• Odetta

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-01-13 19:23:01 följande:
    Tittar in lite snabbt och desperat... Nån som har nån bra husmorskur att ta till för sjukt onda bröst nu när mjölken runnit till, förutom att amma förstås? Dom är hårda som tegelstenar...
    Handmjölka är mitt bästa råd...och kan du så ställ dig i varma duschen när du gör det. det varma vattnet gör att mjölken rinner till snabbare och är då lättare att bara stryka ut (låt det bara sippra/spruta medan du stryker uppifrån och ner mot bröstvårtan)

Grattis till Dolly-Parton-Upplevelsen Undra hur många som vill ha silikon i brösten efter att ha upplevt mjölkfulla tunga bröst....inte jag i alla fall

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-13 19:34:44 följande:
    Daniels farfar blev generad när jag hade mina Dolly-tuttar... Tyckte att det var varmt så tog av mig tjocktröjan.. "HERREGUD" utbrast han och sprang in i köket!
    HAHAHA....jisses vad kul! Stackaren
  • Odetta

tjejjer....altså...kan någon förklara för mig hur min livmoder kan hamna UTANFÖR mina revben????

Sitter här och har en rumpa som sticker upp...och den sticker banne mig upp FRAMFÖR och UTANFÖR min bröstkorg....knäppa unge!

Så...nu har jag knuffat bort honom lite...ahhhh, känns bättre!

• Odetta

Mabaja!

Du...skulle jag få låna din Belly Bandit?  

• Odetta
    Happiness skrev 2011-01-13 20:49:36 följande:
    Haha ojoj...där hände det grejer . Vilken tur att farbrorn kunde smita ut i köket. jag hade nog blivit generad å hans vägnar. "skoteroverall" med amningsomlott. Nä det hade nog inte varit tillräckligt.

Jag tog fram tuttisarna överallt, badstränder,café, busshållplats,,,osv. Nä jag fick aldrig någon kommentar om det som jag kommer ihåg. Det fanns ett amningsrum kommer jag ihåg på det köpcentra ( typ NK) där vi bodde. Kändes väldigt bra och lyxigt.

Men jag kommer däremot ihåg...tror det var 2 år sen...när jag och sambon (ja och du vet vi är ju inga tonåringar) var på Marstrand. Vi stod och pussades på en gata där. Då kommer det en dam, inte särskilt gammal ( runt 65) och sa något i stil med att detta hemska ville hon minsann inte se och att vi omedelbart skulle sluta. Haha!

Vi gick sen till den lilla kyrkan på ön. Vem satt på raden framför? Jo damen som tyckte vi var äckliga
    Jag brukar också amma där det behövs...jag menar, är bebis hungrig så är den.

Men vet du, i USA, då var det faktiskt någon som bad min gå in på en toa och amma!!! Vi var på en stor vattenpark och lilleman var väl kring 4-5 månader gammal. Jag satte mig bakom en bänk på marken vid ett ställe där små barn lekte med vatten och ammade....och då kom det fram en som jobbade där och bad mig gå. Jag förklarade lugnt för henne att Tennessee faktiskt har en lag som stödjer öppen amning och om hon allvarligt tänkte chasa bort mig från min plats och avbryta amningen så skulle jag se till att hennes chef fick reda på hennes övertramp. Sedan fortsatte att amma, även det andra bröstet. (kan tillägga att det var ca 30 grader varmt så inte direkt att jag ville lägga en filt över lilleman...men INGEN såg mitt bröst ändå, det är ju inte som att jag blottade mig) Hon blev tyst och gick därifrån...blev nog lite paff. Efteråt tänkte jag att "fan, jag hade kunnat stämma stället och bli miljonär" haha, men det gjorde jag ju inte...men arg var jag allt, vaddå amma på en toa?! 
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 20:58:59 följande:
    Happi: ska vi skratta i dag hahaha
    Läs detta
    En kåt make hjälper sin fru med ett lösenord till datorn, han knappar in: "MIN_SNOPP" . Frun faller ihop av skratt när datorn poppar upp felmeddelandet:
    "ERROR: NOT LONG ENOUGH
    ASG!!!!!
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 21:09:52 följande:
    Odd:
    Visste du att vi ALLA jobbar

Ifall jag arbetar? Jag arbetar 24h/dygnet. Varför? Jag är MAMMA. Jag är kock, städerska, lärare, barnflicka, sjuksköterska, hantverkare, rådgivare och tröstare. Jag har ingen semester eller andra lediga dagar. Jag arbetar dag och natt. Jag har jour precis hela tiden. Säg mig bara att din uppgift är svårare än min! 
    STOLT MAMMA
    Vet jag väl
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-13 21:32:49 följande:
    klart du får. Vi får pricka in ett datum så vi kan fika lite så tar jag med mig den! :)

Happi: KLOCKRENT!!!

Sugar: *kram* Vi hoppas verkligen att din lilla bebis får stanna kvar!
    Åh kanon! Då behöver jag inte köpa en För visst var du nöjd med din? När ska vi fika?
  • Odetta
    acure skrev 2011-01-13 21:35:41 följande:
    Jag funderar på det här med bröstpump. Måste man ha en sån hemma redan när man kommer hem från bb, eller ska man vänta och se om man behöver en överhuvudtaget? Och sen skicka sambon och köpa om det behövs. Det är ju ändå ganska många hundralappar att lägga ut. Även om jag gillar att vara väl förberedd. Vore bara så typiskt om man köpte en nu och sen kommer man inte ens behöva den. Hur gör ni andra?
    Jag har aldrig ägt en pump...eller jo, jag köpte en billig på apoteket en gång...men använde den nog bara en gång. Så mitt råd är att vänta och se, det är inte givet att man behöver en
  • Odetta

Vet ni...nu när jag fått ett tidigare datum att se fram emot så har jag faktiskt för första gången på länge njutit av magen idag! För en liten stund sedan tex så hade lillebror hicka och det var riktigt mysigt. Jag ska faktiskt banne mig NJUTA av dessa sista dagar som gravid...det är trots allt min absolut sista graviditet

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma