• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-26 18:26:47 följande:
    Men det stämmer ju klockrent...jag pressar apelsiner här i hemma pressen så armarna faller av. Gud vad sugen jag blev nu. Tänk färslpressad apelsinsaft. Fan också att jag fått magkatarr...Haha men det är ju DÄRFÖR jag fått magkatarr..överkonsumtion av apelsiner

ja men NU är jag med...tar en stund..livmoder lutar bakåt...Haha! Ja men det gör min med och 30 procent av kvinnorna i Sverige. Jag kände buffar i vecka 14...så any day..Du kommer känna det jätte snart. Sa du inte att du hade känt som fjärilar i magen eller fisk sprattel. Det är ju sparkar...kan också vara som sockerdricka, eller små bubblor.
    Haha jaa! Och alla mina vänner som väntat tjejer har haft tokcravings på apelsiner, satsumas, gröna äpplen osv.. jag klarar inte av de! Usch usch! Salt skare va ;) Så då stämmer du också in på de, BRA!! :D

Men oh, GOOD MORNING HAPPINESS! Välkommen ner på jorden igen, hur var resan? ;) Hahaha! Skoja ba.. ja men precis! Jo ja har känt som sockerdricka, nuförtiden äre dock mer pick inifrån nån enstaka gång ibland om dagen, precis där hon hade dopplern idag så de MÅSTE va han som grejar runt.. Hahaha han låg o sov idag först men hon väckte honom, då vände han rumpan o ryggen till - ville inte va me ;) Precis som sin far...
  • Happiness

De säger ju det att vi med bakåtliggande livmoder..får lite ondare i ryggen men får mindre bristningar...på mig stämmer det perfekt!

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-26 18:45:10 följande:
    De säger ju det att vi med bakåtliggande livmoder..får lite ondare i ryggen men får mindre bristningar...på mig stämmer det perfekt!
    haha japp, hört de också! ;) hoppas!! mindre mage har ja också hört? änsålänge kan ja ju säga att de stämmer, men vi får la se sen då..
  • Längtan efter liten

härligt Sofy :)
    hoppas också på en pojk för vår del.

Usch vad jag är grinig! :(
    Jag går snart sönder känner jag.
    Vi håller på att renovera hallen och köket.. och det är SKITIGT i heeeela jävla huset. vart man än tar är det vitt!
    Blir Tokig här hemma...
    Helst av allt skulle jag bara vilja flytta här ifrån.
    Hur bra kan det vara att gå runt i allt det här hela dagarna?

och så tycker jag så extremt synd om dottern som inte kan göra någonting utan att vi skäller på henne för att hon blir skitig och dammig!
    stackars barn...

allt bara rasar för mig...
    har till och med tagit upp skiljsmässa för sambon, så trött är jag på den här jävla skiten...
    Dör inte bebisen av det här skitiga huset dör den snart av att jag mår så dåligt av det!

Ska till läkarn igen på torsdag. de måste tycka att jag är dum i huvet.. denna gången har jag ingen anledning alls... känner mig bara som 3 år!
    Att få så många missfall och sedan få en läkare som fick mig ap orolig gör mitt liv till ett helvete för den här graviditeten... kanske är bättre att göra abort och bara skita i allt!

Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Sofy- Du ser det var en dröm men UL idag ;) grattis till pojken!!!! 
    apelsin flicka och salt pojke ....japp då hoppas jag att vår lille kille håller sig kvar ;) såååå gott med salt speciellt djungelvrål men man ska ju vara försiktig med lakris tyvärr....

Tredje gången gillt!?
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-26 21:54:03 följande:
    Sofy- Du ser det var en dröm men UL idag ;) grattis till pojken!!!! 
    apelsin flicka och salt pojke ....japp då hoppas jag att vår lille kille håller sig kvar ;) såååå gott med salt speciellt djungelvrål men man ska ju vara försiktig med lakris tyvärr....
    Hahaha, ja skön slump allting!! Gillar vår grabb.. de häftigaste va ju när hon skulle väcka honom, så tryckte hon ju på magen så hans lilla krypin trycktes ihop, då vaknade han ju.. o blev sur o vände sig me rumpan o ryggen emot, hahaha! Klockren syn, preecis som hans pappa gör när han inte vill vakna!! ;)

Nä usch o fy för lakrits.. de får jag inte i mig! men aldrig varit nån godismänniska så kanske är därför ;)
  • mallanis
    sofy skrev 2010-10-26 21:59:05 följande:
    Hahaha, ja skön slump allting!! Gillar vår grabb.. de häftigaste va ju när hon skulle väcka honom, så tryckte hon ju på magen så hans lilla krypin trycktes ihop, då vaknade han ju.. o blev sur o vände sig me rumpan o ryggen emot, hahaha! Klockren syn, preecis som hans pappa gör när han inte vill vakna!! ;)

Nä usch o fy för lakrits.. de får jag inte i mig! men aldrig varit nån godismänniska så kanske är därför ;)
    hahha va gulligt! Pappas pojke det där ;) på mer än ett sätt *asg*
    Lakris är mums men saltet på djungelvrålet är såååååå gott, någon som vet var man kan köpa det saltet?  Helst i 20 kilos säckar =)
    Tredje gången gillt!?
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-26 22:07:07 följande:
    hahha va gulligt! Pappas pojke det där ;) på mer än ett sätt *asg*
    Lakris är mums men saltet på djungelvrålet är såååååå gott, någon som vet var man kan köpa det saltet?  Helst i 20 kilos säckar =)
    Haha ja verkligen! Dock tjatar han fortfarande om att han vill ha en tjej.. men nepp! ;)

Och grattis till pojken säger ja redan nu, du kan väl återkomma efter RUL om ja har rätt? Hah! I början va ja skitsugen på bacon o vitlök, nu hatar ja de men som sagt sushi me massa soja, eller stekt falukorv i soja, fyfan va gott! Allt som e surt eller sött som godis o sådär går booort..
  • Bjornis
    Grattis till pojken Sofy och lyckat ul! Härligt!

Jag är väl ett sånt där mittemellan när det gäller suget. Var supersugen på juice (apelsin och citron) fram till för nån vecka sen men sushi med massa soja har varit min enda craving nästan. Allt godis (utom riktigt sött, typ gott och blandat) har funkat men jag har iof ätit betydligt mindre godis sen jag blev gravid...
    Nu sitter jag här med mina sura uppstötningar dock. Som inte funkar ihop med soja, salt, lakrits osv. Men inte ihop med sött heller. Haha. Så jag får nog leva med mina sura uppsötningar eller bara lägga ner och äta!

Väntar ju också pojke men drömmen har ju varit en kallt glas apesinjuice OCH sushi med soja! Mmmm... Stekt falukorv i soja? Haha. Har aldrig provat. Kanske värt att testa.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma