Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Hahahaha... fantastiska busunge!! Devin alltså..

Hade ju TUL imorse, C följde me.. de skulle ju gå fort, skulle va klara på 1 tim.. tjena! Tack vare herren i magen så tog det 3,5 timme!! Varför? För han LÅG PÅ TVÄREN!!!! Hur FAN lyckades han komma loss där nerifrån? Läkarna stod som fån o fattade ingenting.. så de blev vändningsförsök, men mini-me har en stark vilja o tycker om o jävlas så han ville inte va där nere längre.. dom kollade tappen o den är redan gynnsam för igångsättning.. va snack om nästa måndag först men jag sköt upp de till den 11e.. så, ja.. den 11 kör vi! Sjukt..

Han hade växt som sjutton också o vägde nu 3,1 kg.. +10 på tillväxten..

Och som vanligt efter 3 CTG'n + 2 UL så konstaterade dom att vi väntar en "mycket livlig bebis" Nähä? Menar ni? Och att herren redan har humör märks ju..

Så countdown.. 13 dgr o sen köööör vi!

(Om ja inte kommer igång innan.. hade en mycket aktiv livmoder också..)

• needtobreathe
    färnik skrev 2011-03-28 18:21:36 följande:
    De lyckades inte vända honom alltså? Ska de försöka vända igen? Nog för att du är stark, men du kan knappast föda honom på tvären. Oskyldig

Stor kille, då är han nog uppe på minst 3,5 när det är dax ju!

Fick du ngn poängsättning på tappen? *nyfiken*

11:e gäller det alltså, mindra än 2 veckor kvar!!! Häftigt! Vilken vecka blir det om han föds då de 11:e?

Tilde var ju också livlig i magen, och vi fick på ultraljuden höra nästan varje gång att hon var "ovanligt aktiv" men nu när hon är ute är hon faktiskt väldigt lugn... Skrattande

Föresten, jag är oinbjuden till ditt konto, såg hag när jag försökte gå in där...? Obestämd
    Haha jo.. först så.. men han flyttade tillbaka.. fast han la huvvet på andra sidan då istället, först låg det vid höger revben, ryggen nere vid blygdbenet o fötterna vid vänster revben.. sen tvärtom.. men asså, väntar vi en ostbåge eller? Kan ju inte ens va bekvämt! Dumma envisa unge. Haha! Nä dom ska icke försöka igen.. om de kommer igång innan ere direkt till förlossningen som gäller, även om värkarna inte är täta, o om vattnet går så ambulans in.. o ligger han på tvären den 11e så ska dom försöka putta han rätt o köra igång me allt direkt.. skoj! ;)

Lite spänning i vardagen liksom.. men hade inte förväntat mig ngt annat egentligen.. inte me honom, haha!

Jaa, 13 dgr.. sen äre dags.. sjukt.. va på ikea o jysk efter o handlade massa grejer, o babyland.. så nu ska ja strax fixa me allt så de e ready to go.. dom körde hinnsvep också o satan i helvete va ont ja hade efter.. sitter i badet nu..

Han sa bara att tappen va framåtriktad, mjuk o redo nu om de skulle va så.. frågade inte om poängen, blev så paff o chockad haha.. men han sa att de va väldigt gynnsamma förhållanden o köra igång mig iallafall o om 2v säkert ännu bättre..

Är du inte i adressboken? Hm, i fix! :D
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-03-28 18:37:15 följande:
    Haha Sofy!!! Vilket busfrö!!! Och hur sjutton får han plats på det viset i din fina nätta mage?
    Hahahahaha.. jag dog lite när jag såg det på UL.. fattar inte heller.. o läkarna stod ju som fån.. dom sa också att ja va väldigt liten o tyckte de va lite häftigt att han som e såpass "stor" kunde vända sig nu utan att ja märkt ngt också.. men jaja.. bara gilla läget.. ;) De roligaste e spänningen nu om de drar igång innan.. haha wiiiho! Energin är tillbaka hos mig iallafall.. nu ska ja fixa o trixa o böka o stöka.. för vi har ett daaaatum! Så jäkla glad.. o ut ska han ju.. den lilla ostbågen! Sen hur de blir de löser sig alltid :D

Flödet va på TOPP också! :D
  • needtobreathe
    Cat79 skrev 2011-03-28 18:54:28 följande:
    sofy: Gud vad spännande.. snart är Devin här och då kommer han säkert vara lugn o go utanför magen Flört Ja man kan inte tro att du gått så långt med lilla magen men ändå väger han ca 3 kg? Fixa du en massa nu för snart är det ju dags att ta hand om en liten. Du har verkligen något att se framemot!
    Jaaa!! :D Jag e heelt uppe i varv haha.. älskar när de inte blir som man tänkt sig, roligare så! ;) Japp, + 10 på tillväxten.. han gillar o äta den lille rackarn! ;)

Åååååh va ja längtar.. nu får dagarna gå fort!
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-03-28 22:09:17 följande:
    Grattis Sofy till datumet! :)
    Tackar tackar!! Skrattande

Då äääntligen kommer busfröt!
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-28 22:21:53 följande:
    Grattis Sofy, känns också skönt att Devin inte heller har lagt sig tillrätta.. då kanske du kan lugna ner mig lite för jag oroar mig för vändningförsök .... vår lilla ligger med huvudet upp, på tvären.... har legat så läääänge....
    Det var en idag som tyckte det var konstigt att en legat så länge, och då kom jag att tänka på att "tänk om den är skadad och slö typ"......
    Att man ska oroa sig så mycket :)
    Haha.. han LÅG ju rätt! Fram tills typ för nån dag sen.. då passade han på o jävlas lite o slet sig loss där nerifrån! Hur är frågan då han va långt ner o nästintill fixerad.. men men ;)

Äsch.. de va ingen fara o göra de.. ja fick inte ens nån bricanyl innan, haha!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-28 22:25:28 följande:
    För att slippa gå tillbaks 100 sidor berätta vad har hänt ?
    Haha.. de är typ en sida bak, max två ;) Slöfock.

Tryck på "Visa endast" vid mitt namn då o läs istället, roligare så ;D Orkar inte skriva om allt.. :p
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-03-28 22:24:40 följande:
    Sofy- Grattis till datumet!!! Jag trodde inte att han skulle vänta SÅÅÅ länge med att komma till världen ;) hahha vi får väll se om din lille skämtare inte tittar ut ändå på självaste 1 april! ;) Skönt att höra att han växt på sig så bra!! Vilken kille!
    Tackar! ;) Hahahaha.. eller hur! 1 april passar den här busungen!! Kan ju dra igång innan men annars äre bara 13 dgr.. heeelt galet.. fattar ingenting!

Och joo.. han e hungrig den där.. ;) Men de e bra de! Då är han inte så liten när han kommer! :D
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-28 22:33:05 följande:
    Sofy! Bara 13 dagar kvar!
    Herregud kvinna, om 2 veckor är du mamma!
    Jag är så glad för din skull!
    Haha.. helt sjukt. Fattar verkligen ingenting. Han sa ju först om 1v, då såg jag nog skräckslagen ut o sa att jag inte skulle hinna me o förbereda mig då.. hahahaha! Dom skrattade gott åt mig ;) Frågade om inte 9 månader räckte.. men nepp! ;D

Tack vännen!! Du e så go hela tiden!! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-28 22:39:18 följande:
    sofy, hur var det med vändningen då? obehagligt?
    hur gick det till i korta drag?

jag tror bara att ngt hemskt kommer hända, typ att moderkakan lossnar, eller att den får navelsträngen runt halsen om man ruckar på den :)
    Nä inte ett dugg.. ja fattade inte ens va dom höll på me förrän de va klart o han ropade in sköterskan o sa att han gjort ngt "dumt.." = vändning utan bricanyl ;) Men hade satans ont efteråt när ja sprang runt inne på Ikea.. men annars luugnt!

Dom gjorde UL efter + CTG x 3 totalt..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma