Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:01:17 följande:
    www.nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.6...

Kvinnor som föder stora barn kan drabbas av stora bristningar och i vissa fall av skulderdystoci under förlossningen. Det innebär att barnets huvud kommer ut, men axlarna kilar fast sig och barnet fastnar. Det krävs då extra insatser för att förlösa barnet.
    Usch, låter jobbigt.. Hoppas man slipper..
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:02:37 följande:
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
    Åh fy, jag blir rastlös bara jag hör dig berätta om det. Skulle bli tokig också. Nästan så att man blir glad av att man sitter på jobbet nu och inte hemma.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-03 10:42:55 följande:
    Sofy nu har jag ringt Sigtuna och bölat!!  hahah! Stabil man är.......  Vi får väl se, han ska ringa upp...
    Men oj, mår du dåligt?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-03 10:45:34 följande:
    Jag får inte tillräckligt med progesteron utskrivet... (enligt mig..).. han tycker jag kan sluta om 5 dagar.. då är jag 9+2.. jag vill gärna fortsätta till v 12 som "alla" andra får göra...  (nu låter jag som 14 år jag vet!)
    Jaha, vad irriterande. Ja, visst brukar det vara till vecka 12. Det kan väl inte skada i alla fall? Var en trotsig tonåring du, det har du rätt till. Håller tummarna för att han ändrar sig.
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:54:07 följande:
    Ja men de är ju samma som här då! När började det för dig? Ja, när han pressar sig neråt vill jag verkligen dö, haha. Värst är man är uppe o går, då känns de ju som huvvet ska trilla ut mellan benen! :p
    Åh fy, är det vad man har att vänta sig alltså? Låter ju onekligen tidigt om det är 8 veckor kvar till BF. Vad säger läkarna om det? Ska du ha det så alltså?
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:32:37 följande:
    Det där med träningen, jag körde ju på ändå. Men jag fick sd först på slutet.. Igår när jag var på öppna förskolan kom en mamma "visst tränar du på sats? Jag såg dig när du var höggravid och där står du och kör bodypump"... Hon tyckte att jag var lite knasig med den jättemagen! haha.
    Ja, folk har en del åsikter om sånt har jag märkt. Man får väl gå på vad man själv tycker är bekvämt helt enkelt. Det body pump-pass jag var på senast leddes av en gravid tjej och det var lite skönt att se. Hon hade lättare vikter bara och körde inte alla magövningar.
  • Pancakes

Mamma till W skrev 2011-03-03 11:37:55 följande:
    sista passet jag körde bodypump var jag i v 36... spinning körde jag veckan innan jag var beräknad, men då sa personalen till mig att du fick jag banne mig hålla mig hemma. haha.

Hurtbulle :) Får se om jag pallar så länge, vecka 29 snart och känner att konditionen inte riktigt är sig lik. Men styrka går bra, lite SD bara så man får stanna till ibland. 
    Hoppas att jag också går upp så där lite som du. Men det ser inte lovande ut...har ju lång tid kvar att lägga på mig kilon..

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:49:10 följande:
    Körde ett danspass i v 32 och då fick jag massor av sammandragningar, sen lite när jag körde spinning, men det var bara att räta på ryggen så släppte det och så kunde jag köra vidare! :) Det enda jobbiga var fogarna.

Oj, vad duktigt! Haha, jag körde också ett danspass för några veckor sen och kände mig allt annat än sexig under lationrörelserna :) Och så måste man se sig själv i spegeln dessutom hela tiden. Hoppiga pass är inte så bekvämt längre, spinning funkar bättre.
  • Pancakes

Blääää, får gåshud av sånt där. Sitter och äter lunch framför datorn men ska nog läsa nåt annat nu tror jag :)

• Pancakes

Nu har jag ätit klart så nu kan jag läsa om äckel igen :)

Apropå sånt så är det ordning på magen igen, MCT. Sköööönt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma