Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-11-01 09:33:56 följande:
    Åh, vad kul med VUL! Jag har tre veckor kvar tills mitt nästa!! Det kommer gå bra ska du se och ni kommer FIRA med familjen i helgen. Hur kommer det sig att du får göra ett till så snart? Eller betalar du själv?
    Förra var på 6+3 så det känns som en eeeeevighet  sedan  ;)  Jag har ju haft både mf och ma och blev lovad sist vid mitt läkarbesök i samband med mfét att jag skulle få regelbundna kontroller =)  Det är på sjukhuset, har inget privat i den här stan =0 

om om om jag får ett tråkigt besked på fredag så är det mitt tredje mf inom ett år.... Hur ska man orka? Oj sorry kom just på att andra i tråden haft många fler missfall än jag ...... men det känns ändå som mycket.. för mig..
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-01 10:01:23 följande:
    Just nu glada nyheter! tappen är stängd utan funnulering och hela 42 mm!!! Fick tillslut bricanyl igår och den hade mycket bättre verkan och inatt har jag sovit! Fick oxå fragnin och citodon, fragmin för att jag ligger hela tiden så jag inte ska få någon blodpropp eller så och citodon mot den konstanta molvärken. Väntar på remiss till fostermedicin så att även de får kolla tappen, hon var inte riktigt 100, läkaren idag. Blir kvar till imorgon iaf men alla proverna ser fina ut, dvs de finner ingen förklaring till mina SD. Åter igen tack för era tankar och kramar!
    ååååhhhh Glada nyheter!!!  Krya på dig nu smålandsjäntan!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-11-01 09:51:25 följande:
    Åh tack för peppande ord. Jag skrev till en kompis att jag har så dåligt samvete för att jag inte gör någonting vettigt och bara sover men då svarade hon att jag gör det mest fantastiska man kan göra, skapar ett barn... Då kändes det bättre

Hoppas tröttheten släpper bara, har lovat sambon att den dagen jag mår bra igen ska jag shoppa LOSS - barnkläder, kläder till mig, saker till hemmet osv...

Angående min KUB, den gjordes i 12 + 3 och blodprovet togs en vecka innan!
    hhah du verkar ha en bra sambo =) Som tycker att det är bra att du ska shoppa loss!

Kub 12+3 ja det hade varit perfekt för mig också ....(om om om allt är bra på fredag!)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

En samvetsfråga ;) Jag mår illa och är sååååå trött hela tiden. Känner mig som en riktig slacker på jobbet just nu....*skäms*  Hur har ni andra orkat med jobb och ni som har barn innan HUR orkar ni? ? ?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tråden! Läser om vad som händer men orkar inte kommentera på länge....är sååååå trött hela tiden så jag tror jag går i ide!

Färnevik- Coolt att få räkna neråt!!!

Muffe- Barnet tar det den behöver för att klara sig men det är du som får lida ;)  men va duktig du varit idag! Korvstoganoff lät mumsigt!

Påvägmot syskon-  Min förra BM tyckte man skulle ta det lungt med omega 3 under graviditeten (kommer inte ihåg nu varför)  får väll se vad min nya säger (om jag nu kommer dit ;) )

gemigsinnesro- Åhh va härligt!! snart visar det sig vad det är där inna =)

Lillamy- Skönt med ännu starkare plus!!!

Röntgensyrran- Kämpa på! fy vad jobbigt men du klarar det!!!

Ego - VUL i morgon!!! Nervös men glad att dagen äntligen är här!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-04 15:54:27 följande:
    Spännande med VUL imorn! Vilken vecka är du i nu? 10 väl? Jag har tre veckor kvar till mitt nästa VL, önskar jag hade ett nu men ska försöka att inte gå för ofta.
    Japp 9+5 enligt mina beräkningar hoppas läkaren håller med i morgon =) 
    Åh det är ju verkligen en milstolpe för dig nästa gång då är du i början på vecka 14 va? Du är ju lite längre gången än mig? (eller jag hoppas att jag fortfarande är "gången" svar i morgon ;) ) )
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-04 16:07:25 följande:
    Vi ligger väldigt nära varandra ändå. Jag är 10+2 idag! Ja, det ultraljudet blir verkligen en milstolpe. Om man både passerat vecka 12 och fått se att bebisen lever, visst sjutton borde man lugna sig lite då.

Håller tummarna för dig också imorn! Men vi har ju båda två sett den lille förut så risken att det skulle gå fel nu har ju minskat. Men det är alltid nervöst ändå! Har du mycket symtom förutom tröttheten? Jag är också jättetrött men inbillar mig att man väl alltid är det mer eller mindre vid den här tiden på året. Fast tröttare än normalt är man nog.
    Tack! Kul att vi är så nära =) Jo jag har hört att risken är mindre om man sett ett hjärta men har varit med om mer än en gång här på FL att det ändå gått åt skogen =( försöker att inte ha så mycket förväntningar men men....

Hoppas hoppas verkligen att man kan slappna av efter v 13!!! Symptom, MINA BRÖST ser ut som silikonbröst och det gör ont bara mannen tittar på dem *asg* sen min mage/aptit kan vara jättesugen på något men när jag tar ut det ur kylskåpet så vill jag inte ha det längre utan trånar efter något annant ;)  Har du några fler symptom än tröttheten några cravings?

Mabaja- Tack för att du vågar tro ;) hhha hha det värmer *kram*

Längtan- Nu sitter du i väntrummet =) håller tummarna för att ni iaf fick veta könet ;) !

Röntgensyrran- Åh så dumt att det var mer kompletteringar... Skönt att få sova och du har rätt nu går spiralen uppåt! Nu kan det bara bli bättre!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

j-lar va arg jag är hade tid till VUL 10.45 men när jag skulle åka fanns inte nyckeln hemma.... Så har tack och lov fått ny tid i em..... Mannen ligger just nu inte på pluss kan jag lova... moooorrrrrrrrrrrr

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Toksnippa - Nu är jag ju inte så långt gången än så jag vågar ännu inte hoppas.... Men jag håller med dig spelar ingen roll alls bara det blir en bebis. Har inte ens ett önskemål....

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma