• sofy

Plus igen efter mf/ma

Haaaaappiness o Färnevik.. komsi komsi.. {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

Idag e en BRA dag, solen skiner, de är kallt och jag bara ÄLSKAR hösten/vintern.. Skrattande Så nu ska ja kila upp o handla avocado, örtsalt, grön sparris o sen steka lax till.. GOOOOTT!! Måste ha de typ nu..

• sofy

Ååååh va SÖT Happi!! :D Fan va glad jag blir för er skull! Och bra namn ni valt ;) Hihi.. GRAAATTIS igen!!! {#emotions_dlg.flower}

• sofy

Alltså, jag har mest "växtvärk" på vä sida av magen neråt, eller de typ drar mest kanske.. eller nä de känns som sån växtvärk man hade i benen när man va liten ;) Sen går de bak mot vä sida av ländryggen.. eller äre foglossning kanske?

• sofy

Nuuuu ska ja få äta lax, avocado & sparris me örtsalt! Skrattande

Min mans syster va nyss förbi me en heeeeeeel massa bebiskläder.. så nu ska ja rensa bland dom o se om de är någe o ha ;)

• sofy
    mallanis skrev 2010-10-21 20:45:28 följande:
    Sofie- Häftigt att känna den lill*  redan =)

Undrar hur det har gått för dem som varit på ul Obestämdmen inte skrivit idag? Hoppas hoppas på fortsatta positiva nyheter!!
    Haha jaa, de mååste va den. Har inga gaser alls, och de är precis samma ställe och bara när jag sitter ner som de känns.. ganska häftigt :)

Hur går de för dig?
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-21 21:12:15 följande:
    Klart att det inte är gaser ;) det är bebisbubbel =)

Jo här går nog bra....?  går som och väntar bara på nästa vul....men det är ju två veckor bort!
    Haha ja alltså.. man har ju haft gaser innan man blev gravid o de kändes inte alls såhär.. långt ifrån!

Förstår känslan.. de går inte fort i början när man oroar sig och bara väntar.. men de kommer gå fooort ändå sen, tro mig ;) Snart v 15 o jag fattar inte vart tiden efter v 8 tog vägen..
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-21 21:25:07 följande:

Det låter som ligamenten tycker jag....livmoderns muskelfästen Helt normalt att dem stretchas när livmodern börjar bli större. kan även ge obehagliga hugg i sidan och ljumsken. Det drar och har sig....lite som när man inte är vig alls och försöker sig på spagat 

Foglossning känns mer i bäckenet...i mitten fram eller i svanken.

Sedan har vi ichias också...en "trevlig" prick som gillar gravida. Då gör det ont i skinkan och ner på baksidan av benet. hugger till när man går.

Ligamenten kan man inte göra så mycket åt, ta det lite lugnt och stanna upp i den rörelsen som stramar så brukar det ge med sig. Massrea lite lätt funkar också

Foglossning kan man göra vissa övningar för att hjälpa, använda ett stödbälte och vila. Fast foglossning är lite lurigt för det blir inte bättre av att vila mer men rörelse gör det inte bättre heller, den brukar vara rätt konstant och blir liksom inte bättre direkt av att magen växer.

och ichias....den kan man faktiskt stretcha bort woohoo, nått man kan göra! Där kan det hjälpa att stretcha som om man stretchar rumpmuskeln....ichias är ju en nerv som kommer i kläm. Tyvärr är det inte så skönt att stretcha bort ichiasen om man har foglossning.

Så, hoppas jag kunde hjälpa lite

*kram*
    Du e GULD värd! Skrattande

Jag tycker de känns lite skumt om de skulle va ligamenten för de e ju bara på ena sidan o så bak mot ryggen o ja, ner på rumpan då. Så de är nog lilla ischias som jävlas me mig! ;) Fast.. känns de fram i magen också? För de gör både och, eller alla tre eller ja.. du förstår? ;D

Då klarar jag mig nog från foglossning ett tag till men då ska jag kolla upp hur ja kan stretcha de där sålänge iallafall, de är inge skööönt..

Kanoninfo från kloka du! Hjärta

Hur är de me dig annars, känns de liiite bättre denna vecka?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma