• JoWiAn

Plus igen efter mf/ma

MCT: Jag hade UVI hela tiden med sonen. Till slut kissade jag rent blod. Fick gå på foradantin (stavning?) till förlossningen.

• JoWiAn

MCT: Det kommer gå super!!!

Leaeva: Vad härligt att höra att allt är bra med er!

Jag tror jag känt babysen 2 dagar i rad nu. Lite vibration nere i magen. Längtar till det blir riktiga buffar     

• JoWiAn
    Evve81 skrev 2011-11-23 15:39:49 följande:
    SoMa: Jag gjorde 3 glukosbelastningar med Herman. 2 av dem var bra och på den ena var värdet 9,9 efteråt. Gränsen i mitt landsting för diabetes går vid 10..... Jag kunde INTE äta niferex. Blev jättedålig i magen och var nära att måsta sjukskriva mig så jag slutade med dem men det slutade för min del med järndropp.

MCT: ÅH det var snabb leverans!
    Oj gränsvärdet här är 8,9.... Jag hade 6,3 när jag gjorde det.

Jag dricker järntillskottet ferronol som även innehåller folsyra och lite annat. Svensktillverkat    
  • JoWiAn
    SoMa72 skrev 2011-11-24 10:25:56 följande:
    Ahhh, fick du den rekommenderad av BM? Om inte Niferexen funkar får jag kanske byta till det

Nä. Jag har bra järnvärde så behöver inte ta något alls men vill ändå, fall i fall . Men de e som blutsaft ungefär fast lite godare. Många tar ju blutasaft när de blir hårda i magen av piller.
  • JoWiAn
    SoMa72 skrev 2011-11-24 10:46:33 följande:
    Aha, lucky you!
    Hoppas innerligt att min mage inte pajar totalt av pillren, men det visar sig nog snart... Har visserligen börjat med psylliumfrön istället för linfrön nu, det kanske hjälper

Ja såna kör jag med oxå. För jag blir lite trög i magen av den drickan. Men inte förstoppad! Nu är jag inte så långt så järnvärdet kan ju ändras snabbt.
  • JoWiAn

Vad bra att man kan beställa utomland och få det billigare! Perfekt när det funkar så smidigt!

Vi har inget val, bara vanliga babyaffären som gäller Emmaljunga är nog ingen idé att beställa utomlands Blir så fall en välberest vagn!  

• JoWiAn
    MCT79 skrev 2011-11-27 11:44:47 följande:
    Här kommer magen! 26+5 idag, insåg när jag såg bilden på mig själv att ett vitt helskägg är allt som saknar innan jag kan knäcka extra som tomte i år....

Bjuder på en "nakenbild" också... Mimmi har ju tjatat.... ;)

Sååå! Nöjda? =)
    Wow! Vad fint!
  • JoWiAn
    FruW skrev 2011-12-20 11:54:58 följande:
    Fantastiskt MCT, den här gången blir det faktiskt bebisar!!

Tog ett digitalt test nu, fick 3+, borde va bra va??

GRATTIS MIMMI!!!! Inte varit inne så mkt och inte hunnit gratta dig! Vad roligt! 3 + är skit bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma