Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Hej tråden läser vad som händer med er  men har inte direkt orkat att skriva.

Muffe - håller tummarna för idag det kommer gå kanon ska du se!

Röntgensyrran- tänker på dig och hoppas ni fixar till det om det nu är det du vill.

Tjooohoo för magbilder gravida och fina magar efter bebisleverans. =)

2barnsmamma- Hur mycket har du gått upp? nyfiken eftersom du verkar vara en nätt tjej men får stora bebisar =)
    känner så igen vaggandet från min syster när hon var gravid... fast alla kanske vaggar i slutet?

Var på bio igår mad två vänninor som inte vet att jag är gravid. Inne på biografen så stank det (tyckte jag) Och jag utbrast Åhhhh vilken stank och kände kväljningskänslor..... Vänninorna tittade förvånat på mig och svarade ja det luktar popcorn med smör.... vi ska ju på bio....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Happiness- Grattis till fina tjejen! Ja du får allt beklaga bildernas storlek...jag ville ha större =)

Smålandsjäntan - Din sambo verkar sköta sig bra! Ja visste inte inte du bar på en liten pojk!

Sofie- Häftigt att känna den lill*  redan =)

Undrar hur det har gått för dem som varit på ul Obestämdmen inte skrivit idag? Hoppas hoppas på fortsatta positiva nyheter!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sofy skrev 2010-10-21 20:50:47 följande:
    Haha jaa, de mååste va den. Har inga gaser alls, och de är precis samma ställe och bara när jag sitter ner som de känns.. ganska häftigt :)

Hur går de för dig?
    Klart att det inte är gaser ;) det är bebisbubbel =)

Jo här går nog bra....?  går som och väntar bara på nästa vul....men det är ju två veckor bort!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-10-22 08:25:48 följande:
    Glömde säga att vi fick bilder och film på hela undersökningen med oss hem + att vi fick se den lilla i 3 D, hur coolt som helst Värt varenda krona
    Härligt Muffe och grattis till sötnosen!

Mabaja- Hoppas att ni hittar orsaken till Wildas magont!

3D/4D ultraljud- åhh om jag kommer så långt skulle jag verkligen vilja gå på det! Men ska man behöva åka till Sthm? =( Någon som vet om det finns någonstans i Norrland?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Kajsalisa- Kul med bra siffror och åhh så mysigt med sparkandet =)

Pc- härligt!!!!! Såg din bild också men svårt att se =)  Kul att bli framflyttad! Hur stor var den?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-22 11:07:04 följande:
    Ja, det är mest en grå sörja :) Jag räknar att jag är 8+1 men fick 8+4 nu. Den är 19,9 mm. Enligt FL:s graviditetsuträknare ska den ju vara 30 mm i vecka 9 så vet inte riktigt hur de räknar.
    Skit i FL räknare stämde inte med min klimp heller! Men hänger i en annan tråd med en BM som tyckte att min klimp var i rätt storlek så strunta i i FL ;) Njut av att det finns en där som växer =)
    Visst känns det märkligt det finns ju faktiskt nån där inne =) lättare att fatta när det gått ett tag och magen börjar synas?

Färnevik- så skönt att allt såg bra ut för dig med!!!!! Blir ju lite orolig när det dröjer lite med uppdatering på sådana viktiga saker *s*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-10-22 11:02:58 följande:
    Känns underbart, men fortfarande overkligt

Har berättat för en på jobbet nu, chefen, som blev överlycklig, kul kul
    Oj va kul att chefen blev glad!  Om allt flyter på med vår klimp så ska jag berätta lagom då jag får ny chef... Kul med första samtalet med chefen och hon vill diskutera framtiden och jag säger: Kul med ny organisation och chef  men jag vill bli föräldraledig om några månader ;)

Har ni andra klart för er hur ni ska göra med föräldraledighet? Lite tidigt att fundera på det egentligen för min del ......*asg* men men ...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-10-23 09:00:24 följande:
    190 dagar kvar till förlossningen, så idag firas det med stora berättardagen

Ska börja ringa runt till släkt och vänner nu och ikväll får tjejkompisarna veta, ska bli jätteskoj!!!

Men offentligt på Facebook får vänta ett tag...
    Härligt! Vilken milstolpe =) Muffe!

Färnevik- Ja har inte tänkt att berätta för jobbet för än efter RUL så FB får nog vänta ännu längre ;) Jag kommer nog skriva det lite kryptiskt om vi kommer dit, Hur gjorde du lade ut en bild?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-10-23 12:39:03 följande:
    Jag la ut ul-bild med bildtexten "Älskade, efterlängtade lilla syskon! " De flesta (alla?) vet om att vi försökt och kämpat länge för det här, men inte så många visste att jag var gravid just nu. Flört

Känns iaf skönt att nu vet alla varför jag är sjukskriven och mår dåligt. Innan har folk reagerat när de ngn enstaka gång träffat mig med "Gud, hur ser du ut!?!" (trött, blek och oändligt sliten), men nu vet de iaf varför.
    Det var gulligt skrivet ! När man ska lägga ut på FB så vill man ju gärna vara lite försiktig, jag vet ju själv att när man försöker bli gravid och får missfall är man ju känslig på det som skrivs om graviditeter. Och har därför själv funderat på hur jag skulle vilja skriva (OM vi nu kommer dit ;) ) men som du skrev tycker jag var fin fint!  Och skönt att vänner och bekanta förstår varför du är trött och sliten =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-26 09:06:16 följande:
    Åh, vad kul! Roligt att du kan slappna av lite mer nu!
    Vi har bara berättat för sambons mamma och några nära vänner. Ska berätta för min mamma nästa gång vi ses också. Jobbet väntar jag länge med.

Skulle gärna vilja veta hur ni andra tänker med UL. Jag har ju varit på ett nu i vecka 9 och fick ju betala för det. Ska jag gå på ett till i typ vecka 13 bara för att lugna mig igen? Det finns ju egentligen ingen anledning till det. Jag kommer aldrig få remiss från BM, hon tycker jag ska vänta till RUL i vecka 18 så då får jag gå privat igen. Hur skulle ni gjort? Min skräck är så klart att den levde nu i vecka 9 och sen så dör den nu snart och så ligger den kvar i magen till vecka 15 eller nåt och jag går runt och tror att jag är gravid och berättar för jobbet  etc.
    Hej tråden läser men har inte fått tummen ur och komentera på ett tag

PC- jag kommer nog försöka att få ett nytt ul men jag fick ju förra också gratis men helst skulle jag vilja ha ett när jag gått in i v 15! I så fall kunde jag slappna av då man gått förbi de mest kritiska veckorna och kan berätta för släkten 2 veckor efter på julafton =)  Har du funderat på  NUPP/KUB test visst får man ett vul då?
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma