Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2011-04-10 11:57:35 följande:
    Jag var öppen 1½cm men inte så jätte mogen. Mjuk var tappen, men lång, hög och bakåtriktad...tror jag.

Det kommer att gå jätte bra för dig att bli igångsatt. Vet du hur dem ska göra?

För mig tog dem hål på hinnorna denna gången...förra gången fick jag ett piller upp där, men det hjälpte föga så det struntade vi i. sedan när kroppen inte kom igång ordentligt trots vattenavgång så fick jag värkstimulerande dropp...det funkar finfint!
    Okej!

Jag är lite öppen, har mjuk tapp o den är framåt/liiiite medial.. men ja vettefan hur dom ska sätta igång? Verkar va så olika.. en bekant blev igångsatt HELT sluten, omogen o bakåtriktad me bardkateter?!? Slutade i snitt..

Men hoppas min kropp är samarbetsvillig o att de går smidigt! Hoppas på ett dygn iallafall! Optimist haha ;)
  • needtobreathe

Fina, underbara ni!! Hjärta Jag säger som sagt inte T*** men jag e så glad för att ni finns! Ni har varit mitt stöd hela vägen och jag hade fan aldrig pallat utan er!! Guld värt. Nu är 38 veckors väntan äntligen över.... SNART! ;)

Jag har packat väskorna nu o städat de sista, ska kolla en film me C nu o sen ska vi sova. Imorn kommer hans bästa polare hit vid 7.30, så käkar vi frulle o väntar på samtalet.. o såfort vi är installerade på förlossningen så kommer ja uppdatera er om allt som händer!

Bild kommer in såfort han är ute, har kamera o sladdar me o annars telefonen! ;)

Om den lilla skitungen bara visste va som väntar imorn.. moahahahahha!!! Fast ÅH va ja kommer sakna magen, buffarna.. lilla älskade busbebis!!

• needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-04-10 21:13:20 följande:
    Söta Sofy, min blivande fru!! Lycka till imorgon och hälsa Devin. Ska tänka på dig hela dagen.
    Många kramar!!
    Gulle gulleee du!! Hjärta

Ja jag ska hälsa den lilla busen.. åååh helt sjukt att vi äntligen får träffa honom! Och se vem han är.. och HUR han är ;)
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-04-11 07:39:55 följande:
    Sofy:

Stort stort lycka till vännen! Det kommer att gå kanonbra och när du klämmt ut honom sedan så måste vi få ihop en fika

och du...det är så in i bängen häftigt att föda barn...jag är allt lite avis!

*bamsekram*
    {#emotions_dlg.flower}

Hoppas de går fort o smidigt! ;) Men nu börjar ja få separationsångest, haha! Min lillbus ska flytta ut från sin lilla etta o möta stora världen.. mysiga magen, alla buffar.. buhuuu! Men jag tror jag blir nöjd av o ha honom på utsidan sen istället iofs ;)

Usch försöker få i mig frukost efter en nästintill sömnlös natt men de går inge vidare.. fattar inte va som väntar men har typ resfeber o har ingen aptit.. hur fan ska man palla? ;)

Uppdaterar er under dagen! Och absolut en fika så snart vi e fit for fight igen!!

Massa kramar!
  • needtobreathe
    Evve81 skrev 2011-04-11 06:32:57 följande:
    Sofy: LYCKA till idag nu!
    Jag gillar istället för o säga T*** ;)
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-04-11 08:52:21 följande:
    Åh, Sofy stort lycka till! Tänker på dig! Kom ihåg Odds ord om hur häftigt det är att föda barn :)
    Cat79 skrev 2011-04-11 08:54:34 följande:
    Sofy: Kram på dig och lycka till med allt!
    I'll try! ;)

Kl 14 ska vi va på förlossningen.. några timmar kvar men vi ska iväg o käka lunch, köpa datahögtalare o fixa lite för o fördriva tiden! :)
  • needtobreathe

Hahaha! Busbebis eller vad sa vi? Han va ju ruckbar i fredas, jo tjena.. idag låg han fel igen, så dom har nyss vänt han rätt o kommer därför inte sätta bardkateter för då tror dom han flyttar på sig igen eller spränga hinnor än för dom kommer inte åt (?) för han har huvudet för högt upp, så nu blir de cytotec o ny koll om 4 tim =)

• needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-04-11 16:34:38 följande:
    Vilket busfrö! Hur mår du?

Cytotec???
    Haha no shit ;) Ja mår toppen! Sjukt peppad, skojar me alla o lääängtar efter värkar haha! ;)

Jepp, livmodersammandragande ju ;)
  • needtobreathe
    Sötfilur;

Tråkigt att de inte gick bra idag :( Hoppas på bättre lycka nästa gång! Annars är de viktigaste att bebis kommer ut o mår bra, även om du va inställd på vaginal förlossning..

Kram!
  • needtobreathe

De gååår nog bra! ;) Fick cytotec kl 16.. MASSOR av förvärkar direkt, så den reagerade jag bra på! :) Ny koll o dos kl 8, standard att ge 2 st tydligen. Sen kl 12 görs bedömning om en tredje behövs eller om han sjunkit ner tillräckligt då för att ta hinnorna :) Efter de sätts värkstimulerande!

Men vi har skoj här! Nu ska ja keka middag, vi har ju uteplats o största rummet me stooort badrum! Så vi e helnöjda :) Ute o knatar lite då o då för att påskynda de hela o för att få luft, så de går ingen nöd på oss inte!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma