Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Haha, tack för era förslag!

Har ni köpt på er mycket saker redan alltså.. vi har lite kläder än så länge! men detä r ju bra att dela upp inköpen lite känner jag. Räknade lite på i går och man blir ju inte rik av att gå hemma med barnet sen.... usch!
    Jag vill ju gärna vara hemma nåt år eller lite mer om det går.

Ska ni andra dela lika på ledigheten? Man får väl en bonus då!

Hur har ni gjort med bilbarnstol, köper nytt eller begagnat?

Nu kom det massor med frågor (det blir idag "Dagens frågor"

• Muffe80

Sambon vill också hyra bilbarnstol men jag har fått för mig att man då får nedspydda och sunkiga stolar, men så är det kanske inte...

Undrar hur mycket pengar man spar på att hyra, har ni räknat på det ungefär?
    89 kr i månaden tickar ju iväg det också...

• Muffe80

hur länge har ett barn bilbarnstol?

Säg att man har stol tills man är 7 år.
    Då blir det totalt 7446 kr som ni betalar för det om ni betalar 89 kr per månad.

Vad kostar det att köpa nya och hur många behöver man köpa under dessa år?

hm, om det blir mycket billigare kanske man skulle hyra

• Muffe80

Grattis Lallan!! Mysigt med tvillingar!

• Muffe80

toksnippa, grattis till sonen Mysigt!!

färnevik, roligt med en liten tjej till.. ser jättesöt ut

Ego: Här är det rätt dåligt faksikt. Spyr numera varje morgon igen, och även efter en del måltider på kvällen... det är fan inte ens roligt längre. Var så nöjd i går när jag fick i mig massa nyttig mat men sen kom tyvärr allt upp igen.. suck!!

• Muffe80

Jag äter inga tabletter och eftersom de varit helt ok ett par veckor trodde jag det skulle vända... men det kanske är dags att ringa bm och fråga vad vi ska göra, kanske borde de ta lite prover och kolla järn och annat redan nu istället för om en månad?!

• Muffe80

Ja nu växer magen och det är såå mysigt!

Fick nyss frågan hur jag mådde och ett konstaterande att jag såg blek ut... roligt...
    Det känns som jag ändå får i mig saker, men ffrågan är om barnet tar stryk för att det inte är så mycket mat, men antar att den tar vad den behöver som alla säger

Däremot kanske man ska komma in på kontroll, det vet jag inte... ska till BM annars i januari. Vad skulle ni andra gjort?

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-12-06 13:27:51 följande:
    Usch, nu nojar jag mig igen..  Sorry äckelvarningen men har haft väldigt skumma flytningar idag. Först alldeles vattniga som om man läcker fostervatten eller nåt och sen massa slem, precis som vid ÄL-flytningar. Och inte bara lite utan mycket, precis så där som det blir vid ÄL. Normalt?
    Har/hade samma sak :)
  • Muffe80

Hur mycket hade ni gått upp kring vecka 20, tjejer?

Jag har hittills gått upp ca 2 kg, tror det mesta måste sitta i magen faktiskt för i övrigt syns det inget.

Hela jobbet har påpekat att jag ser sååå blek ut och att jag måste kolla upp det... men, ja... kanske kan blekhet vara tecken på järnbrist? Är ju extremt trött också!

• Muffe80

åh det är både mysigt och lite läskigt när man känner de små kickarna i magen, hihi! Det är häftigt att man verkligen vet att ngt lever där inne

I dag har varit en riktig seg och dålig dag, trötthet och illamående. Har nog fått i mig 3 limpskivor, 1 clementin, 2 morötter, lite tårta, två smörgåsar med paprika, 2 glas mjölk och lite fil med flingor.... inte direkt ngt att stå sig på va? Stackars liten i magen....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma