• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-12-14 18:50:29 följande:
    hej på er fullt upp här amningen får jätte bra och värsta brösten man oxå fått herregud haha trodde aldrig att det skulle gå men shit det gick..
    Får tacka sambon och odd för posetiva tankar om amningen och att man inte ska ge upp..
    Idag är elias 6 dagar gammal så imon är han 1 vecka gammal min älskling och första badet med honom idag åååh vad han njöööt haha..

påväg: härligt snart kommer bebis

hur går det för er flickor ?
    är det inte dags att hoppa in i mammatråden snart? Jag känner mig ENSAM!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 18:56:08 följande:
    Bjornis: Var inne i ditt galleri nu. Fin tröja du hade på magbilden den i v 33 tror jag det var, med fluffärmarna. Barnrummet såg så mysigt ut. Det är underbart att boa in där den lilla ska vara.

Mabaja: Förstår att det måste vara frustrerande att se så dåligt. Det är ju mer ett handikapp än en skönhetsoperation.
    Haha, ja det är ett handikapp... Samtidigt får jag skylla mig själv eftersom jag hatar glasögon! Men som fyraåring förstår man inte konsekvenserna av att strunta i glasögonen! :) Men när jag har 30 000 ska jag kontakta olika mottagningar som gör såna där laseroperationer! Hade vi inte gift oss och renoverat huset så hade de pengarna funnits, men inte nu! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-14 20:25:47 följande:
    Full fart idag ser jag, skoj!

Här är jag ensam ikväll, mannen är på julskiva med jobbet...tycker jag är lite tråkigt men jag unnar honom det också...han går ju aldrig ut annars.

Annars har dagen varit lite nedstämt. Jag tycker om julen förutom att det brukar bli lite extra tungt med töserna denna tid på året. Dels var det kring jul som helvetet började och dels är det en sådan familjefest att det märks lite extra att dem fattas. Och att jag slog in deras julklappar idag och gjorde i ordning paketet så det ska skickas gjorde saken inte bättre...bröt ihop lite och blev omkramad av älskade mannen min. Men men....fjärde julen utan dem och jag vet att jag deppar nu men kommer att hitta mitt glada jag igen också. Trilla, sitta ner och vila en stund och så resa sig upp igen...mitt liv.

Nä, ska inte dra ner stämningen med mitt trista humör. Lillebror lever rövar i magen och ger mig halsbränna och jag längtar som en tok att få träffa denna lilla individ...jag har en känsla av att han kommer att vara ett busfrö, precis som sin storebror  Snart snart snart...shit, snart blir vår lilleman storebror, hur coolt är inte det?

*kram på er*
    Men det är väl självklart att du tänker lite extra på dina barn nu när det närmar sig jul. Julen är ju barnens högtid! Det är ju då man umgås med familjen och oftast närmaste släkten! Tillåt dig att må lite sämre för att sen glädjas åt din "nya" familj när julen väl är här!

Själv tänker jag en del på min mamma... Blir ju Wildas första jul och det finns ingen Mormor! Det känns konstigt när vi nu ska fira tillsammans med min familj, första gången på sex år som jag firar jul med min pappa och tre syskon!

Är du nå fikasugen nästa vecka eller ska vi ta det efter jul? :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-14 20:57:37 följande:
    Tack vännen! Jag förstår att det känns konstigt för dig med *kramar om* Om det känns främmande att fira med din pappa så kanske mannens familj känns tryggare? Bara en tanke...

Vi firar med bara mannens föräldrar i år. Var hemma hos min familj förra året och i år känns det som vi vill ha det lite lugnare, tjock som jag är.

Jag tar gärna en fika nästa vecka. Hur ser din tisdag ut?
    Vi har firat med mannens familj alla våra år tillsammans, men nu ligger hans föräldrar i skilsmässa så jag föreslog att fira med min.. Men det känns konstigt, helt klart!

Tisdag borde inte vara några problem! :) Kan kolla upp det!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-14 21:59:23 följande:
    Rontgen: Tack, jag gillar också den tröjan. Den är ju kort om magen nu för det är en vanlig tröja men den funkar med ett linne under, från hm förra hösten tror jag.

Mabaja: Jag har också glasögon. Ska göra lasik nån gång jag med. Har massa kollegor och vänner som gjort det och är så nöjda. Jag trivs visserligen i glasögon men har tänkt lite på nu hur det blir vid förlossningen. Ska jag ha linser? Tänk om det tar 40 timmar? Ska jag skita i linser/glasögon och inte se nåt förrän ungen ligger på bröstet? Eller svettas under glasögonen? I-landsproblem!! Hehe.

Miraclee: Krya på dig, låter inte så skoj det där!!
    haha, jag hade linser i från lördag morgon till söndag vid 23, när vi tänkte gå och lägga oss. Mina ögon klarar linser väldigt bra! När jag gjorde lumpen hade jag linserna i i två veckor när vi låg ute i fält uppe i Älvdalen och -40 utomhus... Sen vila i fyra dagar och sen satt de i i två veckor igen.. :) Jag skulle aldrig ha klarat av en förlossning utan linser! Lustgasen gör ju allt suddigt, men ha det suddigt länge, nej det funkar inte! : )
  • Mabaja
    Happiness: TACK!!!! Och massor av kramar till dig, Sofia och hela din familj! Vilket fantastiskt julkort du skapat! Jättefint!  

Bjornis: Ja det var lite kylslaget! och ögonen var som sandpapper på slutet men med lite vila så var det bra igen!

Odd: Jag tycker också att det är jobbigt med alkoholintag! Själv har jag ju aldrig druckit men det har varit många duster mellan mig och min man. Jag har väldigt negativa erfarenheter och de kommer upp emellanåt! Men vill du prata så finns jag här, på mobilen och i Västerås för en fika! Flört 
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-14 22:37:49 följande:
    Tack bästaste Mabaja! Då ser jag fram emot en fika med dig och underbara Wilda! Kolla upp tisdagen vet ja...runt 11-12 tiden förslagsvis?

Nu går jag och lägger mig...känns lite bättre nu också. TACK alla underbara för ert stöd, ni är bara bäst!

*kramkramkram*
    Jag lovar att kolla upp tisdagen! :) Ska bli sååå kul att träffa dig!

Pinklove: Du kunde först efter 15 eller hur var det? Eller är du kanske lite julledig? :)
  • Mabaja

Odd; jag avvaktar med att svara om tisdag. Mannen bröt benet igår så ska in på ny bedömning imorgon om operation. Ser det bra ut blir det operation på fredag, annars nästa vecka!

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-15 19:00:34 följande:
    Nämen gumman då...vilken otur! Åh...brutit benet? Mår han bra för övrigt? Så typiskt innan jul och allt....stackars er! Och måste det opereras? Jag håller er i mina tankar!

Vet du vännen, vi tar vår fika när det passar, ingen brådska alls. Se till att NI mår bra hela familjen, det är viktigast!

*bamsekram*
    jo han mår bra! det är mest jag som mår skit då allt faller över mina axlar! jag måste ju ordna med allt här hemma och dessutom oroa mig för vår ekonomi... och nalkas ju långtidssjukskrivning...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma