Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Tack alla snälla i tråden!  Ja jag hade inte trott på det men Röntgensyrran Än är det långt kvar ;) men för tillfället känns det bra!

Haha Mabaja! Gulliga du har du tid att hänga i tråden ;) ska gå in och läsa hur det går för lilla familjen T.

Intressanta diskussioner ni har men inte helt lätt att hänga med, men man kanske kan lära sig något..=)

Längtan- förstår att du oroar dig men troligen aldeles aldeles i onödan =)

Happiness- Blev inget diskuterat om albylen, trots att jag är tokförkyld så frågade han inte om jag tog några läkemedel... Du slutade altså med dem efter v 12?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-10-14 19:55:52 följande:
    mallanis: Jag är ju också en av alla albyl-ätare, tar 1/4 tablett/dag fortfarande, och fortsätter nog ett tag till... det verkar väldigt olika när folk slutar. En del slutar v 12, andra efter RUL... och många fortsätter till v 36 eller 38. Vet inte hur jag tänker göra... Oskyldig

Så var ännu en dag avklarad, inte går det fort framåt, men framåt går det!
    ahh du med! Jag tar nu 1/3 fablett dagligen har du alltid tagit 1/4 eller trappar du ner nu?  Jag tycker att jag märker av albylen och får ibland näsblod som är svåra att stoppa så fram till v 36 vågar jag nog inte men kanske fram till v 18...?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Happiness skrev 2010-10-14 20:09:49 följande:
    Mallanis: Vet du vilka som håller på och tjatar om vilka mediciner man tar....Jo barnmorskorna. Tror min frågar mig varje gång jag är där...." jag äter baaaara Levaxin säger ja för hundraelftegången". Hon förklarade för mig att allt måste antecknas minutiöst. De har dokument anteckningskrav på sig från överläkarn typ. Så det gäller ibland att hålla tungan rätt imun. Så fort jag säger något så är hon där oc knackar in det i journalen. Ja menar ALLT kanske man inte vill ska stå där och jag tycker faktiskt ibland de skulle fråga om de får anteckna allt man säger. Men det är tydligen så att allt som sägs ska de anteckna. Bra att tänka på tycker jag.

Ja jag vägrade sluta innan v12. har för mig att ODD åt till vecka 25 med sitt förra barn.
    ha, ja det var ju överläkaren jag hade idag det förklarar ju varför han inte frågade ;) *asg*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Annaj84- starka streck och så tidigt! Hoppas den har hunnit grotta in sig ordentligt och fäst bra. Grattis!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-15 09:44:23 följande:
    Lite ego: mådde illa igår kväll och imorse! Får inte klaga nu så som jag har tjatat om detta :) Gick på morgonspinning imorse och då blev det bättre faktiskt. Igår blev det rostat bröd till middag. Var inte sugen på nåt, smakade tvål i munnen på nåt sätt
    Grattis pancakes! Nu kommer illamåendet *s*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Happiness- oj vilken story....

Muffe- synd på skor och sjal men toppen att BM var bra!

Sofy- Hoppas att du känner dig lite piggare!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Smålandsjänta- Hoppas att allt går bra! Låter inte kul med värkar =(

Kajsalisa- Ha så bra på bröllopet och hoppas talet går utmärkt!

hmmm ni pratar mat i tråden.... min man är jägare och de har sjutit en älg idag. Mannen skulle laga till en "delikatess" enligt honom..... Haha Älggryta på kokt älghjärta med kantareller...va säger ni låter det som mumsigt gravidmat ?  Bara doften får mig att fly köket! Jajja får äta sås med kantareller tror jag =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Odd - Förstår din frustration och att det är jobbigt! Men svårt att helt sätta sig in hur ni har det. Åh hoppas att ditt x tar sitt förnuft till fånga och slutar käbbla 4 år är lååång tid, som vanligt är det ju så klart barnen som drabbas. Hur gamla är de Odd är de snart så gamla att de själva kan påverka sin far att de vill till dig på sommrarna?
    Du och din man verkar ha ett fint förhållande och jag förstår om det är både underbart och jobbigt att åka till Usa var enda sommar speciellt upprivande när ni ska hem igen!  En stor kram till dig och man får vara lite deppig i mellanåt!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 20:24:03 följande:
    Tack gulliga ni för alla era tankar!

nu är vi äntligen hemma, lång väntetid men det tog även tid inne hos läkaren.

Tog massor med prover för att se ev infektion men proverna var bra, sen tog hon några från tappen som jag får svar på senare.

Tyvärr så verkar det som att tappen är påverkad, den va 27 mm men en liten "ficka" eller vad hon sa hade bildats inne hos bebis, vilket efter många förklaringar i lättas förklaras med att tappen ev håller på att ge med sig, men vissa kan ha det så och det kan gå tillbaka, typ som en liten grop som hinnesäcken hade börjat sjunka ner i.Nu hoppas jag att jag är en av dom som den går tillbaka på och att våran bebis stannar kvar LÄÄÄÄNGE till!

Nytt VUL om ca 1 vecka för att se om det är bättre sämmre eller oförändrat, total sängläge fram tills dess. En super bra läkare som verkligen tog sig tid att förklara allt för oss, ibland ska man ju ha tur med dom oxå!

blir till att ligga i sängen imorgon och läsa på om allt jag kan hitta om mitt läge...
    åhh va bra att du fick komma in och fick en vettig läkare!  Och va bra att de nu har koll på dig!  Men oj för totalt sängläge =( hoppas hoppas allt ser mycket bättre ut om en vecka !!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Stort grattis till SOLROSEN!!! Fin fint pluss hälsa henne det sugarrush ;)

Mabaja - verkar som ni har det myyyysigt!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma