Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-25 17:15:01 följande:
    Jag vill bara visa vad som stod på trappen när jag kom ut ur duschen idag på em....

Tuuuusentack underbara kära Sofy... du fick mig att storgråta (igen...) men jag blev oerhört glad och rörd och tacksam...

Nallen är underbart mjuk och gosig och kommer få åka med som stöd på tisdag... chokladen ser fantastisk ut och blir perfekt "tröst"....

TACK!!

När Devin är här och ni kommit i fas med allt så hojta till så ska jag ta lite underbara bilder på er två/tre!
    Som sagt.. en liten tanke bara!

Massa kramar!

Hjärta

Ps. Jättefin bild!! Ds.
  • needtobreathe
    Sugar, men fyfaan! :( Hemska människa. Och förstår att du blev chockad igår, men de är nog absolut ingen fara! Jag gjorde samma grej i v 23+ men fick sjukt mycke sammandragningar, så åkte in o kollade men busen mådde finfint! Dom tål mycket, fostervattnet är ju som en airbag! Hihi ;)

Kan ju va ischias som ngn nämnde också, så har ja haft till o från, men inget konstant :)

Och ang blodtrycker, jag är likadan. Har alltid legat lågt, o får samma ibland, riktigt obehagligt men ingen fara.

Hoppas allt blir bättre snart!!

Kram
  • needtobreathe

Happi;

Va mysigt o gosa bebis! Och härligt att hon är tillbaka på födelsevikten! :) Duktig tjej! Och stor va hon ju också, men allt gick bra?

Kram!

• needtobreathe

Har haft fullt upp sen i fredas.. blev bowling me C och några kompisar, sen middag på restaurang o sen hem för o kolla film, myskväll! :)

Igår var vi uppe vid halv 8, sen åkte vi iväg o kollade på skor o lite småsaker men blev inget köp igår, kunde inte bestämma oss haha.. veliga gänget! Sen vidare för middag o sånt me hans arbetskolleger, var inte hemma förrän 02 så idag e jag tröött. Har städat badrum o kök o slängt in Devins kläder i tvätten igen med annat tvättmedel, ska åka förbi Ikea o köpa trådbackar, nån byrå, o massa smågrejer.. sen ikväll blir det bio med några vänner + middag på restaurang igen :) Sen sova!

Skönt o ha mycket o göra nu på slutet ändå, vet ju aldrig när de drar igång.. hade lite värkar imorse men de avtog så de e bara fortsätta köra på.

Imorn bitti TUL, CTG + läkarbesök på specen, 8.30.. yiho! Ska bli kul o se vad vilden beräknas väga nu.

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-27 14:49:45 följande:
    Ska dra iväg en riktig 20 poängs uppsats i tråden om förlossningen. Ja du vet ju hur jädra orolig jag varit inför den .

Hoppas allt är bra med dig och Devin. Du har inte öppnat dig mer va? Eller blivit beordrad sängläge? Han ska hålla sig på mattan nu KRAM
    Det tycker jag absolut du ska göra ;) Väntar med spänning!

Jadå, han leker kurragömma me mig, de går ut på att han trycker ut sina fötter här o var, jag tar tag i den o sen gömmer han den.. hahaha ;) Så jäkla roligt! Han e så himla mysig! Va inne i hm måndags trorjag det var va, ingen koll på dagarna knappt.. slemmisen e borta o ctg reggade massa förvärkar/sd eller va de kallas.. tappen förkortad.. så de kan hända närsom! Helst igår.. men tills dess så håller ja igång! :) 2v till igångsättning annars.. jag står ut!! :D
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-27 15:18:40 följande:
    Sofy, vad spännande att det närmar sig! Kul han verkar vara Devin, så himla ballt att man kan leka med dem redan när de ligger i magen! Vad duktig du är som fixar och donar, du måste väl vara klar med allt snart?

Happi: vad sjukt att de mätte fel på 3 cm! Låter ju rätt galet faktiskt... Klart att Sofia är ett A-barn, det ser man ju på henne! Så gudomligt söt och vacker, hur gör man för att få en sådan?
    På tal om glasögon så pratade jag igår med min syster som nyligen fick barn. Hon har glasögon men hann inte få på sig dem innan bebisen kom ut (det gick tydligen rätt fort på slutet) så när den väl var ute kunde hon inte alls se vad det var, en pojke eller flicka! De höll upp bebisen och hon sade "jag ser ingenting, vad är det för något?" Det skrattade vi gott åt.

Tack alla för ert fina stöd! Jag kollade med dopplern och allt lät bra, även om det tog lite tid att hitta hjärtljudet idag, bebisen hade gått och gömt sig under blygdbenet.. Tokig unge! Så surfittan hade nog rätt om det iallafall, att bebben är rejält skyddad där inne. Idag har jag ännu inte haft ont i benet, förhoppningsvis var det något tillfälligt, kanske en nerv som kommit i kläm, typ ischias eller någon sträckning efter att inte ha tänkt på min hållning, samt burit några tunga matkassar.
    Haha ja han är verkligen skitrolig! Både jag o C skrattar åt honom flera gånger om dagen, han möblerar om därinne mest hela tiden, putar me rumpan, leker me fötterna o ja gud vet allt.. busungen! Men de är så jäkla häftigt alltså..

Jodå allt e väl klart, typ.. men nu ska bara alla saker på rätt plats.. så måste ha lite förvaringsgrejer till, o lite småkorgar, o sen ska hans kläder bara in i hans byrå o allt annat ska på sin plats.. sen ere fritt fram! :D

Skönt att du har en angelsound hemma iallafall! Dom e guld värda innan man börjar känna sparkar osv regelbundet, jag använde min en del.. ;) Men grodan ligger fint därinne o gror! :D
  • needtobreathe

Haha.. träffade ju massa folk igår förresten.. respektive till C's arbetskolleger o så.. de va ju ingen som noterade att jag var gravid (hade ett linne + en kofta) o när dom fick reda på det sa alla hur fräsch jag såg ut, pigg o allt vare va.. frågade hur ja orkade va ute sålänge o va social, haha.. skoj o höra när man känner sig trist ;D Men att folk inte noterar det me kläder nu i v 37.. de är ju helt insane, haha! De putar ju lite - inte mycket.. men ändå!

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-27 15:30:46 följande:

Sugar: Tänk att inte kunna se på sin förlossning. Nightmare!

Sofy: Snart är du där bara 2 veckor kvar. TUL är ju ett hopplöst mätintrument. Sofia skulle med största sannolikhet väga 3600 och kom ut modellen större.

Hahaha, säg inte sååå!!! ;) Får se va han beräknas till imorn, men för en månad sen i v 32 vägde han ju 2100g.. eller beräknades då.. tror dock inte han är sååå stor, vart fan får han plats då undrar jag? ;) För jag e fortfarande knappt ngt större..
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-27 15:31:49 följande:
    Sofy, jag berättade just för sambon om din lille Devin som du lekte med, att du tog tag i hans fötter och sånt. Han tyckte det lät helfestligt och frågade hur vilken vecka jag skulle vara i för att det skulle kunna gå att leka med vår bebis i magen... Åh vad gullig han är min sambo, han är så glad över vår bebis!  Hjärta

Just idag var dopplern guld värd måste jag säga. Absolut värd pengarna. Jag har hittat hjärtat varje gång utan större problem.
    Haha jaa.. jag trodde aldrig man kunde göra det men johorå.. ser en fot eller så väldigt tydligt också när de svischar över magen! Läskigt som fasen första gången, ja skrek rakt ut... alien-varning! Men nu är de bara roligt.. ;) Började väl för nån månad sen typ.. så typ v hm 32-33.. :D

Jaaa, dom e skitbra i början faktiskt.. jag tror inte de e ngn större fara, jag lyssnade måååånga ggr men bara nåra sek om gången för man hittade dom ju så fort.. så då visste man ju.. ;) Skönt att du är lite lugnare idag vännen!!
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-27 15:41:49 följande:
    Så himla coolt att du märker ifall det är en fot eller en arm också! Ah, jag längtar verkligen nu!

När du kollade med dopplern, räknade du ut hur snabbt hans hjärtat slog förresten?
    Jag uppmätte till typ 150 slag/min idag och förra veckan typ 156 slag/min. (Alltså, jag lyssnar 10 sek och mulitiplicerar med 6)
    Haha jaa, riktigt häftigt! Va nyss på bio o han va me hela tiden, vi satt o lattjade.. va mer inne i det än i filmen ;) Hoho! De går fort nu.. när har du RUL? :D

Nje, jag lyssnade bara på de mest.. men om ja räknade så körde ja de klassiska som vi brukar räkna i vården, 15 sek x 4 :) O den här busen har alltid legat över 150.. kanske blir en likadan för dig ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma