Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Beklagar Evsi! Sköt om era två prinsar som ni har och ta hand om varandra. Hemskt!

Mabaja, det gick isåfall fort attbli fertil igen om det är möjligt? Vill ni ha barn tätt hihi?

Jag är glad idag. Mådde illa imorse och även innan frukost men försökte ändå få i mig lite och chansade, antingen kommer det upp eller stannar i magen... och än så länge har det stannat

Har fått i mig en näve mandlar, 3 smörgåsar med leverpastej och gurka, äppeljuice, lite kaffe, fil och flingor

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-14 14:14:27 följande:
    Tack söta ni för er omtanke!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tänkte prova va hemma o se om de blev bättre, men spydde upp allt ja hade inatt o imorse också så har bokat en tid på lättakuten nu 14.40. Ska be dom ta prover på urinen o kolla efter ketoner o se om de är nån idé o åka till akuten o bli inlagd, jag har inte energi för o bara sitta där annars, faller ihop då. Ska även se va han säger om antibiotikan eftersom ja inte får behålla den, precis som när ja åt för UVI'n..

Har iallafall fått i mig nåra skedar äppelkräm, o en kopp blåbärste. Yiha!!
    Kräm och te är alltid något hoppas det stanna kvar.

Bra att du ska in på koll, får se vad de säger nu då! Hade du varit hos läkare för att få lunginflammation konstaterat? Tror jag missade det men antar det eftersom du äter antibiotika!

Jag har en helt tvärtom-dag idag... vet inte vad som händer, men bra är det.
    Åt ju mycket till frukost och sen till lunch fick jag i mig kyckling, ris och sås och så en bulle på de Å jag är hungrig än...! Det är alltså SÅ HÄR det ska kännas att vara gravid i v 16-17, inte må illa som en tok!
  • Muffe80

Måste ha er hjälp tjejer!

Vi har bokat en resa med ca 4 timmars flyg om ca 3 veckor...
    men så läser jag detta på niomånader.se

"Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga"

Ska jag avboka för att jag hade blödningar i början?

Tror ni man får missfall eller vad kan hända?

• Muffe80

Jag är inte rädd, och jag har egentligen inte haft stora blödningar utan droppar då och då i början. Inga sammandragningar alls... eller ja, nu på sista tiden drar det ibland men det är nog normalt

Får se vad bm säger, men oavsett vad de säger så är de väl på min egen risk.... är nog mer rädd frö missfall i och med tryckförädnringar m.m.... men om allt ser ok ut på RUL snart så kommer jag nog vara rätt lugn...

Det ska bli så sköööönt att bo på lyxigt hotell, spa:a lite grann och ha det gott... och ÄTA!

Har gått upp 1,5 kg, jihaa!

• Muffe80
    maria204 skrev 2010-11-16 13:23:50 följande:
    Hej!
    JaAg är så glad idag. Jag var på inskrivning igår,och min BM bokade genast en tid för VUL. Vi var där imorse och såg ett tickande hjärta. Jag är i v. 6 + några dagar. Vi träffade en mycket förstående läkare som bestämde att jag får komma tillbaka varannan vecka i alla fram till jul, för att följa upp att allt går bra. Vad skönt det känns att någon tar en på allvar, och vad skönt att allt såg ut som det skulle! Han sa att det var stor chans att allt skulle gå bra den här gången. Jippie!!
    Grattis, vad härligt

Man vill ju bara att det ska synas massor just nu, på mig ser det ut sm jag ätit för mycket bullar och det är ju inte så smickrande haha!

Pratade med bm, inga problem alls sa hon att flyga. Hon hade aldrig hört talas om att man itne ska flyga pga tidigare blödning (man ska inte läsa så mycket på internet tyckte hon... ) Så om det var ok med flygbolaget så var det ok att åka... Men vet inte ens om jag ska kolla med flygbolaget? Om de tänker stoppa mig så är det väl bara att jag säger att jag är tjock haha!
  • Muffe80

2:a dagen i rad som jag känner en liten kick inifrån magen, långt ner på vänster sida... har misstänkt att den ligger där eftersom det bubblar till lite lbland och nu kickar det då och då... hihi!

• Muffe80

Jag har inte heller haft ömma bröst nån gång knappt, inte vad jag lagt på minnet i alla fall. Numera känns brösten som vanligt, kanske att man ser ådrorna lite mer, men inte ömma... det är ju ngt som är bra i alla fall

• Muffe80

Visst får man lite större och finare mage i mammabyxor med mudd, eller vad tycker ni?

Står just nu och provar en ny jeanskjol och beundrar min, enligt mig, stora mage, haha! Coolt om några veckor när det syns att det är en gravidmage för alla!!!

Jag har mått jättebra sista dagarna, kanske lite illamående på morgonen, men sedan toppen. Har ingen direkt matlust och äter väl inte alla grönsaker och frukter och fisk som man "ska" men får i mig rätt mycket mat som stannar kvar. Underbart!

V 18 snart... tiden går ju skitfort!!

Just det, sista tiden har jag känt som en bubbla eller liten kick på samma sida.. vänster i magen. borde väl vara bebis? Himla mysigt.

Men jag är avis på miraclee som känner massa sparkar och rörelser

• Muffe80

miraclee--- han kanske får heta Vilde då?

Imorrn ska vi på kalas, och jag vll gärna ha min nya kjol och leggings och sambon tycker jag ska ha tajt tröja för att visa magen, vlket jag även vill, MEN jag känner mig dum som visar upp magen. konstigt va? är det för man inte är van att visa en stor mage liksom eller vad är det med mig?

Tycker ni det skulle vara fånigt med en i v 17-18 som visar sin "lilla" mage?

• Muffe80

V 18 idag och RUL denna vecka, tiden går verkligen snabbt nu

Har inte kräks på ca 6 dagar nu, jippie!!

Miraclee- du har RUL snart va?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma