Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Godmorgon! Vad aktiva ni är redan! Oj Sofy, klockan fem och uppe och städar.. Men det lät som en mysig fredag! Vad ska ni köpa för barngrejer? Skönt att vara ledig! Själv sitter jag på jobbet, har precis kommit hit och räknar timmarna tills det blir fredagsmys,

Safiree, grattis till din dag! Det är en skön känsla förstår jag!

• Pancakes

Mabaja, det har varit sån aktivitet i tråden senaste dagarna att jag nog missade det du skrev till mig om Edge-barnvagnen. Var det att den faktiskt ÄR ganska smidig i affärer eller var det att den INTE var det?

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-25 08:36:03 följande:
    Godmorgon tjejer!

Är det någon som vet var man kan hitta snygga gravidklänningar som inte kostar alltför mycket?
    Ska på fest om ett par veckor och behöver ngt finare att ha på mig! Men suck, det är trist att köpa en klänning för ett tillfälle...

Tar gärna emot tips om ni har!
    Du kan nog hitta en klänning som inte är gravidklänning men som är skuren på rätt sätt ändå. Annars kolla på nätet, du hinner ju beställa om det är några veckor bort. Tex www.proud.se eller www.asos.com, de har fina gravidklänningar. Kolla också Mamalicoius i vissa Vero Moda-butiker. Jag köpte en klänning på MQ nyligen som inte är en gravidklänning men den är skuren under bysten så den passar bra med mage.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-25 08:40:16 följande:
    Alltså vagnen är ju stor, det kan man ju inte förneka.. MEN den går alldeles ypperligt att springa i affärer med. Utan problem! Var inne i sthlm city häromdagen och även där gick det att åka med en "terrängvagn" istället för en nätt liten city. haha.

En annan sak är att de kan ligga länge i liggdelen, en i min mammagrupp fick byta till sittdel när hennes tjej var 3 mån för att liggdelen var för liten så hon hade ångrat att hon inte hade köpt en emmaljunga. och det jag gillar med edgen är att man kan dra upp ryggstödet så de kan sitta upp...
    Låter toppen! Tack!
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-25 08:53:11 följande:
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:35:28 följande:
    Godmorgon! Vad aktiva ni är redan! Oj Sofy, klockan fem och uppe och städar.. Men det lät som en mysig fredag! Vad ska ni köpa för barngrejer? Skönt att vara ledig! Själv sitter jag på jobbet, har precis kommit hit och räknar timmarna tills det blir fredagsmys,

Safiree, grattis till din dag! Det är en skön känsla förstår jag!
    Jag började inte städa förrän kl 7 ;) Vi ska hämta ut barnvagnen, köpa lite grejer till spjälsängen, trådbackar, korgar, doftljus.. ja.. shopping-nerven rycker flitigt här hah! :D
    Hurtigt ändå! Jag hade klockan på 6.30 och fick verkligen masa mig upp med stor ansträngning.
    Åh, vad kul att hämta barnvagnen! Shoppingnerven rycker här också, lönedag och allt!

Apropå sånt, vad behöver man mer till barnvagnen? Ska man köpa täcke och kudde och massa andra prylar? Bebisen kommer ju på sommaren liksom..
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-25 09:08:49 följande:
    vi köpte täcke och kudde och har när det inte är så kallt ute... Sen har vi en åkpåse när det är ännu kallare. :) Men man gör ju som man vill! :) tror dock det är skönt att ha en kudde i ryggen när man har ryggstödet uppfällt till sittande läge för ryggen är inte jättehög.. :)
    Man får väl se hur det blir. Har ju BF 27/5 så det är ju sommar då förhoppningsvis. Ska man köpa en madrass också eller är vagnen tillräckligt mjuk?
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-25 09:21:46 följande:
    Om det var jag som hade bf i slutet av maj skulle jag satsat på en tunn filt (typ snuttefilt) och en kudde. Du behöver ingen extra madrass, men kanske nå plastad frotté för din parvel kommer ju inte ha så mycket kläder och kanske kissar eller bajsar igenom sig.. w har bajsat ner sig många ggr men eftersom det är vinter och kallt blir det ju kläderna som tar stryk och inte vagnen. :)
    Ok, tack för tipsen!
  • Pancakes

Oj, vad det skrivs här, fick gå tillbaka flera sidor för att läsa ikapp. Jag har varit iväg och tränat på lunchen och är tillbaka på jobbet nu. Usch, vad det var speglar på överallt på gymmet kändes det som. Känner mig tjock och har svårt att vänja mig vid spegelbilden med tajta träningskläder.

Färnevik, trist att du inte får åka. Varför får du inte det? Men låter mysigt att sitta med datorn också.

2barnsmamma, stanna kvar för sjutton! Som flera sagt så är det ju jättebra att få tips av er erfarna så att vi inte bara är ett gäng osäkra som nojar oss!

Sugarrush, lycka till med sprutorna! Förstår att det är läskigt men vad skönt att du får hjälp och att sjukvården är rätt bra ibland faktiskt..

• Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-25 13:46:51 följande:
    Åh vad bra att du kom in Pancakes...kolla min fråga över ang. Amningskläder...vet ju att du har koll på sånt
    Haha, är jag det? Jag som precis skulle fråga dig var man köper BOOB-tröjor :)

Jag gillar som sagt Mamalicious och www.proud.se. Den senare är ju lite dyr men fina saker. Båda har amningstoppar som känns lite roligare än HM men antar att man vill ha lite HM-slit-och-släng också? Amingsperioden är kanske inte den chicaste perioden i ens liv liksom..
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-25 13:45:46 följande:
    Jaaaaa! Fick ett VUL utan att ens behöva fråga! Vår bebis var perfekt och stämde exakt på dagen i storlek!
    2,8 crown to rump, alltså 1 cm längre än förra veckan! Fick ett kort också!

Verkar vara en grymt behandlingsprogram, fick just veta att jag automatiskt kommer få TUL i vecka 24,28,32 och 36!

Nu ska jag hämta sprutor.
    Puss på er!
    Ååååh, vad kul! Vad glad jag blir för din skull!
    Får vi se bilden på den lille?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma