• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-02 16:59:02 följande:
    Grattis till alla lyckade VUL/RUL!

Mabaja, när är bim? ;)  Hur är det med din yrsel?

Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
    Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...
    Jag trodde att bim var nu i veckan men fl säger på söndag. :) Yrseln är borta.. phu! Har aldrig känt så förut så var lite ovant om man säger så. Mina äl-test ska komma i veckan så snart snart snart ska vi hoppa på äventyret! :) En gång är en aning för lite för att det ska ta sig för oss!

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 17:14:09 följande:
    Pinklove: känner igen det där med stor mage, kan ju inte ens sitta vid bordet och äta normalt! Byter tröja flera gånger om dagen för att jag slabbar så på magen. Men SF är egentligen inget mått på hur stor magen är utan hur stor livmodern är, tror det är sitthöjden för bebisen i livmodern eller nått.

Någon av er sim mätt magmåtter runt om? Gjorde det för någon dag sedan, 125 cm!!! Och då syns inte min mage bakifrån! Oj och jisses säger jag bara! Hade 79 i midjan innan graviditeten.
    Där jag var som tjockast slutade jag på 122 cm! Och midjan slutade på 102 tror jag.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-02 19:02:02 följande:
    Haha jäkla ungar! Varför ska dom ha såna huvuden för? Blä! Undrar vad 8,9 cm blir i omkrets.. men de är nog en deeeel..
    8.9 *pi (3.14) = 27,946 cm! :)
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-02 19:10:12 följande:
    Spännande att ni har satt igång med syskonförsök Jag använde mig av temp metoden då mina ÄL-test var lite si och så, visade positivt ibland fast det aldrig blev nån ägglossning, med hjälp av tempmetoden så kunde jag se om ägglossning hade skett eller inte.
    jag vill ha en i november men det tåget har redan gått. men eftersom det tog tid förra gången så är det lika bra att börja. nja tempning är nog inget för mig- har funkat bra med äl-tester innan W så kör på det nu med, bara de kommer nån gång! :)
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-02 19:29:24 följande:
    Hur länge försökte ni innan W blev till?

Jag höll på i 19 månader och det var väldigt lång tid då dottern blev till på 1 försök så man var ju lite konfunderad varför det var så svårt denna gång.

Jo du ska göra det som känns bäst för dig.

Men inte är det helt kört för en novemberbebis så länge inte mensen dykt upp. Du har inte testat än? Tänkte på att din mens inte dykt upp när du har beräknat den.
    Det tog oss ett år.. Eller 10 mån blir det nog... Först tog det 5 försök, sen gravid, ma och sen tog det sig på tredje försöket! Så egentligen tog det inte många försök men tiden sprang ju iväg med ma..

Vi har sagt att vi vill ha ett till snart.. Sen tredje och sist känner jag att jag vill spara då jag trivs med att vara gravid! :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:37:03 följande:
    2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?
    Så gjorde min kusins fru! Hennes första barn kom i v 35+3, hennes andra i 36+0 och när sista inte hade kommit på bf åkte hon in på förlossningen och sa att hon går därifrån först när hon har ungen med sig på utsidan... Hon fick en igångsättningstid dagen efter!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-03 10:00:59 följande:
    Ja, jag ska tänka mig för lite. Jag har så himla svårt att acceptera min "nya kropp" och att jag inte kan träna som vanligt. Hjärnan fattar det liksom inte. Har väl med gamla ätstörningar och träningsmani att göra även om jag är frisk sen många år tillbaka.
    Det där med träningen, jag körde ju på ändå. Men jag fick sd först på slutet.. Igår när jag var på öppna förskolan kom en mamma "visst tränar du på sats? Jag såg dig när du var höggravid och där står du och kör bodypump"... Hon tyckte att jag var lite knasig med den jättemagen! haha.
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 11:34:50 följande:
    Lite knasigt ja, det är som min ex svärmot 59 år och är instruktör i bodypump ha ha.
    sista passet jag körde bodypump var jag i v 36... spinning körde jag veckan innan jag var beräknad, men då sa personalen till mig att du fick jag banne mig hålla mig hemma. haha.

Sofy: Se det positiva, nu "övar" Devin sig och när det drar igång ordentligt säger det bara poff så är han ute och eftersom du är så van vid förvärkar kommer det riktiga värkarbetet inte alls vara så jobbigt eller göra sååå ont! Så var det för mig iaf! :) Var först vid krystvärkarna det började bli jobbigt (krystvärkar vid 8 cm då W låg med huvudet uppåt och handen på kinden)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-03 11:41:05 följande:

Hurtbulle :) Får se om jag pallar så länge, vecka 29 snart och känner att konditionen inte riktigt är sig lik. Men styrka går bra, lite SD bara så man får stanna till ibland. 
    Hoppas att jag också går upp så där lite som du. Men det ser inte lovande ut...har ju lång tid kvar att lägga på mig kilon..

Viktigaste är att lyssna på kroppen! Jag hade ju gått upp 2.5 kg i vecka 30 så trots att jag var väldigt stor så kände jag mig inte så tung. På bf hade jag gått upp 8 men när W tittade ut tio dagar senare stod vågen på +12... och som jag får slita med att få bort. :(
    telgebo skrev 2011-03-03 11:41:07 följande:
    jisses mabaja vilket träningsfreak du är då? Fick du inte sd avall ansträngning? Jag kunde ju inte rra mig på slutet för då kom sd rirekt så spinning och bodypump hade jag inte en tanke på, bara ta sig in bilen och köra till bm var ju ett träningspass ha ha
    Körde ett danspass i v 32 och då fick jag massor av sammandragningar, sen lite när jag körde spinning, men det var bara att räta på ryggen så släppte det och så kunde jag köra vidare! :) Det enda jobbiga var fogarna.

Evve81 skrev 2011-03-03 11:42:46 följande:
    Mabaja: Jag lider verkligen över att inte klara av att träna nu för jag rör mig mycket i vanliga fall. Nu rör jag mig knappt alls.
    Det var min mardröm att inte kunna röra mig. Fick visserligen tips om att ändra min träning pga min foglossning men med dubbla bälten så gick det bra, sen att jag inte kunde komma ur bilen knappt var en annan sak. Jag är liiite envis ibland!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:54:55 följande:
    Du skulle älska mig irl. ;)
    duf år komma till bålsta och ta en fika här framöver när du har en jättemage att visa upp! :)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:58:23 följande:
    Jag antar att du menar gravidmage... annars kan jag komma i morgon... har en med gas och lite fett nu?  Gissar att du föredrar det andra. Cool
    Styr du dig bara till Bålsta gör det vilket som hur du kommer, med gravidmage eller gasmage! :) Humorn är ju på rätt ställe iaf! HAHA.
    Muffe skrev 2011-03-03 16:15:16 följande:
    Jag börjar faktiskt bli rädd att tiden går så fort och att vi ska ha bebis.... vi liksom. Kan inte förstå det. tänk om hela livet som nu är så perfekt inte blir perfekt längre? tänk om jag och sambon inte orkar kramas, om vi inte kan resa som förr och ja..... läskigt är det!!! Kan inte fatta det!

Dagens fråga: på förlossningen, föder man alltid i deras snygga skjortor där eller tar man med eget?
    Jag hade deras skjorta på mig och de frågade mig flera ggr, eller frågade, de ville att jag skulle ta av mig bh:n med men den höll jag i med näbbar och klor. HAHA. Sen när Wilda kom slet de av mig både skjorta och bh... och sen tog de Wilda ifrån mig sådär låg jag heeelt blottad, vilket jag inte gillade så efter en stund fick jag en filt... "det går av bara farten", ja men inte för mig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma