Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-11-01 09:09:12 följande:
    Grattis till v 15!!! Klart att du är hängig Muffe. Första trimestern=galen trötthet plus dåligt näringsintag. Det i kombination med alla hormoner. Inget konstigt alls gumman. Kan trösta dig med att jag blev av med min trötthet helt och hållet runt v 15 så förhoppningsvis vänder det för dig snart också.... Jag tog första magbilden i v 11, även om det egentligen inte började synas nåt förrän runt v 16-17.
    Åh tack för peppande ord. Jag skrev till en kompis att jag har så dåligt samvete för att jag inte gör någonting vettigt och bara sover men då svarade hon att jag gör det mest fantastiska man kan göra, skapar ett barn... Då kändes det bättre

Hoppas tröttheten släpper bara, har lovat sambon att den dagen jag mår bra igen ska jag shoppa LOSS - barnkläder, kläder till mig, saker till hemmet osv...

Angående min KUB, den gjordes i 12 + 3 och blodprovet togs en vecka innan!
  • Muffe80

Är det lätt att se kön på KUB?
    Vi fick en film där de filmade underifrån liksom, med benen på sidorna, tror jag...
    det visade två rätt stora vita klumpar/kulor inne i kroppen så att säga... kanske skulle kunna vara en kille men så lätt är det väl inte att  se det?

Lite ledsen blir jag för vi vill egentligen inte veta könet, tänk om det var just det som vi såg..?! såg dock inget utanför kroppen så att säga... haha!

• Muffe80

skulle kanske kunna vara sittknölarna som vi såg, för de är rätt långt ifrån varandra och syns himla tydligt.

• Muffe80
    mallanis skrev 2010-11-01 15:45:56 följande:

En samvetsfråga ;) Jag mår illa och är sååååå trött hela tiden. Känner mig som en riktig slacker på jobbet just nu....*skäms*  Hur har ni andra orkat med jobb och ni som har barn innan HUR orkar ni? ? ?

Jag orkar INTE haha.. Det är en stor hemlis men jag har inte gjort många knop på jobbet sedan vecka 6 Jag sitter nästan och somnar, och om jag inte halvsover så mår jag illa och har ingen ork att jobba för det.

Ha inte dåligt samvete Du får kanske lite mer ork snart... säger jag som är i v 15 och är mer trött än nånsin

Jag är en skittråkig människa hemma... sooover hela tiden och gnäller mest
  • Muffe80

Jag vet inte hur jag skulle orka om jag hade barn också att ta hand om.... MAX 2 barn säger jag!!

• Muffe80

Åh jag mår inte bra. Vaknade med illamående, kräktes och det enda jag får i mig är knäckemackor.

Håller helt ärligt på att dö av min trötthet och är yrslig hela tiden, det är inte farligt va? Eller ska man kolla blodtryck eller något?
    Känner mig yr mest hela tiden, plus tröttheten... Och mitt dåååliga samvete över att jag inte äter mat.

Kan man söva ner sig själv 15 veckor?

• Muffe80
    sofy skrev 2010-11-02 10:28:07 följande:
    Samma här.. :( Ska till BM nu o lyssna hjärtljud o ta prover, sen heeeem o vila!

Kram påre :)
    Skönt att du får ta prover och sen viiila!

vi har en blodtrycksmätare hos mina föräldrar, kanske ska låna hem den :)
  • Muffe80

När är det normalt att börja på vattengympa? Min bm pratade om det men sa inte när man fick/kunde börja gå på det. Finns alltså vattenjympa för gravida här.

• Muffe80

Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...

• Muffe80

Imorse vaknade jag utan illamående och var hur pigg som helst. Hade en myskväll i går med massa tända ljus, glögg och tv :) Somnade väl dock i soffan som vanligt, men det var mysigt haha. Snart är det advent också, myspys.

Imorse åkte jag till jobbet senare just för att jag hade sån energi, var tvungen att fixa och städa lite hemma haha!

Hoppas jag har ork att sy upp mina mammabyxor ikväll så jag slipper ha dem uppvikta

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma