Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

denna vecka är det dags för bm-besök och första gången vi antagligen får lyssna på hjärtljud? v 25 i helgen
    Magen börjar bli stor enligt mig och nu är det ingen tvekan om att det är bebismage i alla fall. Mysigt, MEN jätteskrämmande att bli stor. Har gått upp 5 kg nu...känns som jag går upp mycket nu sedan v 23 bara.... hur ska det sluta?
    Jag är ju livrädd för att kroppen ska bli konstig, eller för att få bristningar på mage och bröst men man kanske inte ska klaga

I veckan MÅSTE vi beställa vagn!! Vi har nog bestämt oss nu. Sambon vill dock ha begagnad men jag vinner nog fajten och det blir en ny haha. Hoppas den hinner komma bara... 8-12 v leveranstid så ingen för tidig bebis tack!

• Muffe80

sofy, kul med bm.besök, det har jag också idag :)
    V 24 nu, vet inte vad man "borde" ha för sf-mått... runt 23 typ?
    Vad gör de mer idag, detta är mitt första besök sedan RUL?

Ska man lämna urinprov, tog inget i morse.... Kanske man kan göra det om det är aktuellt?
    kollar de blodvärde, socker å sånt? Hjärtljud?

Ska bli så spännande!!

Följer era sambosar med på varje bm-besök?

• Muffe80

Oj har jag då gjort en stor miss som inte tagit med urinprov?
    Funkar det att lämna där eller bör det vara morgonurin? Vad kollar man i urinet?

• Muffe80

Ok, får väl se vad de säger när jag kommer dit, kanske ska fråga i kassan när jag anmäler min närvaro där?!

• Muffe80

Nu är jag också tillbaka från BM, så här såg det ut:

V 24

Blodvärde: 128
    Socker: 4.3
    Blodtryck: 128/67
    Bebis hjärtslag: 146 slag
    SF-mått: ca 22-23

OK tror jag... dock är jag visst rg negativ och oroar mig lite för det... men men...

• Muffe80

Jag var nog också A Rhd neg...
    men vet inte vad bebis har och det verkade inte om de skulle kolla det?
    Hur kollar man det?

• Muffe80

Godmorgon!

Min bm ville att jag skulle börja äta järntillskott även fast värdena var bra, konstigt?
    jag sa att jag inte ville det och behövde då inte göra det förrän värdena sjunker mer ...

Imorse halkade jag och nu har jag ont i huvudet, men det ska väl inte vara fara för barnet men man känner ju hur man spänner magen när man ramlar.
    Sen undrade jag om bebis tänkte komma ut imorse, fick nån jätteond sammandragning när ja duschade så jag fick sätta mig ner... läskigt var det!

I dag blir det barnvagnsshopping, Emmaljunga City Cross troligen. vi vill komma fram bra i skog och mark
    Hade det inte varit för shoppingen som måste ske idag så hade jag nog stannat hemma från jobbet, är jättehes och känner mig lite seg faktiskt. Rädd att bli sjuk...

• Muffe80

Pancakes, det är en sittvagn man köper för ca 5200 kr.
    Sedan köper man till en annan citykorg som de heter, bilder finns tex under Duo Edgen på samma sida.
    Den kostar ca 2200 kr.
    Man kan alltså ha vagnen från nyfödd till kanske ca 3 år...?!
    Går sedan att sälja den om man inet kommer ha barn nummer 2 i samma. Tror man får ut ca 4000-5000 kr för en begagnad sån vagn

Så vi räknar med kanske 8000 kr för allt med skötväska och kanske lite prutning, om det går... ska även köpa babyskyddet på samma ställe.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma