• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Här är en väldigt trött trött dundertrött mamma! Sov tio tim inatt och tre tim nu på kvällen men är fortfarande sjukt trött! Influensan är dock på väg bort så det är bra! Sen hoppas jag att vi fått vår beskärda del av sjukdomar detta år. Magsjuka för en månad sen och nu influensa! :)

Hoppas att Småland  fått sin bebis nu! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Herregud vilken dålig stämning det är i den här tråden! Såna här dagar är jag glad att tillhöra "andra" tråden, där är det bara positiva vibbar och tips och tricks när nånting kör ihop sig!

Mct: lycka till på vul!!!

Mallanis: härligt med tvåsiffrigt, de sista 99 dagarna kommer gå i ett nafs! :)

En annan är trött och slut och har jordens mest spända tuttar tror jag! Har jobbat hela dagen och W ligger och sover när jag vill tömma lite. haha. men droppar ner i amningsskydden. så de är väldigt välfyllda! annars så väntar jag på mensen, fast helst skulle jag ju vilja slippa den! ;)

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:40:02 följande:

Så bra då ska jag slänga den om typ 5 min. Förresten du som har barn sedan innan. Jag tycker att mitt vänstra bröst fyller sig snabbare med mjölk än det högra. Ammade jag sist på vänster så är det ändå det som är mest fyllt nästa gång. Och nu tycker jag även bröstet känns lite knöligt innan amning. är det normalt? Jag har inte ont i dem eller varm, eller röd för den delen. Så det borde inte vara mjölkstockning väl???

Jag har det sådär och har haft hela tiden, men med höger bröst! det är alltid fullt. :) och ammar jag inte på några timmar så är det knöligt och ömmar!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:55:30 följande:
    Men ammar du på bägge brösten vid varje amning? Det gör ju inte jag, brukar enbart amma på det ena och ta varannan....och ändå har det vänstra fyllt sig mer nu i 2 dagar :/ Det är typ bara det fyllda bröstet som är knutigt och då är det inte hela bröstet utan från vårtan och inåt mot det andra brösten. Utkanten är inte knölig. Mitt bröst har inte vart knöligt innan....
    jag ammar varannan gång men höger är mer välfyllt än vänster. det är inget konstigt så jag har bara accepterat att jag har mycket mer i höger än vänster. mitt högra är knöligt när det är välfyllt. Har idag fått lov att tömma det tre ggr och är fortfarande ömt. Vänster ammade jag kl 8 i morse senast... det är spänt men ömmar inte så då får det bli lidande nu när jag inte ammat under dagen då jag jobbat.
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-28 20:15:39 följande:
    Puuuuuuuuh.. jag har massa SD nu såhär på kvällskvisten, så jäkla obehagliga. Blir helt kallsvettig, pulsen dunkar hårt o hjärtat slår snabbare, mår illa o blir matt i kroppen. Känns som huvudet ska sprängas emellanåt, fy o tvi. Ibland vill jag verkligen inte veta hur riktiga värkar känns sen ;)
    jag kände aldrig ett tryck nedåt, i slutskedet trodde jag mest att jag skulle bajsa på mig så jag kämpade emot och drog ihop benen. hade bm som hängde vid höger ben och usk på vänster för att hålla i så jag inte drog ihop benen!.. :) men ut kom det en wilda.
  • Mabaja
    acure skrev 2011-03-01 10:26:51 följande:
    Inatt har jag knappt sovit överhvudtaget, har haft så mycket förvärkar att det inte gick att somna, ha gått upp och värmt vetekudden en gång i timmen och kanske lyckats slumra till i en halvtimme då och då när kudden var som varmast. Är helt slut nu på morgonen. Kan det inte sätta igång på riktigt istället? Ska det fortsätta såhär kommer jag inte ha någon energi kvar till de riktiga värkara. :(
    sådär hade jag det innan det drog igång! 'i fyra veckor men sen gick det undan!!!! får hoppas att du slipper gå över 10 dagar som mig. :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:12:06 följande:
    Nu är jag tillbaka från lunchträning. Vilka vårkänslor man får ute :)

Angående förlossningsrädsla så känner jag nog lite som Sofy, har inte fattat än och vet inte vad man ska vänta sig eftersom man aldrig gjort det förut. Det löser sig liksom. Förlossningsfilmer vill jag i alla fall inte se för jag är inte så intresserad och är lite känslig för blod och sånt. Vill se sånt lika lite som jag vill höra om andras skräckhistorier. Alla är olika och ingen annan kan tala om hur det blir för någon annan.

Ja suck, viktuppgång är lite jobbigt.. Det ska man väl inte heller jämföra egentligen. Vissa går upp jättemycket men går ner det snabbt igen och vissa går upp lite men det stannar kvar. Verkar inte finnas nån logik egentligen, det blir som det blir.
    Jag gick inte upp jättemycket. 12 kg slutade det när Wilda skulle ut, på bf hade jag gått upp 8 vilket jag tyckte var lagom... Men när hon hade kommit ut hade jag gått ner... 4 kg!!! Att de plockade ut typ 7 är en annan sak. Och sen dess har jag kämpat och kämpat och kämpat för att få bort mina kg, nu har jag 1,5 kg kvar. *suck*

Muffe skrev 2011-03-02 13:18:07 följande:
    På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
    Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!
    Gå efter rul... Jag blev flyttad åt "fel" håll och jag höll på att bli tokig.. på 3d-ul fick W 21/9 som bf... Och på rul 30/9... enligt äl 28/9. Ska du gå enligt äl kommer du bli ännu mera nojjig än du redan är om du sitter på övertid... Wilda kom 101010, så ja jag gick över ganska länge men hon mår bra och har gjort hela tiden, vissa barn behöver lite längre tid inne i magen för att bli redo... Och Wilda var en av dem. Nästa graviditet kommer jag räkna med två veckors övertid och inte en som jag ställde in mig på!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma