Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Jag är också rädd för hur kroppen kommer se ut innan. Har hela livet varit smal utan att behöva träna, och vill gärna se ut som innan efteråt, gärna direkt Är också rädd för om man kommer bli slapp där nere, eller inte... hm.

Nu har jag gått upp 2,5 kg och det mesta sitter nog på magen. Har en kula som alla påpekar är rätt liten för denna vecka... kulan pekar liksom bara rakt ut så kanske lägger jag inte på mig mycket runtom, vi får väl se.

Pancakes, redan v 17 för dig alltså, vad tiden går fort!!
    Vi vet inte kön och såg ingenting på RUL, vilket kan betyda tjej? Haha, har ingen aning. På första UL:et som var KUB så tyckte jag mig se ngt som stack ut men det är nog för tidigt att se, kan nog varit navelsträngen eller ngt helt annat haha! Jag tror nte mitt öga kan se det i v 12 och vi bad särskilt om att inte få veta så det vore grymt taskigt av henne att skicka med oss bilder hem på en tydlig snopp!

Alla jag vet som ska ha barn i maj ska få killar, är maj en killmånad?

• Muffe80

synd att de namnen är så poppis ... Men det kanske kommer andra namn till nästa år som andra tar före dessa, får man hoppas

Åh längtar såå tills bebis kommer, nu börjar det bli lite mer verkligt. Längtar till efter jul när vi får handla skötbord och allt sånt...... iiiiiiii

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-12-20 16:10:18 följande:
    Muffe80 skrev 2010-12-20 15:11:47 följande:
    Pancakes, redan v 17 för dig alltså, vad tiden går fort!!
    Vi vet inte kön och såg ingenting på RUL, vilket kan betyda tjej? Haha, har ingen aning. På första UL:et som var KUB så tyckte jag mig se ngt som stack ut men det är nog för tidigt att se, kan nog varit navelsträngen eller ngt helt annat haha! Jag tror nte mitt öga kan se det i v 12 och vi bad särskilt om att inte få veta så det vore grymt taskigt av henne att skicka med oss bilder hem på en tydlig snopp!

Alla jag vet som ska ha barn i maj ska få killar, är maj en killmånad?
    Ja, tiden går jättefort nu. Ligger exakt en månad efter dig så du måste vara 21-22 nånting då? Jag längtar förbi vecka 18 och RUL. Tvivlen finns fortfarande kvar lite. Trodde man skulle släppa det efter UL i vecka 13, men gjorde inte det helt faktiskt. Sen att jag har så extremt lite symtom och inte känner nåt bubbel eller sprattel gör mig inte säkrare direkt.

Jag tror också det är svårt att se själv. Ska bli spännande att se vad vi får sen!
    Jag är i v 21, 22 på lördag Efter KUB slappnade jag av rätt mycket men ännu mer efter RUL och nu när jag känner sparkar varje dag känner jag mig såå lugn!
  • Muffe80

Mmm mycket är det som ska klaffa men det gör det ju oftast :) Jag är rädd att den ska ha hjärnskada eller liknande som itne syns på UL, men det vet man ju inte...
    Rädd är jag visserligen också eftersom jag tycker jag borde äta mer fisk, grönt osv... men en bebis blir väl inte missbildad för det, tror jag.

• Muffe80

Mabaja, det låter jobbigt Hoppas de blir bättre snart! Snart vänder det och blir ljusare ute också, då kanske man får mer ork och kraft och blir piggare dessutom :)

Tänker på Havsklippan och undrar hur det går för dem

Vi kommer nog köpa en bil imorgon, XC70, ngn som har den? :) Blev alldeles kär i den i går och den är ju så säker som bil också!! Blir kul, men mycket pengar tycker jag.

Ser sååå fram emot bebis och kan knappt bärga mig, allt börjar kännas så verkligt fast ändå konstigt att det bor ngn i min mage... det är svårt att ta in

• Muffe80

Kul med sprattel, grattis

Det är en Volvo!

• Muffe80

Alltså vår bil är en Volvo, inte den som sprattlar i din mage

• Muffe80

Kul Miraclee att du verkar må bättre nu
    får man fråga vilket namn ni kommit fram till eller är det hemligt?

Mitt pyre sparkar också massor.

Just nu känner jag mig dock superstressad. Beställde en sista julklapp till sambon i lördags, tydligen med leverans från utlandet... så just nu har den precis inkommit till arlanda från tyskland... och de lovar visserligen leverans innan jul, men jag måste ha den innan ikväll. Beräkad leverans var i i går... suck!

Likaså har mina föräldrar köpt ett paket från samma ställe och jag tvivlar på att det hinner komma fram.... hur ska de göra då? Slå in ett paket med en bild på saken han ska få eller?

En annan fråga: kan man skålla mandel dagen innan man ska använda den??

• Muffe80

Hej tjejer och god fortsättning, hoppas alla haft det toppen. Själv har jag haft det hektiskt innan jul men själva julen blev sedan lugn och det behövde jag verkligen. Har farit runt massor och insåg att jag inte känt bebis på ett par dagar där innan jul, men nu är kickandet tillbaka och han/hon vrider ibland på sig i magen så det är obehagligt, och trycker på så jag måste kissa hela tiden

Ibland, nån gång varannan dag kanske, får jag sammandragningar (?) i kanske 30 sek och sen slutar det... är det livmodern som övar lite?

Miraclee- låter himla jobbigt det som du har, men bebis skulle kunna klara sig nu, men vi får verkligen hoppas han stannar i magen ett långt tag till

Vi ska börja shoppa lite bebissaker nu efter nyår och jag längtar massor. Jag fattar fortfarande konstigt nog inte att vi ska ha en bebis, känns overkligt. Känner ju den i magen ibland, men hm... fattar int att det är en bebis.

Sen börjar jag bli lite ledsen på typ alla som säger att jag har så liten mage.... vet inte ens om de har koll på vilken vecka jag är i (nu 22), men alla säger att den är liten. Jaja, hellre det än en stor kanske...
    Är ju rätt liten själv så

Men ibland tycker jag knappt inte det syns att jag är gravid längre, jag känner ju att magen är hård och att det är en kula där, men det skulle lika gärna kunna vara för mycket julmat, typ

• Muffe80

Haha jag har jättelugnt på jobbet och kollar vad som händer framöver i almanackan... har redan nu beställt en fin bok till ett dop i januari och sedan håller jag på o kollar alla hjärtans dag...så skönt att kunna fixa saker på internet

Vad tror ni om denna till sambon på alla hjärtans dag: www.bluebox.se/showinfo.asp

Larvig?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma