underlivet men vi åkte hem eftersom allt hade sett bra ut. Och idag var vi iväg för KUB igen och då var det ju med VUL och hon såg att blödningen hade avtagit och att det inte kom från livmodern. Fick 1:2686 så risken för DS var låg. Nu kunde hon mäta mycket bättre än vad de kunde göra i måndags, CRL var 66 mm och jag beräknades vara i v 13+0. Vi fick inget papper med all data som ni andra verkar ha fått? Hon sa att de brukar de inte ge. Vi fick iaf en bild med oss Skrattande dock inte någon jättebra men min sambo ska hjälpa mig ikväll med att försöka få över den till datorn.

Känns så underbart skönt att veta att den verkar må prima i magen! Sämre med mamman men ååh vad alla kräkningar känns värt det när man fått se den tre gånger den här veckan bara.... Solig 
    Grattis till fina siffror!! :) Då stämmer du ju exakt me räkningen om vilken vecka vi är i ;) Gött!! Dock förstår ja inte hur dom räknar, min va 65 mm o dom sa 12+1 på Huddinge i måndags, dock tror jag mer att jag då va i 12+5 o nu idag är 13+0 också, :)
  • sofy

Jag är en HEMSK fru idag, fyfan vill bara försvinna.

Min man är ledig idag och imorn och ska ikväll ut me några kompisar, när jag får höra de blir jag grinig, börjar gnälla o smälla i köket o känner mig helt övergiven. Vad är mitt problem? Han ska ut en kväll. Suck. Då gick han ut på en promenix o jag började grina.

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-10-20 13:11:03 följande:
    Ja Sofy det stämmer ju väldigt bra överens med SM! Så nu kör jag på det och firar att vi har gått in i fjortonde veckan!! Skål Har ditt illamående lagt sig helt nu förresten??

Jaa de gjorde vi idag, gött som fan :) Hoppas de rullar på lite snabbare nu. Nä de har de icke.. Men har vant mig ;)
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-20 15:57:33 följande:
    Sofy undrade inte du om huddinge och RUL? Visst gör man det på center för fostermedicin? Där har de iaf tv i taket till föräldrarna! Så du kommer nog få se hela undersökningen!
    Joo ;) Stämmer bra. Fick en skitgullig BM där i måndas som gjorde KUB, Ann kristin hette hon.. o vi såg på tv'n i taket ;)
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-20 16:25:33 följande:
    Sofy: se där du har redan hunnit dit! Men om du skulle glömt att de hade det i taket så ville jag bara påminna dig om det
    Haha, gullig du är!! ;)

Och va skönt att tappen återbildats lite! Nu håller vi tummarna för att de fortsätter så! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma