mallanis skrev 2010-12-20 10:36:09 följande:
Oj oj va ni skriver!!!! Häänger inte med! och trippel oj oj oj snart har vi ju massa bebisar i tråden!!!! HÄRLIGT!!!
Pc- du hade inte känt av knytet? Jag kände ju något jag trodde var bebisbubbel en dag förra veckan men sen dess..... nada. När skulle du på RUL? Hur mår du har du några symptom...inte jag. Visst hade vi RUL nästan samtidigt?
Jag måste fråga er i tråden....altså fantastiskt att vara gravid va men HUR hanterar ni känslor kring att kroppen förändras och det värsta om den fortsätter att vara förändrad.....altså jag tänker på viktuppgång, bristningar och hängpattar.... etc etc. Läser en bok om sex under och efter graviditeten....där RADAR de upp en massa tråkigheter som kan hända med kroppen och jag känner mig bara fulare och fulare (fast jag inte ens fått alla dessa symptom....än ) ju längre jag läser.... Försökte skärpa till mig i helgen och klädde upp mig inför lördagskvällen ..... ny mamma skjorta modell inte helt pösig med lite urringning skulle hoppa i en kjol som alltid suttit löst och den gick inte ens att dra upp dagkedjan på..... så då sjönk självförtroendet igen...
och UNDERKLÄDER? Vad använder ni för BH? jag gillar snyggt under och nu....va f-n ska man ha på sig? Jag vill inte köpa trista amningsbehåar än men mina vanliga bh´s ser patetiskt ut och är inte sköna och mina sportbehåar ger väll inte heller något särkilt bra stöd? Läste även att en del rekomenderar att sova med bh för att ge maximalt stöd till bysten..... Ursäkta mitt skitsnack det jag skriver om är verkligen ett ilandsproblem... men just nu lite frusterande...
Japp mannen har det bra... det enda han behöver oroa sig om är att han får några fler gråa hårstrån pga sin gnällande fru......
Att kroppen växte var inga större problem under graviditeten.. Bristningarna däremot! och nu efteråt!
Jag mår skit rent ut sagt! Fick bristningar i v 30 och då hade jag gått upp 2.5 kg! Fick bristningar på magen och underredet.. Sen under amning så har jag fått på ryggen med! Jag känner mig väldigt oattraktiv med gravidmage fastän Wilda kom för 10 veckor sen!
Men underkläder, jag körde på "vanliga" underkläder till Wilda kom. Hipsterstrosor under hela graviditeten men i en storlek större så magen skulle kunna växa. Och så bh:ar från Twilfit och Lindex. Hade två par byxor och två leggings som gravidkläder... Sen körde jag på mina egna kläder!
och hängtuttar är jag inte så rädd för däremot att de ska vara i olika storlek, som de är nu. Innan har jag haft samma storlek på brösten, idag skiljer det två storlekar på höger jämfört med vänster!