Plus igen efter mf/ma
Grattis till pojken Bjornis
Vilken berättelse!
Grattis till pojken Bjornis
Vilken berättelse!
kom på att jag glömt att fråga på länge hur det är med spyandet för Färnevik och Miraclee? Mår ni fortfarande illa?
För mig är det helt ok nu. Kan inte äta frukost innan 9 för då kommer det upp igen och eftersom jag inte ätit frukost innan 9 på flera veckor nu så vet jag inte ens om jag vågar prova... rädd för att kräkas igen haha!
Däremot mådde jag lite illa i går på kvällen men det är ovanligt. Dock är jag inte så sugen på mat, vilket jag i ett vanligt och normalt liv inte är heller.... är en smörgåsfantast.... så därför oroar jag mig varje dag över att bebis kommer bli skadad för att jag inte äter bra.
I dag har jag t ex ätit
2 hembakta bröd med ost och gurka + kaffe
1 clementin
1 näve nötter och lite russin
Liiiiite köttfärslimpa (typ 2-3 mastskedar), 1 potatis och lite sås + gelé + 1 knäckemacka + vatten
Hm, inte mycket mat va?!! eller nojjar jag mig i onödan...
Nu kommer ni väl säga åt mig att jag tjatat om detta förut och det har jag ju men...
Puh försöker att inte oroa mig, men det är svårt, som du kanske märker
Jag skulle kunna äta mer mat, men jag vill inte/tycker inte det är gott... har alltid varit liten i maten förutom ibland då saker slinker ner lätt. så det är inte illamåendet som stoppar mitt ätande just nu faktiskt.
aja, ikväll blir det blodpudding iaf...*urk*
äntigen sofy... det var så jobbigt att skriva miraclee
En liten fråga
Jag kan knappt ha min bh längre, har alltid haft 75 B, men har nu 75 C och skulle nog behöva 80 d snart. Shit! Vad händer.
Frågan är om man ska lägga ner pengar på att köpa vanlig bh, eller skulle ni rekommendera amnings-bh eller vad gör man? Finns det sånt på t ex HM?
Någon som har en bra lista på vad man måste fixa med innan bebis kommer?
Allt från kläder till barnvagn...
Tack för tipset. då får det bli halvbilliga bh:ar nu
Dum fråga, men hur ser en amnings-bh ut?
Jag googlade, glömde bort den funktionen för en sekund.
Ser ut som det kan finnas snygga amnings-bh:ar också, då kanse man känner sig lite fin i alla fall :)
Välkommen Jania! Illamåendet är f-n inte ens roligt, men man glömmer det fort när det går över. Förhoppningsvis blir det bättre efter ca 13-14 veckor men mitt satt kvar rejält till v 20 ungefär och först idag i v 23 (jippie, snart nere på tvåsiffrigt!!!) så mår jag bra.
Jag har inga knep att ge, känns som att inget hjälpte på mig förutom att sova och vila, dricka vatten och ta det lugnt. Men illamåendet satt kvar hela tiden ändå. för mig hjälpte det dock att kräkas för en stund efter mådde ag helt ok då... men visst, det innebär ju att man kräks mellan 3-12 gånger per dag första veckorna.....
Ego: Bebis sparkar för fullt och nu kan man se på magen att den hoppar till, så mysigt. Har börjat smörja med havandeskapsoöja och tänkte tanken i går att den var lite stark i lukten, tror ni det är farligt för bebis att smörja varje dag? Tänker att ångorna kanske går in till bebis
i övrigt mår jag skitbra!
Knappt illamående utan bara ibland efter viss mat eller om jag äte för fort. Har gått upp knappt 3 kg i v 23 nu, borde kanske vara mer?
Alla påpekar att jag har liten mage men hoppas att den växer lite mer snart. lite trist att ingen tror på en när man säger att man gått mer än halva tiden, men men
Däremot har jag problem med svamp, tror jag... är som helt svullen och det gör ont som fan. dåligt samvete har jag då också eftersom vi inte myser mycket alls numera, men mycket kramar blir det
nu finns en magbild från idag, v 23, i mitt bildgalleri.
säg till om du inte kan se den
Jania- ska man undvika alkogel etc tror du? jag är försiktig med parfymer å sånt och har inte det dagligen,men det kanske inte är ngn fara!