Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-28 14:08:41 följande:
    Jag tyckte dsofy vad okänslig när hon skrev, hårda ord från henne och så blir jag kallad för att köra håra ord och sluta och så när det är sofy som borde be om ursäkt och sluta provocera.
    Ingen annan tyckte Sofy var okänslig eller hade hårda ord så jag tror tyvärr att det är du som har en dålig dag helt enkelt och är så utom dig av oro att du inte kan ta till dig av allt stöttande du faktiskt får. Och återigen, vi förstår dig och har alla varit där och försöker hjälpa på alla sätt som det går. Ingen försöker säga "jag var minsann värst" utan man drar upp sina egna erfarenheter för att hjälpa till. När jag hade molvärk och trodde det var missfall berättade Sofy (som gått längre i graviditeten än mig) om sin molvärk och att det inte var nån fara enligt läkarna och att hon sett ett hjärta slå på VUL. Det hjälpte mig och fick mig att känna att det är normalt med molvärk och det behöver inte alls betyda missfall. Jag tycker er diskussion om temp är lite samma grej. Åtminstone tolkar jag det som att det är så Sofy menar.
  • Pancakes
    Åh, vad kul att du redan sett hjärtat! Då brukar det ju gå bra för de allra flesta!
    Ja, detta är en turtråd och om du kollar bf-listan så ser du hur otroligt många bebisar som kommit till slut!
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-28 14:58:56 följande:
    Gråter och mår skit och ni blajjar på som inget har hänt
    Vad vill du att vi ska göra? Snälla säg det, för ingen vet. Alla försök till peppning blev du ju arg över. Så snälla säg, vad ska vi göra? Ska vi hålla med och säga "ja,allt går åt helvete", vad hjälper det dig?

Ja, vi är många i den här tråden och det pågår ofta flera diskussioner samtidigt. Det har hänt att jag diskuterat min oro med några samtidigt som det pågått en diskussion om vilket täcke man ska välja till barnvagnen eller nåt och jag kan ju inte bli arg på de andra för det, det hjälper ju inte mig Så är det bara. Tråden är till för allt, både stort och smått.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-28 15:23:52 följande:
    Jag har lång stubin men nu är den sluuuut...  Så nu ska jag kila och göra nått annat.
    Samma här, orkar inte heller mer nu. Vi har gjort vad vi kan nu. Kram på er alla! Nu väntar härliga bilköer i Stockholms rusningstrafik, tjohoo!
  • Pancakes

Grattis, Sofy! Vad kul! Skönt med fostervattnet! Det ger mig hopp också eftersom jag är lite orolig för det dä.

Grattis MCT också till ditt VUL!!!

Har inte hunnit läsa ikapp alla sidor sen igår men de här två grejerna har jag snappat upp i alla fall :)

• Pancakes

Vad tyst det blev i tråden. Jag som sitter och käkar lunch framför datorn och hoppades på lite sällskap :)

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:04:36 följande:
    Jag e häääär, men småkikar lite på olika serier samtidigt så inte alltid ja läser direkt! ;) Va blev de för lunch?

Och ang mitt TUL - ja, så jäkla gött! Nu stannar han tills jag säger att de är dags o kika ut! ;)

Ja, klart han ska stanna lite till! Är det färdigt med UL och TUL och sånt för din del?

Det blev en grekisk sallad!

Längtan, vad kul med 90-talstema! Tights med färglada USA-sockar och nån storpolo känns väldigt 90-tal. Snyggt? Njae, men kul!

• Pancakes

Sötfilur, du behöver nog inte köpa en gravidklänning. Köp bara en som är skuren under bysten.

Vill också gå på fest och ha klänning!!

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:14:29 följande:
    Nope, sista TUL blir om 3-4 veckor, o sen ctg-kurvor, hinnsvep osv o igångsättning nånstans runt 38+0.. :) 6 veckor kvaaar! 42 dagar blir de va? :D

Åååh va gott!
    Oj, det är snart verkligen! Jag har precis tre månader kvar nu. Känns långt..

Japp, det var gott men nu är jag lite för mätt. Blir supermätt nu för tiden och det känns som maten står en upp till halsen.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 13:23:23 följande:
    Jag vill inte gå på fest och ha klänning, mest omständigt att handla
    Har du ingen gammal klänning du kan ha då? Nån som inte är så tight? Och så kan du köpa några fina skor till bara för att piffa upp det?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma