• sofy

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag lugnat ner mig, får så ont i magen om jag är upprörd, suck. Men jag vägrar sitta hemma o sura så jag ska till stan o käka middag me en kompis vid 8, så nu e jag nöjd haha :)

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-20 16:35:53 följande:
    Funderar på det här med bristningar.....har kompis från Frankrike fick en speciell graviditetskräm av henne vid förra graviditeten och jag fick inte en enda bristning. Nu vet jag ju iof inte hur mycket den hjälpte. men jag har botaniserat runt och de flesta är rikigt dyra. Funderar på att bara ta mandelolja elle Body Shops buttercreme. Hur ska ni göra? Smörja magen eller inte? Thats the question. Och med vad isåfall?
    Jag fick en "Moringa body butter" av mamma från bodyshop i helgen, den luktar asgott o är ju fet :) Så jag kör me den, sen får vi se hur de går haha! Är ju skönt o smörja in sig o man känner sig fräsch iallafall, sen om de hjälper eller icke vet ja inte..
  • sofy
    Muffe; Lycka till idag! :) Jag hostar DAGLIGEN o har gjort i flera år, alltså jag hostar typ upp lungorna pga min astma - så lite hosta e inte farligt ;) Och återigen, NEJ de är inte för tidigt o berätta om ni vill nu :)

Happiness; Håller alla tummar och tår!!!!

Färnevik; Lycka till du också! De kommer gå finfint!

Längtan; Oroa dig inte, de är nog ingen fara alls! Min mage är ju typ fortfarande platt och ingen ser ngn skillnad ;) Men bebis växer ju ändå..
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-21 13:43:29 följande:
    Ligger ju i sängen konstant så det är sambon som står för alla inköpen, på lunchen idag va han och handlade det viktigaste och det jag ville ha när han kom hem och stod och fixade fruktsallad till oss fick jag bara ett JÄTTE SUG efter dammsugare! Ni vet dom där gröna som man äter har inte ätit sånna på typ 1 år så jag sa det till honom och vipps så kastar han in ett paket med dammsugare till mig! Ibland verkar han förutse mina cravings! underbara sambo!
    Men ååh vilken go sambo!! :D Mys!
  • sofy

Men vaaaaaart e Happiness? Hohooo? Kl e lååångt efter 12 nuu.. Drömmer

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:18:25 följande:
    Ja, vad är det Odd är så hemlig om? Ett gäng har varit på UL idag, nån med tvillingar i magen månntro?
    Hahaha jaa man börjar ju undra!! Grr..
  • sofy

Alltså jag undrar om de är för tidigt o känna av de lilla som ligger därinne? Men jag börjar nästan bli säker.. på samma ställe, nåra dar i rad nu har jag känt som hm.. sockerdricka typ? De pirrar o kittlas till o är inte följt av gaser.. Precis på de stället där BM säger att livmodern är nu..

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:26:59 följande:
    Vet inte vilken vecka du är i, men jag har hört att vissa känner så tidigt som i v13-14. Jag tyckte att det kändes som att det rörde på sig därinne från v 16 ungefär, men kände inte en tydlig spark förrän i v 20. Fast jag har ju moderkakan i framvägg och det spelar visst ganska stor roll för hur tidigt man känner bebisen...
    Jag är i 14-15.. Och jag har moderkakan i bakvägg enligt UL i måndags.. Hmm.. man börjar ju undra, känns som sagt som sockerdricka eller hur man ska förklara, o ibland följt av ett pick, typ som om ngn petar på dig väldigt löst me ett lillfinger, fast inifrån.. Igårkväll när jag va ute o åt middag kom de när jag drack kall milkshake, o nyss när jag satte mig me knäna upptryckta mot kroppen typ me datan i knäet..
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:32:14 följande:
    Det är nog inte omöjligt alls. Mysigt!!
    Själv upplevde jag härom kvällen att bebisen därinne hade hicka. Höll på så länge att jag nästan började tycka lite synd om den lille rackaren efter ett tag...
    Ballt isåfall.. mamma sa också att hon känt mig från v 16.. man kan ju inte va säker såklart men en kul tanke iallafall :)

Hahahaha va gulligt!! Hur känns de liksom? Min man tyckte de va kul på UL när den drack fostervatten, såg ut som en fisk..
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:51:22 följande:
    Det kändes som små svaga sparkar, men med exakt samma tidsintervall mellan varje. Höll på i tio minuter typ. Måste ha varit hicka...
    Haha va häftigt!! :D Ååh vad jag längtar tills magen VÄXER o jag känner något konkret.. Tog en bild när jag "drar in" magen idag o de gick inte så mycke, så kanske är den på g! Lägger in en bild senare :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma