Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-09-28 06:59:10 följande:
    Godmorgon!
    Jag tog ett nytt test idag bara för att jag ville kolla om det var starkare eller svagare. Borde det blivit ännu starkare nu? Bild finns i galleriet. Kanske är det bäst att sluta testa så man inte nojar upp sig...
    Jag tycker iaf det är starka pluss! (tog också ett Hcg i går för att kolla ;) att jag verkligen är gravid ;))  Jag hade inte oroat mig med dem plussen, pancakes nu firar vi ;)  Men å andra sidan så fick jag plus först på BIM+10 sist, men för mig ser det ut som starka pluss!
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    SofiaEmmy skrev 2010-09-28 07:04:18 följande:
    ......plussade i fredags efter fyra missfall..... sjätte gången jag är gravid men har enbart ett barn.... det börjar kännas svårt att glädjas över en graviditet när oddsen är emot mig..... håller tummarna naturligtvis....
    Grattis till plusset hoppas på att allt flyter på och snart snusar du på bebis!
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis

Pancakes- Japp nu ska vi vara glada =) symptomen kommer säkert tids nog och då önskar vi att vi inte hade dem ;) Jag var som sagt väldigt orolig när jag plussade sist och var helt förstörd så nu ska jag försöka att hoppas på att denna gången ska det gå bra! Påminn mig om detta ;)
    Jag hade grav test hemma som mäter Hcg så det var dem jag använde. Har du bokat tid hos BM ska du ta några tidiga VUL? Mitt BF är nu på 5 aug jag lade in på nytt efter det datum då jag troligen hade äl. Så nu är du ännu några dagar före mig pc. ;)

När jag var inne hos läkaren sist med senaste mf så lovade han mig regelbundna VUL. När gjorde ni andra VUL?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    rontgensyrran skrev 2010-09-28 09:30:39 följande:
    5 augusti??? Det kan väl inte stämma? Isf hade du väl inte plussat än på några månader, eller är det jag som tänker fel. Är visserligen lite yrvaken :P
    haha du har helt rätt ! 5 juni så klart,  det var jag som var yrvaken ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-09-28 10:58:08 följande:
    JAg lovar att höra av mig när jag tror att nåt är på g! :) Idag har jag bf enligt äl, två vul och ett ul. Men inget som händer här inte.. Lugna gatan! Provade en färdknäpp igårkväll men resulterade bara i kraftig mensvärk så jag trodde ryggen skulle gå av. haha. Nu är jag bara mör i ryggslutet och nedre delen av magen. haha.

Televinken: VÄLKOMMEN HIT! Och stort grattis till din graviditet! Nu ska bebisen stanna!

Mallanis: Försök bara njuta av din lilla bebis nu! Det kommer gå bra nu! Och ditt plus kunde ju inte ha varit tydligare på det som låg i galleriet igår! Så glad för din skull! :)

Apropå nå helt annat. Drömde att barn nr 2 tog sig på första försöket och att vi hade sex första gången när min man fyller år nu i december.. Är man helt knäpp eller? haha.
    jag ska njuuuuuuuuuuuuuuuta =)

Det kanske var en sanndröm ;) hoppas hoppas liten kommer till världen idag!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Längtan efter liten skrev 2010-09-28 11:55:47 följande:
    Precis hemkommen från läkarbesöket hos mvc.. Min skrutt mår bra...
    har blivit hela 7,5 centimeter, så nu börjar den bli "stor" 25,8mm mellan öronen fick jag även veta.. haha :D
    han sa att missfallsrisken nu är HELT borta så ingen är gladare än jag just nu :D
    Så nu ska jag börja "träna" igen... vill inte bli "tjockare" nu.. eller mage vill jag ha  en stoooor en, men inget fett tack :D men det blir som det blir så att säga...

är iaf jätte glad för att allt är som det ska..
    han var den bästa läkaren jag stött på hittills och pratade en massa och peppade mig till tusen, satt där med ett leende på läpparna hela tiden. han var så positiv...
    Så nu blir det till att vänta på RUL den 10 November innan man får se skatten igen.
    Den som väntar på något gott :)
    Så härligt! Så skönt och kul med en sådan läkare!  =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Tänker inte vaccinera mig!  Förra året vid min första graviditet så var det så mycket snack om vaccinera eller inte och när/om/hur/varför man skulle vaccinera sig när man var gravid. Jag gjorde det och nu har ju "svinishysterin" ebbat ut. Så nej ingen vaccinering här inte!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:05:30 följande:
    Oj, det var tidigt. Häftigt att se den växa så där. När jag ringde till ena kliniken igår så sa de att jag inte fick göra tidigt VUL där om det inte var några särskilda problem jag hade. Det tyckte jag skulle vänta till RUL i vecka 18. Så jag ringde till ett annat ställe och där var de mer förstående och sa att jag kunde komma in i vecka 9 för att stilla min oro eftersom jag haft MA tidigare. Men det kostar 500 kr. Fast det är det värt.
    Jag hoppas också på att få ett tidigt vul. Blev ju lovad det sist vid senaste mf så jäklar vad jag kommer bli arg om de säger nej.... Mucka inte med en gravidkvinna ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sofy skrev 2010-09-28 16:10:15 följande:
    Ja, de e min MF läkare som haft den största kollen på mig. Hon e kanon! Finns på Ultragyn vid Odenplan! Ska dit nästa fredag också för en sista koll innan RUL i november :) Och de går ju på högkostnadskortet, så 900 kr är allt man behöver betala sen äre ju gratis 1 år. 320 kr för ett besök, så knappt 3 besök behöver du gå för o komma upp i de :)
    Går besök på högkostnadskortet trodde det bara var mediciner?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    toksnippa skrev 2010-09-28 16:10:07 följande:
    Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...
    Usch, låter inget vidare! Hoppas du piggar på dig efter lite sängläge!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma