Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Hej tråden, tillbaka efter lite semester, som var välbehövlig! Kopplat av rätt bra men fick en liten blödning (men hoppas att den berodde på en del sexande?) i söndags och har även blivit sjuk.... ska nog kolla upp i morgon om jag kanske har åkt på halsfluss =( 

Mabaja - grattis till er Wilda!  

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 10:01:07 följande:
    Jag fick en blödning häromdagen pga av sexande. Ser ju alltid mer ut än vad det är när man går på toa efter när allt hmmm är blandat för att säga det lite fint. Tvingade mannen att titta vart det kom ifrån och det var precis på väg in. Jag vet ju att jag ibland kan ha sköra slemhinnor, därav var sexande strängt förbjudet i min bok de första veckorna tills jag visste att allt var okej med bebis. För jag stod inte ut med tanken att jag skulle nojja i onödan!
    hahha bra att identifiera källan ;) Jag har vid mina två tidigare försök inte blött något innan utan bara när själva missfallet/tabletterna framkallade missfallet. Tänker inte nojja än då jag har första besöket på torsdag... men jag talade om för mannen att nu blir det inget sexande förrän v 18 ;) han såg förskräckt ut *s*.

varit på vc idag och fått antibiotika jag hade fått halsfluss......=( men nu ska jag väll pigga på mig rätt snart=)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Mabaja- så söt hon är er Wilda!  Hoppas ni har det bra nu lilla familjen, känns det overkligt att hon kommit nu? Förstår du att ni nu är föräldrar?

Japp vul på torsdag så fram tills dess är jag positiv ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-13 12:09:18 följande:
    Anledningen att jag stressar upp mig här på FL är att jag läser om allas symtom och hur illa folk mår etc och då blir det desto tydligare avsaknaden av mina egna symtom och då blir jag orolig. Men jag vet att jag borde njuta! Det känns liksom inte verkligt än bara. Har fått ett plus på stickan bara, men bebis känns väldigt avlägset liksom.
    Pancakes- Jag har inte heller mycket symptom! I stort sett bara svullna bröst. Försöker att intala mig att allt är bra ändå ;) Har mitt första vul i morgon på 6+3 så jag hoppas iaf att se en hinnsäck men vågar ännu inte hoppas att se ett hjärta.

Önskar egentligen att jag hade tid först nästa vecka så jag var inne i v 7... Ni som varit på VUL i v 6 har ni fått se hjärtat?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-13 12:33:10 följande:
    Åh, vad spännande! Jag tror säkert de kan se nåt! Det är ju flera här som sett hjärtat då.
    Skönt att du också är ganska symtomfri. Svullna bröst är ju i alla fall ett tydligt symtom! Jag har bara den där molvärken som kommer och går + flytningar. Men det är svårt att "njuta" av dessa symtom eftersom de tillsammans känns som missfall hela tiden.

Jättestort lycka till imorn! Vad avis jag är! Mitt är inte förrän om nio dagar!
    hihi, molvärken är nog också ett annat tydligt symptom pc! =) Det är så lätt att peppa andra men det händer så lätt att man tvivlar på sig själv och symptomen, gött att ha FL! 

Sofie- Åh hoppas jag åtmindstånde får se det du såg i vecka 5! =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sofy skrev 2010-10-13 13:33:00 följande:
    Jag hade tokmolvärk i början, riktigt ont emellanåt & massa flytningar.. sen kom illamåendet i v 8 eller 9.. på riktigt ;p Men inte alla som drabbas av de heller!

Jaa, de trorja absolut :) Hinnsäck + gulesäck borde du se. Allt annat e bara plus så tidigt :) Vilken tid ska du va där?
    10.30 i morgon.... Mannen som går upp tidigare än jag på morgonen sa hejdå i morses så åhh vad jag hoppas att allt ser bra ut i morgon älskling =)  jag blev rörd fast jag knappt var vaken =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-10-13 15:00:02 följande:
    6+3 är ju v 7. 7+ är v 8... Oskyldig

Jag gjorde VUL v 6+3 enl senaste mens, och vi såg både foster och hjärta!
    Ja du har rätt =) men BM  brukar ju räkna att 6+3 är vecka 6 eller hur man nu säger? Lite vimsigt tycker jag =)

Åhh såg du både foster och hjärta- det hade varit underbart! Men vågar inte hoppas ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ni som käkat albyl minor- har ni sagt det till er läkare? Känns som att man inte undanhålla något och jag har ju vid tidigare besök hos denna läkare frågat om trombyl kunde bli aktuellt...men att han inte ville skriva ut någon då.

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Happiness skrev 2010-10-13 16:26:54 följande:
    Nej jag sa inget om det...då de flesta läkare dels är emot Trombyl och dels absolut inte tycker man ska äta Albyl-Minor på eget bevåg då det faktiskt tunnar ut blodet. Men iof vad skulle hända om du berättade det? Inget! vad ska de göra åt det liksom. Men jag berättade inte för jag orkar inte med en missa pekpinnar från läkare ( so inte kan så mycket själva)
    När jag pratade med personalen på apoteket så var det en öppen attityd. Vi får se om jag orkar ta en dust med läkaren i morgon ;) anledningen till att man självmedicinerar är ju att man inte känner att man blir tagen på allvar och att utredning inte är aktuellt förrens efter 3 missfall...  känns inte så viktigt för mig i dagsläget vill ju bara se om det verkligen verkligen finns någon där inne...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Jag har sett en klimp! En liten sak med ett tickande hjärta. Läkaren visade och mätte klimpen till 5,5 mm och visade hjärtat men jag hade så ställt in mig på att jag inte skulle se något alls och inte ett hjärta. Så jag sa igen Va menar du att man ser hjärtat! (fast jag hade redan sett det men fattade liksom inte) Ja ser du inte det så får du nog skaffa glasögon sa läkaren och visade igen! Då började jag grina... *asg* å så skönt att det iaf är något där inne!

Happiness så skönt att fått det gjort! Och tack ni snälla som hållt tummarna =)

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma