• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-24 18:44:17 följande:
    Äääh vad drygt!
    Hoppas du inte blir sämre, och hoppas tösen har tur nog att inte bli smittad.
    hon klarade sig från när jag var magsjuk för en månad sen, är nog amningen som gör det! :) Och jag mår bra så trodde inte att jag hade feber. :) När min man hade samma låg han däckad helt och hållet. Jag känner mig bara som att det är en förkylning på gång. haha. Kvinnor är helt enkelt starkare!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-02-24 19:11:39 följande:
    Tycker ni jag ska köpa 2 pack clearblue imorgon? Har ju fått plus den 12 feb på ett CB och så ett gravid 3+ på ett CB digital förra fredagen. Är det då motiverat att köpa fler test och testa med? Beslutsångest. Jag menar att test visar ju gravid även om det är ett MA ju så jag blir ju inte klokare på det egntligen och kommer ju bli helt knäpp och knappast lugnare om nu testet, hemska tanke, skulle vara svagare, men samtidigt kanske lugnare av att se ett fett strakt plus på CB med ett starkr blått lodrätt streck som verkligen luser överdrivet gravid så vettet går i min skalle att jag faktuiskt är gravid och inte har ett MA att vänta som jag är så sjukt orolig för.
    vad vill du att testen ska säga dig? du kan ju inte få fler nr etersom 3+ är högsta´?
  • Mabaja

Färnevik: Vi köpte stl 10-12 i strumpor till Wilda när hon kom men de var tok för små för henne! så för oss passade 13-15 från början.... vad nu det är i cm och omkrets? :)

• Mabaja
    färnik skrev 2011-02-24 22:04:30 följande:
    Hur stora är Wildas fötter nu då? Vad är hon... 4 månader? Fram med måttbandt! Skrattande
    idag är Wilda 4 mån och 15 dagar och har 11 cm långa fötter! :) Då kan jag tillägga att hon har stora fötter. haha
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-25 08:29:48 följande:
    Hur låånga va dom när hon föddes? :D Våran grabb hade 6,5 cm fötter häromveckan.. hjälp!
    jag har ingen aning... Men stora iaf! :) Vi mätte aldrig fötterna när hon var ny... Men nu är de 11 iaf! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:36:47 följande:
    Mabaja, det har varit sån aktivitet i tråden senaste dagarna att jag nog missade det du skrev till mig om Edge-barnvagnen. Var det att den faktiskt ÄR ganska smidig i affärer eller var det att den INTE var det?
    Alltså vagnen är ju stor, det kan man ju inte förneka.. MEN den går alldeles ypperligt att springa i affärer med. Utan problem! Var inne i sthlm city häromdagen och även där gick det att åka med en "terrängvagn" istället för en nätt liten city. haha.

En annan sak är att de kan ligga länge i liggdelen, en i min mammagrupp fick byta till sittdel när hennes tjej var 3 mån för att liggdelen var för liten så hon hade ångrat att hon inte hade köpt en emmaljunga. och det jag gillar med edgen är att man kan dra upp ryggstödet så de kan sitta upp...
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-25 08:58:04 följande:
    Hurtigt ändå! Jag hade klockan på 6.30 och fick verkligen masa mig upp med stor ansträngning.
    Åh, vad kul att hämta barnvagnen! Shoppingnerven rycker här också, lönedag och allt!

Apropå sånt, vad behöver man mer till barnvagnen? Ska man köpa täcke och kudde och massa andra prylar? Bebisen kommer ju på sommaren liksom..
    vi köpte täcke och kudde och har när det inte är så kallt ute... Sen har vi en åkpåse när det är ännu kallare. :) Men man gör ju som man vill! :) tror dock det är skönt att ha en kudde i ryggen när man har ryggstödet uppfällt till sittande läge för ryggen är inte jättehög.. :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-25 09:17:49 följande:
    Man får väl se hur det blir. Har ju BF 27/5 så det är ju sommar då förhoppningsvis. Ska man köpa en madrass också eller är vagnen tillräckligt mjuk?
    Om det var jag som hade bf i slutet av maj skulle jag satsat på en tunn filt (typ snuttefilt) och en kudde. Du behöver ingen extra madrass, men kanske nå plastad frotté för din parvel kommer ju inte ha så mycket kläder och kanske kissar eller bajsar igenom sig.. w har bajsat ner sig många ggr men eftersom det är vinter och kallt blir det ju kläderna som tar stryk och inte vagnen. :)
  • Mabaja

Den här kvällen är spännande! Det är tur att pappa bor trångt för jag är alldeles yr i korken... Har fått ta tag i väggarna ett par ggr och hålla hårt i vagnen när vi var ute och gick. Min syrra tog vagnen inne på Hemköp och då blev jag alldeles jätteyr, kändes som man gick på ålands hav, kändes inte som att golvet var rakt direkt! HAHA

Undra vad det kan bero på? Nån som har en idé??

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-02-26 07:57:16 följande:
    Gravid? Oskyldig
    haha igår gick tankarna "tänk om" men så tänkte jag "vadå tänk om, vi har haft sex en gång på en månad- et funkar ju inte"... tror att jag ska ha mens nästa vecka så visar sig då...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma