Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Jag har börjat få en kula så nu kan nog ingen undgå att jag är gravid om jag har tajt tröja på mig, vilket jag ofta har Jättemysigt!!!

angående min bild... hm, jag ser tydligt att ngt sticker ut, säg att benet är så här långt _________________ , då är klutten som sticker ut __ så lång haha! bra förklaring va? Ser ut som ett lillfinger som är avkapat.

Men efter att ha sett bilderna på länken ovan så kan det ju tyda på både kille och tjej... ser liksom ingen tydlig pung eller så och bilden är eg. inte inzoomad heller utan tagen normalt på hela rumpan, och hela benen som syns... för att se om det är kille eller tjej kanske man måste zooma in mer?!

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-25 12:07:44 följande:
    Du ville ju inte veta, så sluta spekulera! ;)

Min mans syster väntade en kille hela sin graviditet, men ut kom.. en tjej! Fast de såg dom inte förrän efter några dagar, hennes klitoris var SÅ svullen så dom fick ta massa kromosomprover osv för o få de helt fastställt :) Så man vet aaldrig!
    sant, nu lägger vi ner detta Jag tror det är för tidigt att se!

Oj, kan de vara så svullna, vilken chock att först tro det är en kille och sen blri det en tjej
  • Muffe80

en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?

• Muffe80

Tar gärna tips på sidor med barnstickers

• Muffe80
    färnik skrev 2010-11-25 14:53:36 följande:
    För att det är jobbigt att resa sig upp ur sängen och gå de där 5 meterna, 20 ggr varje natt. Med spjälsängen jämte sin egna, räcker det med att sätta sig upp... OskyldigFlört
    Sätta sig upp för att amma, eller trösta...?! Haha, är ju helt ny på detta...
    tänker mig nu att jag kommer amma i barnrummet för att sambon ska få sova, men så kanske det inte funkar i riktiga livet
  • Muffe80

lycka till idag miraclee.

Havsklippan, hm vad jobbigt men tycker du gör rätt i som inte gör provet. När vi var på KUB hade bebisen exakt rätt mått för den veckan och dagen som jag hade beräknat... men nu på RUL så blev vi flyttade med BF 5 dagar längre fram... det är visserligen inte 14 dagar som hos er men kanske mätte de "fel" eller annorlunda på KUB eller RUL... Tror inte det är farligt alls om man såg att allt såg ok ut.

• Muffe80

en fråga till er som kan allt

vi har en garderob med utdragbara hyllor som vi ska ha bebiskläder i... men de har typ gul "botten" och jag vill klä in denna platta i ngt gulligt... vad köper man då? kan man köpa omslagspapper t ex eller finns det riktigt garderobspapper och var köper man det?

• Muffe80

Jag börjar fundera på min flyttning på bf....

Jag vet att mensens sista dag var den 25 juli... hade utslag på äl-test den 8 och 9/8 och borde då haft äl den 9 eller 10/8 kanske. Men enligt bm´s sista räkning så hade jag ägglossning den 13/8... hm, kan väl inte stämma?

• Muffe80

Har ganska mycket värk i magen, nedre delen, sen i går. Känns som kraftig värk till och från, men mest när jag står eller rör på mig. Har även som träningsvärk i mage och rumpa... konstig känsla. Är det normalt iv 18?

(Hade sex för första gången på länge i går morse... hänger det ihop?)

• Muffe80

Ja då stämmer det ju alldeles perfekt. Men jag undrar då varför det stämde exakt med mina beräkningar på KUB? Det kanske inte är ngt att hänga upp sig på? Fast jag ville ju helst ha mitt bf som ju var tidigare hihi!

Det känns jobbigt att backa nästan en vecka nu i kalendern på FL och min egna räkning...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma