Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Kikar in lite försiktigt...vågar inte riktigt ropa hej än! Plussade för en stund sen, fem månader efter missfallet.

Har hängt i "vi som längtar efter plus efter missfall"-tråden jättelänge och känner många av er härliga tjejer därifrån. Jag hoppas att jag kan få hänga här och att det går vägen den här gången. Men som sagt, har bara tagit ett test hittills, ett CB (bild i galleriet). Ska köpa hem ett digital och några vanliga till och vara lite testmissbrukare imorn bitti :)

• Pancakes

Tack gulliga ni! Ja, jag ska vara glad. Vill inte nojja bort hela glädjen. Vill inte sitta på jobbet nu, vill bara hem till min man. Han sov imorse så jag väckte honom och berättade och fick ett sömnigt leende men sen har vi inte träffats och träffas inte ikväll heller.

• Pancakes

Oj, har inte räknat ut BF än. Det måste jag göra. Är liksom så rädd att det är inbillning och att jag inte är gravid på riktigt. Har inga symtom alls, tror jag inte i alla fall. Vet inte vad som är skensymtom och riktiga.
    Men måste kasta mig ut snart och ropa hej antar jag:)

• Pancakes

Kajsalisa, måste fråga dig som verkar vara en träningsmänniska om råd. Är ju supernojjig så klart.. Jag tränar fem gånger i veckan och är aerobicsinstruktör och alltmänt träningsfreak. Förra graviditeten körde jag på som vanligt....och det slutade i missfall men det kanske inte berodde på det så klart. Nu vill jag helst bara lägga mig i soffan till vecka 12. Men jag kan ju inte ställa in alla mina pass, eller? Idag ska jag gå och träna med en kollega på lunchen, vågar nästan inte. Är jag superlöjlig nu eller?

• Pancakes

Tack för er input! Jag kör på som vanligt då så länge jag mår bra av det. Man är ju nojig för sex också. Sex var det som utlöst missfallet sist, men det var ju inte det som var anledningen. Fostret var redan dött sedan flera veckor och det var bara sexet som satte igång blödningen.

Är det nån mer som inte haft några symtom när ni plussat?

• Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-24 09:51:07 följande:
    Jag hade bara massa gaser i magen massa flytningar och svullen mage försenad mens och ömma bröstvårtor
    När jag var i vecka 16 börjad jag må ILLA inte spy men fy inte kul haha
    Dem försvan sen i vecka 20 ..

Vi vågade ha sex i vecka 16 då var jag 100% att allt skulle gå bra ..
    Idag har vi sex varje dag
    Oj, ska jag vänta med sex i 11 veckor?? Hjälp... :) Helt ärligt, är det en risk att ha sex alltså? Säger BM det?

De enda symtom jag skulle kunna ha är möjligtvis att det högg till på ena sidan för en vecka sen, på ett skumt sätt jag inte känt tidigare. Sen är jag lite knasig i magen den här veckan och har känt en lätt yrsel några gånger när jag rest mig hastigt. Men det är allt och det skulle lika gärna kunna bero på nåt annat.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-09-24 10:16:44 följande:
    Vet verkligen inte Pancakes. Om jag vore du hade jag nog ringt nån barnmorska och frågat. Vad jag förstår så ska det inte vara några problem, men jag förstår ditt dilemma...
    Jag har varit och tränat på lunchen nu ändå. Mår ju inte illa utan mår precis som vanligt och jag hade ju lika gärna kunnat plussa imorn och då hade jag ju inte vetat idag utan tränat som vanligt. Tog bara ett test imorse för att jag ska ut ikväll och ville inte riskera att dricka vin.

Ska ta och ringa en läkare eller barnmorska och fråga lite om träning och sex.
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-09-24 10:41:25 följande:
    Nope inga problem man ska dock inte dricka mer än 3 koppar kaffe, te eller cola om dagen tror jag att jag har läst nånstans ( 2 dl koppar).  Faan min smärta går inte över. Jag vill helst inte behöva åka in, sitta på akuten i  timmar är jag inte alls sugen på. Men så tänker jag ändå tänk om det är blindtarmen, då är det ju bättre att åka in tidigt innan det går för långt...suck. Vad ska jag göra?
    Men fy vad jobbigt det låter. Har du haft ont i flera dagar? Sitta på akuten är ju inget kul en fredag direkt. Har du ringt sjukvårdsupplysningen?
  • Pancakes

Oj, huvudet bubblar av frågor nu efter plusset. Hur många test har ni tagit och hur länge höll ni på? Man kan ju bli tokig om man ska hålla på och tolka starka och svaga streck i all evighet. När jag plussade sist tog jag ett test. Punkt. Men hade jag tagit ett till i vecka 7 hade jag nog fått redan på MA:t redan då istället för att gå till vecka 11.

Den andra frågan är: Bokade ni alla tid för tidigt VUL? Jag har tänkt att jag ska göra det om det blir som förra gången att jag inte har symtom men nu känner jag att jag vill göra det oavsett så jag slipper gå så långt som förra gången om nåt är galet.

• Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-09-24 14:35:41 följande:
    Ja du Pancakes, det är inte lätt. Jag tror jag tog 3 eller 4 test sammanlagt, men inget längre än två veckor efter bim tror jag. Gjorde inget vul, men däremot tidigt ul i vecka 11. Det är jättesvårt med oron tycker jag. Trots lyckat ul i v 11 var jag supernojjig några veckor senare under de sk spökveckorna...
    Ja, det är nåt sånt antal jag tänker mig också. Vill ta ett digitalt imorn bara för att få texten framför mig verkligen. Sen vill jag ta nåt vanligt om några dagar bara för att se att plusset inte blir svagare.

Oron kommer nog hålla i sig länge. Min man tror att oron är jättedålig för mig och nu ska jag vara orolig för att han är orolig också, suck.

Har din oro försvunnit nu då när du gått så långt? Eller tar det aldrig slut?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma