Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Grattis till lilla Ines

• Muffe80

åh, detta är så läskigt men samtidigt mysigt. Jag låg i soffan och masserade magen med olja och då vaknade bebis till där inne. Sedan kom sparkar så man såg att magen hoppade, haha! myspys.
    Men är det fler som tycker känslan är lite aningen obehaglig? kanske blir det bättre när det kommer hårdare sparkar?

• Muffe80

Bra val att stanna hemma Miraclee, klart du inte ska jobba utan tänka på bebis i första hand ju! Inget är väl viktigare än att han får stanna i magen så länge som möjligt?
    Tänk att han kanm överleva utanför dig om han kommer nu, otroligt.

En fråga om när man ska sluta jobba om allt går som det ska...
    Ska man sluta ett par veckor innan eller vad är normalt och skönast för en själv?

• Muffe80

mallanis-redan RUL, tiden går verkligen fort :)

tänker även att bebis ju kan komma 2 veckor efter bf, och då går det åt ändå mer mammadagar ju...

Hm, såg precis att jag knappt har luft på min bils bakdäck... är på jobbet nu. Vågar man åka hem i em med det, ca 2 mil?

• Muffe80

BF är ju 6 maj, kanske lagom att gå hem den 15/4 då?

• Muffe80

Jag har alltid sagt 15/4 till arbetsgivaren, undrar om man får stanna längre om man vill och mår bra

• Muffe80

Å jag tyckte RUL inte var så märkvärdigt men det kanske var för att vi sett den en gång förut, allt såg bra ut då och jag var "säker" på att det skulle se bra ut på RUL också!
    sedan ha det säkert att göra med vilken bm man får och hur de gör undersökningen, vår var lite sådär...

Nu i januari börjar mina täta bm-besök, det blir roligt.

Och för andra gången har jag nu sett min mage hoppa till lite när bebis spakar, det är såå häftigt och jag kan inte låta bli att le då
    Han verkar ha sina rutiner, när han sover och är vaken osv

• Muffe80

Ja snälla Pancakes, lägg upp en bild. Jag kan inte se vad det är, lovar!
    Min bebis i magen buffrar och säger "LÄGG UPP EN BILD"

• Muffe80

Finfin bild Pancakes, och jag kan inte alls se vad det är för kön

• Muffe80

Haha nej vi vet inte vad de blir, magkänslan säger tjej, men vi säger alltid HAN om den... konstigt nog. BM sa också att det var vanligt att man säger han, utan att veta varför...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma