• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Telgebo: Jag skrev här för nån dag sen om dopet av W och fick inte heller nån kommentar. Eller en kanske, jag kommer inte ihåg! När jag blev gravid fanns inte ens den här tråden så då fick ursprungstråden höra mitt gnäll. Wilda är lite "storasyster" över alla från den här tråden!

och att du inte tycker att du får någon respons är helt galet. Jag skriver inte mycket i den här tråden eftersom Wilda är 4.5 mån nu och jag är lite "borta ur graviditetslivet"... Jag kommer in emellanåt och läser ikapp det mesta och kommenterar nån gång, ibland lite mer. Jag skryter över hur min flicka sitter vid 3 mån ålder men blir inte ledsen om ingen kommenterar, även om JAG är stolt som en tupp över att min tjej är så framåt.

så ta det lite lugnt, du får mycket respons och kommer få respons! Du är inte bortglömd för att alla inte kommenterar varje inlägg.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-22 19:22:58 följande:
    Mabaja- har nog strukit kronanvagnen nu.... den lär nog vara för låg =) Hur går det med Wildingen, är mannen frisk i benet nu?

EGO- i morgon är det dags för första riktiga besöket hos bm (sen v 10) så snart kommer jag att fatta de siffror som figurerat i tråden innan som jag fattat  noll av då ;) har era respektive varit med på dessa besök?
    HAHA. Ta en Emmaljunga istället! :) jag har en edge, Muffe har ju en city cross så bara att fråga! :) Wildabus är det fullt sjå på! hon har nu försökt börja åla sig framåt.. Sitter gör hon, vänder sig från mage till rygg, rygg till mage och är alltid glad och framåt!

Mannen ja... Vilket skämt! Han hann vara "sjukskrivningsfri" i 2 DAGAR! Nu ligger han i influensa, för en månad sen magsjuk.. Gissa vem som är less på honom? Jo jag!

Snälla Mallanis, kan du inte lägga upp en ny bild på din mage? Jag bara lääängtar efter att få se den! :) och när var det du skulle till Sthlm? Var det i månadsskiftet? Nej v 11 va? Ska vi ta en fika då? :) Andra från Sthlm, vill ni också hänga på?
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-02-22 19:27:35 följande:
    Just det inlägget att jag bokat tid trodde jag helt säkert att jag skulle få respons rätt snabbt på. Jag undrar hur det blir när jag välkl varit där om jag kommer få något svar då och innan jag ska dit då och sitter väl och spryr av nervositet.
    Den här tråden brukar peppa ordentligt innan vul/ul/kub/rul och alla önskar en många lycka till när du ska iväg... Det är jag den första att sätta fingret på!. Ja du kommenterade ja.. Det jag menade var att ta inte så illa upp för du kommer få pepp! Man kan inte kommentera alla inlägg, vissa går en förbi bara. och då UTAN att man ska ta illa upp!
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:32:22 följande:
    Menade du Carena vagnen ?
    Carena och Kronan är två helt olika märken! =)
  • Mabaja
    Mallanis: Jag röstar för onsdagen! :) då har vi inget planerat, måndagar jobbar jag. Jag gillar Emmaljunga. :) och ja jag vill också ha svenskt. Sen fick jag låna en briovagn när min var på reparation och den gillade jag INTE! Den var visserligen mindre och lite smidigare men ingen stötdämpning så Wilda kunde INTE sova när hon åkte i den. Men det är ju en hel djungel just barnvagnar!

Wilda sover bra om nätterna. Idag har det dock varit en massa krokodiltårar! Gav slutligen upp när jag testat allt utom "the gummy bear song".. Oj så glad hon blev på en gång! :) Hon äter ibland, nu ska man ju kunna vänja av de matstunderna på nätterna men självklart är jag för trött för att tänka logiskt när hon vaknar. haha. Hon är egentligen inte ens hungrig utan mest snuttig och har stort behov av närhet på nätterna!

Telgebo: Ja häng gärna med!
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 21:34:44 följande:
    Vad lugnt det blev nu flickor har ni sprungit iväg efter allt tjaffs ?
    Det hoppas jag inte iaf ..
    Jag är också kvar! ;)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-22 21:48:34 följande:
    åhh jag hoppas h*n har storleken efter mig ;) men jag har snart gått upp 10 (!) kg.... Var ska detta sluta? ? ?
    åhh 5 barn herregud ;)(+ katter och kanin)  jag funderar på om det inte räcker med en unge ;) hhhhahaha

Ikväll är iaf bebis helvild och nu sparkar den så hela magen hoppar, än gör det ju inte ont så det är helt ok ;)
    och vi vill ha tre barn för då får man plats i en kombi! :)

Vad jag längtar efter en till gravidmage! Men först måste den här sjukstugan ta slut så vi kan försöka få en till liten inneboende! :) Jag saknar min jättemage! :)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-22 22:06:13 följande:
    Du är lika tokig du ;) undrar om man kanske blir likadan när klimpen tittat ut ;)

Ja du vår kombi är redan full, två hundar vet inte ens hur vi ska få plats med barnvagnen! ;)
    Dags för minibuss? ;) här kommer lite pepp: ge mig en magbild, ge mig en magbild ge mig en magbild! Funkar det? ;)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:04:47 följande:
    Nu har vi beställt vagn! Inte en dag för sent då det tydligen är flera månaders leveranstid ibland.

Den här blev det (mannen var för lång för City Cross så det fick bli den här med det lätta alu-chassit):

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    ni har gjort ett bra val! Välkommen till "min" vagn! :)
  • Mabaja

Nu ska vi se.. Jag har kommit till dagens inlägg vid kl 15.... Bäst att göra ett inlägg INNAN jag glömmer bort det jag ska skriva! :)

Pancakes: Det går hur bra som helst att knata runt i affärer med en edge. har idag sprungit runt inne i stan, jag med "terrängvagn" bland alla cityvagnar... HAHA. Är jättenöjd över vår vagn iaf! Vi har för övrigt färgen Bordeaux. Jag var helt bombsäker på att jag beställt en svart, men ut kommer en lila. haha

Happi: Vi har inte planerat föräldrapenning. Hittills planerar vi för två mån i taget. min man vill inte bestämma sig för hur mycket han ska vara hemma. Jag sa från början att vi skulle ha 50/50 men jag är gärna hemma mer än halva tiden. Vi tar ut nu 5 dagar i veckan men när mannen får sin första "riktiga" lön så hoppas jag på att kunna gå ner på fyra. Jag tar idag fyra dagar och min man en dag då han är pappaledig på måndagar.

Sofy: Jag tror inte att det är jättefarligt det du känner, börjar bli trångt i magen så då kan det trycka lite här och var och leda till konstigheter! :)

Havsklippan: Vad härligt att höra ifrån dig! Jag vill ha dig tillbaka! Hink och toastol låter jättebra att få som bästa vänner, det är fullt värt det om det kommer en frisk liten parvel till slut! Skönt att ha fått besked om lilla Wilma! Ta hand om dig, du finns iaf i mitt hjärta! KRAM

Sen skulle jag skriva nåt till Mallanis med, men det glömde ju jag bort! ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma