Happiness skrev 2011-01-13 20:49:36 följande:
Haha ojoj...där hände det grejer

. Vilken tur att farbrorn kunde smita ut i köket. jag hade nog blivit generad å hans vägnar. "skoteroverall" med amningsomlott. Nä det hade nog inte varit tillräckligt.
Jag tog fram tuttisarna överallt, badstränder,café, busshållplats,,,osv. Nä jag fick aldrig någon kommentar om det som jag kommer ihåg. Det fanns ett amningsrum kommer jag ihåg på det köpcentra ( typ NK) där vi bodde. Kändes väldigt bra och lyxigt.
Men jag kommer däremot ihåg...tror det var 2 år sen...när jag och sambon (ja och du vet vi är ju inga tonåringar) var på Marstrand. Vi stod och pussades på en gata där. Då kommer det en dam, inte särskilt gammal ( runt 65) och sa något i stil med att detta hemska ville hon minsann inte se och att vi omedelbart skulle sluta. Haha!
Vi gick sen till den lilla kyrkan på ön. Vem satt på raden framför? Jo damen som tyckte vi var äckliga

Jag brukar också amma där det behövs...jag menar, är bebis hungrig så är den.
Men vet du, i USA, då var det faktiskt någon som bad min gå in på en toa och amma!!! Vi var på en stor vattenpark och lilleman var väl kring 4-5 månader gammal. Jag satte mig bakom en bänk på marken vid ett ställe där små barn lekte med vatten och ammade....och då kom det fram en som jobbade där och bad mig gå. Jag förklarade lugnt för henne att Tennessee faktiskt har en lag som stödjer öppen amning och om hon allvarligt tänkte chasa bort mig från min plats och avbryta amningen så skulle jag se till att hennes chef fick reda på hennes övertramp. Sedan fortsatte att amma, även det andra bröstet. (kan tillägga att det var ca 30 grader varmt så inte direkt att jag ville lägga en filt över lilleman...men INGEN såg mitt bröst ändå, det är ju inte som att jag blottade mig) Hon blev tyst och gick därifrån...blev nog lite paff. Efteråt tänkte jag att "fan, jag hade kunnat stämma stället och bli miljonär" haha, men det gjorde jag ju inte...men arg var jag allt, vaddå amma på en toa?!