• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-12-20 14:19:22 följande:
    Fina namnförslag ni kommer med allihop! Jag tycker det är jättesvårt med namn, framför allt killnamn. Isak, Elias och William är alla fina. Tack för tipsen! Muffe, jag tror det är lika vanligt om inte vanligare att Isak stavas med c nu för tiden. Alla dessa namn är ju med på topp-tio väl? Det kan inte hjälpas att det är vanliga namn, är de fina så är det. Då slipper de bli mobbade i skolan också.

Muffe, ni vet inte heller kön va? Jag har ju RUL nästa vecka och tänkte inte ta reda på det. Men är inte risken rätt stor att man ser ändå? Har för mig att du misstänkte vad det var?
    hahaha, jag såg då inget kön på Wilda på alla våra ul! :) Så har du inte ett tränat öga så ser du nog inte. :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    odd: jag tror inte att jag kan imorgon. Mannens operationssår blöder massa så troligtvis måste vi in till ortopeden... och foten är dubbelt så stor jämfört med när han kom hem från sjukan! Försöker kontakta 1177 nu för att få höra om vi måste åka in redan ikväll eller om vi kan avvakta...
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-20 20:09:57 följande:
    Det är lugnt vännen! Som jag sa, ta hand om varandra i första hand! Och jag känner mig lite krasslig i halsen så då tar jag och vilar och latar mig istället

Men vad läskigt att hans fot har svullnat och att han blöder...håller tummarna att 1177 har nått bra att säga och att mannen din blir bättre snabbt!

*stor kram*
    TACK!

1177 svarade och de tycker att vi inte ska åka in akut ikväll men däremot kontakta ortopeden imorgon! Så får de bestämma om vi behöver komma in eller ej. Kan vara så att såret håller på att öppna sig pga svullnaden, att inte stygnen håller emot!

Just nu avskyr jag mitt liv! Jag orkar inte!!! Daniel mår dåligt fysiskt och jag mår piss psykiskt! Jag orkar inte vara den starka!
  • Mabaja
    FruW skrev 2010-12-20 20:38:37 följande:
    Mabaja - usch vad jobbigt för er! Du har ingen familj eller ngn bra vän du kan ringa som kan komma o avlasta er en stund? Kanske kan din man ta Wilma en stund i morgon med lite hjälp, o du få lite egentid??

Skickar en stor kram till dig iaf!!
    /mimmi
    Tack för din omtanke! Grejen är den att han inte kan ta Wilda! Han kan inte få henne tyst när hon är ledsen eftersom det enda som fungerar är att stå och gå med henne! Ska kanske åka till min syster på onsdag... Så får hon ta en ledsen bebis emellanåt!

Odetta skrev 2010-12-20 20:59:49 följande:
    Men gumman då. Vad bra att dem inte tyckte att ni behövde åka in akut i alla fall, men fan att det ska vara så kämpigt! *kramar om*

skulle jag bo granne med er skulle jag ta lilla Wilda en liten stund så du fick rå om dig själv och ladda lite! Sover hon fortfarande så bra mitt på dagen? Om hon gör det så tycker jag att du ska unna dig ett långt varmt bubbelbad i morgon så får Daniel hålla ett öra på henne. Lås in dig i badrummet med nått gott att dricka, någon godbit att äta, en bra tidning och så badar du och bara är. Vaknar hon så får Daniel höjta till helt enkelt.
    Det förtjänar du!

*tänker på dig*
    Du är så söt! TACK!

Är ju "bara" 6 veckor till hans stövel ska bort så då ska han ju kunna gå åtminstone. :) Dagarna går bra med Wilda, men efter kl 19 så är det skrik konstant! Då är hon så trött men vägrar att sova. Då vill jag sälja henne, men det är bara för att jag inte orkar gå och vagga till hon somnar vid 24-01- då vill jag gärna ha lite avlastning, men får vänta några veckor till dess och då ska Daniel allt få knata runt här hemma...
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-21 10:32:08 följande:
    Mabaja: Hoppas det går bra med mannens ben idag. Det låter dock inte riktigt bra, verkar som han dragit på sig nån infektion eller att gipset suttit för hårt. Måste vara tufft när man inte kan få den hjälpen som man borde. Tyvärr kommer jag nog känna igen mig i det som blivande ensamstående. Men jag hoppas på att Ines pappa kommer när jag ringer honom vid behov som han har sagt tidigare iaf. Men tyvärr är ju det inget jag kan förlita mig på.

Smålandsjänta: Du har kommit lång nu. Hur går det där hemma??? Är livmodertappen fortfarande påverkad och det är sängliggandes som gäller? Tänk de sista veckorna går ändå snabbt nu, så snart har du din bebis hos dig :)
    Nu har han ju inget gips utan en sån där air cast (cast air), vad den nu heter. misstänker att det är för att han är sydd och stygnen ska tas bort om en vecka! Så vi kan ju hålla koll på stygn och blödningar...

Jag känner mig lite ensamstående med assistentjobb i hemmet!

Men idag är jag gladare så nu ska jag nog orka lite till! Har två dagar på mig att rensa ur lite här hemma så det inte är grejer överallt, och så ska det städas och fixas och lagas mat! Jag är ju inte strandsatt om man säger så! Sen måste jag ut och skotta altanen för katterna använder den annars till toalett! Så när W somnar blir det att göra en massa! :)

Snart kommer det bebisar! Spännande! Då kanske det blir lite mer liv i andra tråden så jag inte spammar gravidtråden! :)  

Tack tjejer för att jag får spy lite galla även om jag inte har bebis i magen längre!
  • Mabaja
    När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd?

Odd: 27/12 klockan 07:53, 52 cm lång och 3760 gram
    Mabaja 29/12 kl 02.30, 54 cm och 3895 g
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-22 13:13:40 följande:
    Odd:
    Varför tar du inte bara mannen låter din mamma ta hand och pojken  när du och mannen och du åker in och föder.
    Ingen får ta din bebis och lämna dig kvar ensam och du man FÅR INTE ta en bebis ifrån sin mamma efter förlossningen FÖRLÅT men hon är ju vidrig när hon bara änns tänker så !!
    Ursökta men jag blir bara så arg !!
    Förstår att du stressar upp dig DET är DIN DAG och inte någon annans !!
    Hjärta
    hon ska ju ha sin mamma som doula! :) Så därför kan hon inte ha mamman som barnvakt.. :)
  • Mabaja

Nu är det dags för er höggravida att ploppa ut ungar tycker jag! Är bara jag och Toksnippa än så länge i andra tråden. Det lyser med sin frånvaro!

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-22 13:28:09 följande:
    Hittar inte tråden gumman
    länkad i ts i den här tråden! "äntligen barn"
  • Mabaja
    toksnippa skrev 2010-12-22 13:47:59 följande:
    ja in med er i den andra tråden eller sitter ni o kniper till nyårsskiftet allihopa? Tungan ute
    hur går det för er? har ni fått komma hem?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma