Evve81 skrev 2011-03-04 06:14:46 följande:
Marlyn: Jag håller tummarna för dig!
Mabaja: Jag har ju jättebra HB 133 (eller hade i januari) men mitt Ferritinvärde är på 17 tror det ska vara betydligt högre sedan såg min tarmdoktor att det var blodplättar eller nåt som finns i blodet som var alldeles för små. Man ska ju kunna få en järnspruta men det har jag förstått inte heller är riskfritt. Har varit på väg och ring min bm hela veckan men de har så dumma telefontider precis när jag jobbar som bäst......
Snart är det helg. Känns skönt även om vi lär få tillbringa även denna helg inomhus. Tror vi har varit inne alla helgen i 5 veckor vi har varit sjuka 3 st och i 2 helgeer har det var så kallt att man inte vill vara ute. VI som egentligen är utemänniskor!
Jag vabbar 2h på morgonen och sedan är det 4h innan jag tänkte åka på stan själv MEN nu har sonen 38,7 på morgonen så jag måste ringa VC och hoppas jag får en tid nu på em till honom för jag tror att nåt fel är det. Han har ju dessutom alltid så himla ont i magen och feber och ont i magen får man ju lära sig att det inte är någon bra kombination

Är ju livrädd att han håller på utveckla samma tarmsjukdom som jag har.
Ah då förstår jag att du ska käka lite järntabletter. Själv har jag aldrig kollat ferritinvärde men så är det för att jag alltid har dåligt hb... Så blir väl "automatiskt" dåligt värde även på ferritin. Jag brukar få frågan om jag inte är trött med tanke på mitt hb, men inte vad jag tänker på- det är ju så jag är! Men ska till läkare nu i vår (går varannat år) Fast de tar bara lite prover, pratar lite och diskuterar lite mediciner (har nu inte käkat sen januari förra året)...