• Odetta

Plus igen efter mf/ma

pixerpie skrev 2012-11-23 09:21:29 följande:
    Igår em föddes vår lilla tös, förlossningen gick snabbt.

Jag hade med gett upp om att det skulle dra igång och varit rätt låg och inte så aktiv på fl, men nu är hon äntligen här och världens sötaste såklart! Vägde 3350 och 48 lång, när hon kom v 39+3.

Åh GRATTIS!!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Odetta

Jaha...begynnande havandeskapsförgiftnig då, kul nu ska jag springa till bm varannan dag för bt och kisskoll. Dumma kropp. Det är väldigt ovanligt att få det här sådär någon gång bara...hade samma med andra tösen. Normalt får man det ju antingen redan vid första barnet eller vid partnerbyte. Jag har fått det andra barnet med samma pappa och nu tredje barnet med samma man. Inget graviditet 1, 3, 4 eller 5.

Bebis mår bra dock och är beräknad att väga 3135 gram idag (v35+6). Men vi går se om jag får gå till igångsättningen den 12. eller om hon kommer innan. Hon har i alla fall vänt sig rätt igen och det är jag jätteglad för

• Odetta

Vad söta ni är, KRAM!!!

Jodå, det går bra. Var till bm idag och bt var något bättre och bara +1 protein mot +2 igår. Bm ordinerade vila vila vila och så ska jag tillbaka på fredag.

En sak som är lite lustig är att det är så coolt att kroppen vet vad den behöver. Jag har senaste veckan haft persilja som total craving och ätit en kruka om dagen. Persilja är faktiskt förutom rikt på järn även blodtryckssänkande...bra att det var just det jag ville ha va!

Så vila (så svårt...har massor jag vill hinna med) och persilja för bt och tja, proteinet kan man inte påverka så där är det bara att hoppas att det stannar såhär. Är ju trots allt bara 14 dagar kvar till igångsättningen

• Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-30 08:49:55 följande:
    4.8 cm (rumpa till huvudet) bebis!

Wunderbar!!!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-12-01 17:01:39 följande:
    Ja jag vete tusan vad det är som pågår här. Igår och idag har det kommit typ geléklumpar ur mig, fast färglösa. (ursäkta äcklet som sagt) Vad är det om det inte är slemproppen kan man undra?

Om ni haft sex kan det vara rester annars kan flytningar har alla möjliga konstiga former. Eller så är det en del av slemproppen
  • Odetta
    pixerpie skrev 2012-12-02 08:09:02 följande:
    Hur går det för dig odd?! Hur mår du med blodtryck mm, sätter de igång dig tidigare?!

Jag mår bra. De kollar mig regelbundet för proteinet i kisset är ju kvar men bt är lite bättre

Japp, kommer bli igångsatt 121212, redan bestämt sedan innan pga annat

Hur mår du?
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-12-04 21:43:23 följande:
    Tack så mycket mamma till W och kmw- det känns helt overkligt!!! Testnojjan har nått mig, så klart, och oron för ytterligare mf, men jag försöker hitta glädjen med, vi har ju kämpat så länge för det här nu!!

Säger grattis här med

SUPERDUPERGRATTIS
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-12-08 07:05:47 följande:
    Fuck, jag blöder!!!!

Nej tummar och tår gånger tusen!!!
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-12-08 15:18:42 följande:
    Tack fina ni!! Blöder mer nu, som mens, så det är nog bara att inse.. 6 mf för oss nu. Vi har en ny Ivf inplanerad i februari, men vi börjar mer och mer diskutera adoption istället.. Tror inte vi orkar så mycket mer av det här nu...

Kram från mig

Men fan då! Tusen tusen kramar!!! Kom på en fråga...har läkarna tänkt låta er prova prednisolon? Det hämmar ju immunförsvaret och har varit hjälpsamt hos andra. Skadar ju inte att få testa tänker jag.

Åh, vill bara krama om dig just nu...
  • Odetta

Haha, ja lite roligt att vårt avsnitt sändes så nära...skojade om det att im det sätter igång samtidigt jan jag föda ikapp med mig själv

Jag är jättetaggad inför onsdag! Lite ledsen över att avsluta detta kapitel i livet eftersom det här ju verkligen är sista barnet, men jag längtar så! Att föda är så grymt häftigt och att få träffa lilla filuren...och att få min kropp och styrka tillbaka, det ser jag fram emot

Hur mår ni andra?

Kram!!!

• Odetta
    KMW skrev 2012-12-09 23:32:19 följande:
    Nu är han här. Vår andra son Jack.18.45 kom han, 3750 tung och 53 lång.

Återkommer med mer info senare.

Va!!! Oj här gick det undan, SUPERDUPERGRATTIS!!!!!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-12-10 11:30:43 följande:
    Tack fina tjejerna. Vi mår bra Jack och jag. Pappa har precis åkt hem till stora sonen och jag och Jack har bestämt att vi ska stanna kvar och chilla tills imorgon.

En förlossningsuppdatering kommer här men foto får bli senare då jag bara har mobilen med mig.

Vattenavgång halv sju igår morse och hanterbara värkar hela dagen.

Runt halv fyra började värkarna ändra karaktär och blev jobbiga att hantera och vid fem var vi inne på förlossningen.

Riktigt jobbiga värkar nu och jag håller på att bli tokig innan jag äntligen får lustgas.

10 cm öppen och tryck nedåt nästan direkt. Minns att jag hann bli lite putt en stund när jag insåg att jag inte skulle hinna få nån eda den här gången, värkarna var riktigt intensiva och kom tätt.

Lustgasen skruvas upp och jag kämpar igenom värkarna med hjälp av den.

Skalpelektrod sätts och bebisen verkar lite medtagen. Läkare kommer in och tar blodprov på barnet och efter det tas beslut om sugklocka. En herrans massa folk kommer in i rummet. Kvart i sju kom han i vidöppet läge, precis som sin storebror, och maken får gå med barnläkaren och bebisen in i ett annat rum medan jag roar mig med att få ut moderkakan. Ganska snart kommer dom tillbaka in med honom och jag får upp honom på bröstet medan dom undersöker och syr där nere. Blev bara små ytliga bristningar dock, så det känns bra.

Stor kille jämfört med storebror, 3750 g och 53 lång.

Idag känner jag mig ganska fräsch även om träningsvärken börjar bli påtaglig. Inte alls lika svullen i underredet som jag var efter förra gången och jag har kunnat gå på toa utan problem.

Helt klart väldigt annorlunda förlossning den här gången. Allt kändes mycket mer intensivt igår, kanske för att jag var så groggy förra gången, men jag var medveten på ett helt annat sätt och kunde ställa frågor om hur jag skulle agera osv. Mycket nöjd med både mig själv och personalen...

Håll tillgodo! Det var allt från oss just nu.

Och ja, jag hann före Odd... ;)

Ja det gjorde du

Låter som du hade en fin upplevelse, trots sugklocka. Ser fram emot bilder på underverket
  • Odetta

Åh kramar till dig SoMa, stora varma kramar!!!

Hur många mf har du haft nu? Utredning? Trombyl? Kraaaaam!!!

• Odetta
    konami skrev 2013-09-13 20:46:00 följande:
    Hej jag hade ett ma i 6 augusti och fick tillbAx mensen den 2 sep . Men en v efter så plusat jag . Kan ju tillägga att jag testat neg på kk. Är det nån mer som haft mellanblödning ?

Välkommen!

Har inte haft mellanblödning, men har du testat minus innan ditt plus nu så är det ju nya hormoner
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma