• JoWiAn

Plus igen efter mf/ma

Jag jobbar oxå på förskola.... Undrar hur länge jag klarar jobba. Har semester nu fram till den 9/1..... Men de lär inte bli bättre. Kan knappt gå ut med hunden utan att fogarna spökar och vända sig på natten känns som ett helt projekt.

Nån mer som har ont i ligamenten (?stavning)???? Har sjukt ont imellanåt. Tror jag börjat få sammandragningar med. Gör inte direkt ont men magen blir hård och mensvärkliknande känsla kommer. Obehagligt.

• JoWiAn
    FruW skrev 2011-12-30 14:44:23 följande:
    Är så jävla glad!!!!! Vi fick se en liten grå sak 9-10 mm stor o med världens finaste pulserande!!!!! Oklart riktigt exakt hur långt gånget det är, då jag ju inte fick min mens.. Men dr tycker att det stämmer bra med vad vi tror.. Så går det vägen blir det en liten skatt i mitten av augusti. Ny tid för koll den 18 januari, såå skönt att slippa vänta till rul!

Är sååå glad!

Världens största kramar till er, o stort tack för ert stöd, kände minsann er närvaro i undersökningsrummet ;)

Ohhhhhhhhh piggar över hela kroppen!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!
  • JoWiAn

Jag bor oxå skåne!!!! Nästan så långt söder ut man komma 1,5 mil från ystad

• JoWiAn
    Dag och natt skrev 2011-12-31 00:21:24 följande:
    Sofy, Är nog bara 4+1 idag och på ul typ 5+4. Lite väl tidigt kanske men han verkade inte ha så många tider över närmaste tiden.Kan man ha ultragyn som mvc under graviditeten, för där har jag ju också varit många gånger. Skriver från mob så det blir bara kort nu.

Jag gjorde mitt första VUl i v 4+2 Skönt att han kunde se en graviditet iaf. Så v 5+4 ser man nog en hinnsäck iaf
  • JoWiAn
    plutten02 skrev 2012-01-01 20:26:05 följande:
    Någon som kan hjälpa mig att tänka lite???
    Man har ju 60 dagar Hp som man kan bli beviljad för... Men man får inte ta 11 dagar innan BF... har jag förstått det rätt???

Om jag har BF 27 juni så är ju 27-11= 16. Alltså 16 Juni...

Så jag skulle alltså kunna ansökan om HP från  18 april - 16 juni... (om jag blir beviljad)

Har jag tänkt rätt nu då???

Yes det tror jag!
  • JoWiAn

Jätte fina magar Vill oxå ha en sån utspänd ..... Nu ser min bara gravid ut med byxor på. Annars ser den bara tjock ut.

• JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-01-02 13:06:03 följande:
    Du det kommer.... jag skulle vilja ha min lite mer inspänd... särskilt nattetid..

Hihi.... Har har den där härliga skinbiten längst ner som kom efter sonen. Sån bit man bara skulle vilja klippa av typ
  • JoWiAn
    Mamma till W skrev 2012-01-02 13:42:48 följande:
    Jag ska INTE sexa i slutet. Funkade inte att få igång nåt så bara dumt att ens tänka på saken. :) den här gången ska jag dock ränna på Ikea! Det resulterade i att slemmisen släppte två ggr med w och sista gången vi var dit drog det igång på natten. :)

Nu ställer jag mest "upp" när makens behov måste stillas. Själv slipper jag helst! Haha

Som jag då.... Kroppen känns helt sexuellt död!
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-01-03 15:48:18 följande:
    Du pullan det var din idé!

Sådär nu är jag hemma igen från TUL...

Tvilling 1 har vänt sig! Halleluja! Nu återstår att se om hon ligger kvar där! Tvåan ligger fortfarande på tvären.

Däremot har de inte riktigt vuxit som förväntat.
    De "borde" ligga omkring 1981 gram. närmare 2 kg.

Ettan vägde 1816 gram (-8,3%) vilket är okej
    Tvåan däremot har tappat ytterligare och vägde idag 1615 gram (-18,5%).

Så det blir ett nytt ultraljud om 2-3 veckor. Se vad som hänt....
    När vi gick därifrån så läste jag på lappen och så står det "ej normal hjärtaktivitet" på ettan.... Så vi gick ner tidigare till mödravården där vi hade läkarbesök 13,40 och ja.. jag hade väl ett litet breakdown kan man säga...haha!
    Chefsbarnmorskan (som var inblandad i torsdags) tog hand om mig då min barnmorska fortfarande är sjuk. Hon redde ut det där med hjärtljuden som visade sig vara en "bock i fel ruta" hos Ultragyn. Jag misstänkte det också eftersom hon inte sa något alls om det men gav oss pappret... sen pratade vi lite om vikter och hennes erfarenheter av tvillingar och så... hon lugnade mig rätt fort.
    LÄkarbesöket blev också bra.
    Han konstaterade efter att ha dunkat lite i min vänstersida att den njuren förmodligen är lite stasad, därför det förvärras när jag ligger ner och förbättras när jag står på alla fyra.
    Har fått citodontabletter utskriva att ta när jag behöver mot smärtan... sen kallade han mig hypoglykem... mitt blodsocker har varit över 5 en enda gång när de kollat så han tyckte jag skulle dricka lite röd mjölk emellanåt.... uäck!! Får väl hitta på något substitut...haha!

Så liiite orolig över tvåan... men ändå okej...

Skönt att det inte var nåt med hjärtat!!! Får hoppas de växer på sig till nästa gång. BM är bra på att lugna en, de flesta iaf

Röd mjölk??? Är det den fettaste hos er eller? Hos oss är ju orange den fettaste, röd är lätt, blå mellan, gul mini Lite OT fakta  hiih  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma