• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-03-03 17:47:42 följande:
    Haha, jag har inte ett minne av när min bh åkte av, eller när dom knäppte upp skjortan, men när Ted kom upp på bröstet var det i alla fall gjort. Fast jag sniffade ju lustgas i 14 timmar, så det är kanske inte så konstigt att minnet är lite suddigt... ;)
    och jag har ingen koll på när mina trosor rök.. eller jo trosorna men inte nättrosorna. haha.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 17:29:02 följande:
    Köra med dubbla bälten för foglossning och ända vara så envis ha ha

Du ska inte söka till Gladiatorerna nu då? Tv 4 söker tävlare ha ha
    Nja gladiatorerna är nog liiite överkurs för mig. Fick mitt "gladiator" när jag gjorde lumpen.. haha. Det räckte och blev över, fick astmaanfall under "tigerland" (typ hinderbana) så befälen fick släpa mig igenom banan och så lämnade de mig liggandes i mål kämpandes efter luft...
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 20:28:41 följande:
    Ha ha, har du gjort lumpen? Hur kom det sig att du gjorde det?
    Jo då gjorde lumpen i tio mån 03-04. Låg i Kristinehamn som bandvagnsförare och signalist. Riktigt kul, men även jobbigt psykiskt! När jag var 15 bestämde jag mig för att jag skulle mönstra.. :) Så det gjorde jag och sen skulle jag bevisa för andra att jag klarade att göra tio mån... Folk tippade på att jag skulle avbryta min värnplikt, men ICKE! Fick visserligen inga bra betyg så får inte göra utlandstjänst, men just nu känns det som att det kvittar!
  • Mabaja
    Marlyn skrev 2011-03-03 20:50:47 följande:
    Hej flickor!

Nu när jag kom hem från jobbet så hittade jag blod i trosan... när jag torkade mig så fick jag (vad jag tror är hinnan) slem på pappret... blir nog inte något roligt besked imorgon tyvärr. Om jag inte hinner få mf inatt/ikväll.
    nej fy! får hoppas på motsatsen. blöder du nu?
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 20:49:22 följande:
    Herregud vilken tjej du är Mabaja. Man har ju hört en hel del hur det är i lumpen av exet som var i en habbitz och bombade. Hade inte stått ut ens 1 dag tror jag så imponerad att di fixade 10 månader.
    Det var haubitsarna vi mätte, eller snarare var patronerna landade. :)
    MCT79 skrev 2011-03-03 20:51:46 följande:
    haha du är som min mellansyrra! Hon gjorde lumpen i 15 månader tror jag det var. Berga Örlogsskolor... sen sökte hon och kom in på officersutbildningen, hade skitfina vitsord... men efter bara några veckor ångrade hon sig och sökte polishögskolan och där är hon idag... på värsta tänkbara ort såklart.
    Det var en av orsakerna till varför jag ville göra lumpen... Jag ville in på polishögskolan... Men fick ulcerös kolit så klassas ju inte som "fullt frisk"... Så då blev det inget av det hela. :(
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-03 21:13:58 följande:

Mabaja: Har du UC? Det har jag med. Har under mina tidigare graviditeter mått jättebra (bättre än annars) nu verkar dock järntabletterna ställa till det för mig och mina tarmar.Man ska ju inte äta järn när man har UC under en längre tid......

Ska lägga mig nu. Jag får läsa imorrn!

Jo precis, jag har uc. Vad har du för hb? Jag började käka järntabletter när mitt hb var nere på 102 i graviditeten med W.. När jag kom upp till 110 så slutade jag med dem av den anledningen att min mage inte klarar av järntabletter. På efterkontrollen hade mitt hb stigit från 90 till 112 så blir inga järntabletter nu heller, även om bm och alla andra tycker att jag måste höja mitt hb.
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-04 06:14:46 följande:
    Marlyn: Jag håller tummarna för dig!

Mabaja: Jag har ju jättebra HB 133 (eller hade i januari) men mitt Ferritinvärde är på 17 tror det ska vara betydligt högre sedan såg min tarmdoktor att det var blodplättar eller nåt som finns i blodet som var alldeles för små. Man ska ju kunna få en järnspruta men det har jag förstått inte heller är riskfritt. Har varit på väg och ring min bm hela veckan men de har så dumma telefontider precis när jag jobbar som bäst......

Snart är det helg. Känns skönt även om vi lär få tillbringa även denna helg inomhus. Tror vi har varit inne alla helgen i 5 veckor vi har varit sjuka 3 st och i 2 helgeer har det var så kallt att man inte vill vara ute. VI som egentligen är utemänniskor!

Jag vabbar 2h på morgonen och sedan är det 4h innan jag tänkte åka på stan själv MEN nu har sonen 38,7 på morgonen så jag måste ringa VC och hoppas jag får en tid nu på em till honom för jag tror att nåt fel är det. Han har ju dessutom alltid så himla ont i magen och feber och ont i magen får man ju lära sig att det inte är någon bra kombination   Är ju livrädd att han håller på utveckla samma tarmsjukdom som jag har.
    Ah då förstår jag att du ska käka lite järntabletter. Själv har jag aldrig kollat ferritinvärde men så är det för att jag alltid har dåligt hb... Så blir väl "automatiskt" dåligt värde även på ferritin. Jag brukar få frågan om jag inte är trött med tanke på mitt hb, men inte vad jag tänker på- det är ju så jag är! Men ska till läkare nu i vår (går varannat år) Fast de tar bara lite prover, pratar lite och diskuterar lite mediciner (har nu inte käkat sen januari förra året)...
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 10:50:49 följande:
    Ikväll ska jag ha en riktig hemma-spa-kväll med mig själv, ska bli skönt. Du får hänga på med samma idé Sugar, du som också e hemma själv! Så kommer vi må skitbra sen!

Jag tror jag kommer beställa tid för klippning och slingning av håret i april, för att vara fräsch inför bebis ankomst och efteråt. Det är väl helt ok att färga en gång under graviditeten?
    Färga en gång under graviditeten? Det är då inge fel på Wilda och jag färgar MINST en gång i månaden och har gjort i flera år! Så färga på du? :)
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 11:08:40 följande:
    Ok då färgar jag mitt hår Vissa säger ju att det är sååå skadligt. Märkte du skillnad på resultatet, de säger ju att man kan få oönskat resultat.

Vi har inget badkar heller men dusch funkar ändå, dock inte lika mysigt!
    Mitt hår har alltid haft samma resultat! :) Nu är det dock lite vinter så nu ser det ju lite dassigt.. Är ju ljus och i somras var vi till Egypten och då blir håret automatiskt "platinablond" så nu har jag två nyansen... Min "vanliga" och min ultrablond, och det är inte riktigt snyggt.. Men det höll sig lika hela tiden, färgen gjorde inget konstigt. haha
  • Mabaja

2 barns mamma: det är väl bara att inte skriva till den du inte gillar? Typ ignorera just de inläggen, eller?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma