• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

då väntar jag också en pojk :) salta balkar är ett måste för mig och djungelvrål :)

Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-26 22:59:09 följande
    Grattis till pojken Sofy och lyckat ul! Härligt!

Jag är väl ett sånt där mittemellan när det gäller suget. Var supersugen på juice (apelsin och citron) fram till för nån vecka sen men sushi med massa soja har varit min enda craving nästan. Allt godis (utom riktigt sött, typ gott och blandat) har funkat men jag har iof ätit betydligt mindre godis sen jag blev gravid...
    Nu sitter jag här med mina sura uppstötningar dock. Som inte funkar ihop med soja, salt, lakrits osv. Men inte ihop med sött heller. Haha. Så jag får nog leva med mina sura uppsötningar eller bara lägga ner och äta!

Väntar ju också pojke men drömmen har ju varit en kallt glas apesinjuice OCH sushi med soja! Mmmm... Stekt falukorv i soja? Haha. Har aldrig provat. Kanske värt att testa.
    Taaack så mycket! :) Som sagt, de va inte oväntat från min sida.. :D

Haha nämen.. jag kan bli riktigt törstig så jag bara måååste dricka just där o då, men då äre citronvatten (hatar vanligt..) men de är de enda. Annars bara salta saker! Mm såå gott!

Du va då verkligen någe mellanting.. självklart finns ju de också ;) Sushi me soja? En till alltså.. sjukt gott! Men med apelsinjuice? Nä USCH! ;)

Jaa prova de, man steker korven helt färdigt o har i soja o liite tomatpuré o rör om bara, sen ere klart. Svingött! Lovar ;) Ingenting till! Haha.
  • Bjornis
    sofy skrev 2010-10-26 23:10:19 följande:
    Taaack så mycket! :) Som sagt, de va inte oväntat från min sida.. :D

Haha nämen.. jag kan bli riktigt törstig så jag bara måååste dricka just där o då, men då äre citronvatten (hatar vanligt..) men de är de enda. Annars bara salta saker! Mm såå gott!

Du va då verkligen någe mellanting.. självklart finns ju de också ;) Sushi me soja? En till alltså.. sjukt gott! Men med apelsinjuice? Nä USCH! ;)

Jaa prova de, man steker korven helt färdigt o har i soja o liite tomatpuré o rör om bara, sen ere klart. Svingött! Lovar ;) Ingenting till! Haha.
    Ingenting till heller? Haha. soja och tomatpuré, låter skumt men jag ska prova!
    Och nu när du säger det så vill jag bara DRICKA sura saker. Eg inte äta dem.
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-26 23:19:34 följande
    Ingenting till heller? Haha. soja och tomatpuré, låter skumt men jag ska prova!
    Och nu när du säger det så vill jag bara DRICKA sura saker. Eg inte äta dem.
    Hahaha fan va de ser roligt ut när jag skriver de, alla reagerar likadant.. "Falukorv me soja?" men blir de rätt så äre faktiskt GOTT! Bara man inte steker för länge i sojan för då blire mer bränt, så bara i snabbt me de o sen bort.. och ingen pasta eller så, eller jo men BARA om de är såndär supertunn spaghetti, inte vanlig alltså ;) De funkar icke.. återkom när du provat! Får se om jag är knäpp eller om de är gott, haha!

Ja men du ser.. ;) De kan jag iofs tänka mig nångång ibland, o dricka apelsinjuice (färskpressad) eller så, men äta apelsiner, satsumas, gröna äpplen osv.. nä fy!
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-26 23:07:49 följande:
    då väntar jag också en pojk :) salta balkar är ett måste för mig och djungelvrål :)
    Haha vi får la se ;) 3 nov va? Hur känns de nu? Jag blev så paff av dom hårda orden förut så jag svarade inte då.. abort o skilsmässa, nä fy!! :( Ska icke behöva hända! Förstår hur jobbigt de är me läkare som daterar fel men de är nog ingen fara alls!! Kämpa på, massa styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}
  • mallanis

ego inlägg- Skit dag idag, drömt om död i natt vaknar och har inte samma "hungrighetskänsla" igår och idag som jag har haft senaste veckorna på mornarna och brösten mindre ömma. Behöver inte betyda ett skit men....=( .

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-27 08:16:52 följande:
    ego inlägg- Skit dag idag, drömt om död i natt vaknar och har inte samma "hungrighetskänsla" igår och idag som jag har haft senaste veckorna på mornarna och brösten mindre ömma. Behöver inte betyda ett skit men....=( .
    Mallanis, jag drömde också om död och missfall men några dagar senare fick jag se hjärtat slå så det betyder nog bara att man är orolig och tänker på det. Hungerskänslorna, illamåendet, molvärken, tröttheten och ömma brösten kommer och går som sjutton för mig. Känner inte ett smack ibland i flera dagar i sträck för att sedan känna allt och sen försvinner det igen och så där håller det på. Man skulle vilja gå på ultraljud varannan dag för att få det bekräftat. Ska du gå på nåt mer? Jag har inte bokat in nåt faktiskt.
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-27 08:32:47 följande:
    Mallanis, jag drömde också om död och missfall men några dagar senare fick jag se hjärtat slå så det betyder nog bara att man är orolig och tänker på det. Hungerskänslorna, illamåendet, molvärken, tröttheten och ömma brösten kommer och går som sjutton för mig. Känner inte ett smack ibland i flera dagar i sträck för att sedan känna allt och sen försvinner det igen och så där håller det på. Man skulle vilja gå på ultraljud varannan dag för att få det bekräftat. Ska du gå på nåt mer? Jag har inte bokat in nåt faktiskt.
    jo nytt vul nästa vecka på fredag.... När har du fått mf? Jag fick mitt första ma bekräftat i v 10-11 någon gång. Nästa vecka är jag inne i v 10 vul på 9+ 4.

Har lite värk på vänster sida idag och har inte heller varit uppe på toa i natt.Har haft konstant ömma bröst och visst de är fortfarande ömma men inte alls så som de varit... F-n det är så lätt att råda andra att symptomen kommer och går men inte lika lätt att tänka rationellt när det gäller en själv... första riktiga deppardan på flera veckor...
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes

Skulle behöva fråga er om råd tjejer. Jag har 6 st PT-timmar att utnyttja som redan är betalda för. Personlig träning alltså. PT-tjejen är utbildad inom massa saker bla träning för gravida. Vad tror ni jag har mest glädje av, att utnyttja timmarna nu eller senare i graviditeten i form av gravidträning eller spara dem till senare och ha som "komma igång efter man fött barn-träning"?

• Muffe80

Tredje dagen som jag inte kräks på, det börjar nog vända, jippie....

Jag drömmer inte skumma drömmar längre heller och har börjat med mammabyxor på jobbet, häääärligt

Trött som attans, och sugen på sushi med soya hela tiden (kille haha?) men mest sugen på kallt vatten med isbitar.... åååååå! Ge mig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma