• Mabaja

Hon har inte varit inloggad sen igår så det skapar ju lite oro... 11.57 stod det att hon var inloggad sist, Mallanis!

Var är du lilla vän?

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-17 08:53:57 följande:
    Vilka goda nyheter Mallanis, man blir ju orolig ju!

Själv har jag 9 dagar kvar och sen är jag nere på tvåsiffrigt, känns ju helt otroligt. Minns att jag var avis på alla som var nere på tvåsiffrigt när jag hoppade in i denna tråd och nu är det snart min tur

Hur vanligt är det att man föder i v 31-32? Sambon ska resa utomlands då och kommer hem när jag går in i v 32... Ska jag tvinga honom stanna hemma med mig? TÄNK om ngt händer, att förlossningen sätter i gång?
    Fast man kanske kan ana om det är ngt på gång med blodtryck etc strax innan han åker?!
    jag skulle ha låtit honom åka.... det är inte så vanligt, du har ju inga prematura varningar heller så det är nog rätt grönt! :) Allt kan visserligen hända, men det är väldigt låg procent som åker in och föder så tidigt, speciellt om man inte haft några förtecken!
  • Mabaja

Småland: Min slemmis släppte i tre omgångar.. De två första var det gulgröntbrunt slem.. Sen när det drog igång var det en blodblandad slemklump! :)

• Mabaja

Pinklove: I vecka 30 hade jag gått upp 2.5 kg, i vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg.. På bf hade det gått upp till 8 kg och i v 41+3 visade vågen +12... och inte kunde jag tacka förlossningen att tappa kilona heller... 6-7 kg skulle jag ha gått ner rent generellt med vatten, Wilda, blodförlust och allt vad det heter men vågen visade 4 ynka kg! och nu tre mån efter W kommit pendlar jag mellan 2.5-4.5 kg kvar!

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-18 10:29:52 följande:
    Ni som redan har fått barn, blir det stor skillnad på förhållandet till er partner?
    Ngn sa i går på ett radioprogram att visste man att man skulle förändras så mycket som person så skulle ingen skaffa barn och han menade på att man förändras så mycket, och då kanske man inte älskar varandra längre..

Vad säger ni om det?
    Det jag har märkt är att jag inte har tid att gulligulla med min man. Jag älskar honom och vill ha större familj men det här gulligull i soffan, nej det orkar jag inte längre- Wilda är mycket viktigare! Så det blir väl det här typiska "barn i första hand, make i andra".

men jag vet inte om det är för att han nu bott i soffan i drygt en månad! och att han aldrig är hemifrån utan jag vet var jag finner honom, dvs sittandes i soffan med datorn i knät.
  • Mabaja

Hej tjejer. Kommer in och frispelar lite och bjuder på en liten bild på min fantastiska flicka!

Mannen som håller i vår Wilda är hennes gudfar!
  • Mabaja

Telgebo: Tack! Ja datumet är ju lite roligt faktiskt!

Pancakes: Jag har en emmaljunga duo edge och vi är supernöjda. Vill du veta mer så fråga! :)

• Mabaja

Sofy: wilda är enn kopia av min syster!!! men hon har sin pappas ögon iaf! :) hon är jättestor. kan tom sitta själv! det har hon gjort sen hon var 3.5 mån! har 68 och 74 i kläder! och 50 som var för stort när hon kom! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma