• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    röntgen;

GRAAAATTIS till lilltjejen! Vilken jäkla julklapp hurru! ;) Nu vill vi se bild när du orkar! Wihooo Baby
  • kajsalisa

Ätligen hemma! Har haft en härlig jul med familjen, men som ni vet, borta bra men hemma bäst. Finns ju massor att kommentera, men Röntgens härliga nyheter överglänser liksom allt annat. STORT grattis Röntgen!!! Tänk att du har din lilla prinsessa hos dig nu?! Ser fram emot att gå igenom det du just har gjort, inom en snar framtid, med skräckblandad förtjusning. Det låter som att du verkligen var superduktig. Många kramar till dig!!

• Muffe80

åh, detta är så läskigt men samtidigt mysigt. Jag låg i soffan och masserade magen med olja och då vaknade bebis till där inne. Sedan kom sparkar så man såg att magen hoppade, haha! myspys.
    Men är det fler som tycker känslan är lite aningen obehaglig? kanske blir det bättre när det kommer hårdare sparkar?

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-12-27 19:39:40 följande:
    inte för att göra dig "ledsen", men du kan få bristningar under tiden du ammar! Jag har fått på ryggen och låren.... och stoooort grattis! och lycka till!
    Usch då det där lät ju inte roligt. Här är man överlycklig att man klarat sig liksom ;P
    kajsalisa skrev 2010-12-27 19:41:44 följande:
    Ätligen hemma! Har haft en härlig jul med familjen, men som ni vet, borta bra men hemma bäst. Finns ju massor att kommentera, men Röntgens härliga nyheter överglänser liksom allt annat. STORT grattis Röntgen!!! Tänk att du har din lilla prinsessa hos dig nu?! Ser fram emot att gå igenom det du just har gjort, inom en snar framtid, med skräckblandad förtjusning. Det låter som att du verkligen var superduktig. Många kramar till dig!!
    ja det är verkligen skräckblandad förtjusning. Men är helt otroligt hur snabbt man glömmer. Nu tycker jag det är helt klart värt det, under förlossningen ville jag bara bli snittad haahaaaa...men NEEEJ Ines mådde såååå bra. Enda gången då jag var aktuell och de inte brydde sig om Ines var när jag förlora allt blod. Då var i centrum. Snart är du mamma Kajsalisa, det är sååå häftigt.
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-12-27 18:38:54 följande:
    När kommer Röntgensyrrans bebis?

Odd: Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång
    Smålands jänta i storstaden 24/12 kl 15.48  3150 tung 48 lång
    Bjornis: Ines är född den 24/12 klockan 19:37, 2890 gram och 48 cm.
    PåvägMotSyskon Ines född 24/12 Kl 23.37 3205g och 49cm
    Mabaja: Ines är född 25/12 kl. 00.14, 2800g och 49 cm lång!
    pinklove: Ines född 25/12 kl. 01.23, 3050g och 49 cm lång
    3 barns mamma84: Ines är född 25/12 klockan 15.03, 3200 gram och 50 cm
    Happiness: 27/12 klockan 17.00 3450 gram och 50 cm
    Mallanis: 27/12 Klockan 02.36 3560 g och 50 cm

Rätt svar: 24/12, klockan 20.18, 3180 g och 48 cm lång.

Rätt datum:  Odd, Smålandsjänta, Bjornis, PåVäg Mot Syskon
    Tidpunkt:: närmst var Bjornis
    Vikt: närmst var 3 barnsmamman med 20 g fel och även Smålandsjäntan var nära på 30 fel.
    Längd: Odd, Smålandsjänta, Bjornis.

Som jag ser det är det oavgjort mellan Bjornis och Smålansjänta :)

Foto kommer senare, känner mig fortfarande trött sen efter förlossningen. Men dock väääldigt lycklig! Ska snart ta och titta tillbaka i tråden och se vad som har hänt hos er andra :D

*massa kramar från en stolt mamma*
    Stort GRATTIS =))))) Hoppas du känner dig nöjd ändå me hela förlossningen trotts diverse smärtor =)

Såg att du glömt mig, ja gissa fel på på vikt me 25g hihi, de e noga

NJUT nu av henne =))
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • 3 barns mamma84

mabaja Inga bristningar här utan jag ammar men går jätte fort ner i vikt nu rasar ner i vikt och midjan är tillbaks och jag har smalare mage nu  också
    har gått ner 10 kg förra veckan och nu denna vecka ca 3 kg ner

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Happiness

Åh vad jag blir glad att allt gått så bra Rontgen!!!!!! har suttit här som på nålar.Loggat in varannan timme typ för att se om du skrivit något. Haha!

Så skönt att både du och Ines mår bra. Jag tycker du låter så lugn och harmonisk. Mamma Rontgen . Du har varit så himla duktig. Många gratulationer till din lilla flicka Ines.

Vill gärna höra mer om din förlossning när du orkar skriva.

**************************GRATTIS KRAMAR FRÅN MIG OCH SOFIA******************************************

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-27 19:14:02 följande:
    Tack för alla gratulationer! Hon är verkligen bedårande!!! Ligger just nu och sussar på mitt bröst efter aminingomgång. Just nu är det mycket bajs, ammande, sovande och framför allt mys! För att vara ännu mer glad och positiv så kan jag berätta att jag fick inga bristningar alls på magen och har redan gått ner 6,6 kg, visserligen av sanmmanlagda 17,2 kg hahahahahaaaaa...

Har vi hört något från Bjornis sedan slemmis gått???

Jag lovar att när jag mår bättre lägga in något bild på min mörka skönhet, som nästan nu är brunögd som sin far.
    Du kommer fullkommligt rasa i vikt nu. Amningen sätter fart på ämnesomsättningen. Och det du gått upp i  är i vätska som "omvandlas" till mjölk. Så det är faktiskt sant som de flesta mödrar säger att barnet rikigt suger ut en . Sen var du ju så fin och nätt i kroppen redan innan du åkte in till BB (orättvist)

Jag vägde 65 kilo när jag blev gravid med sonen vägde runt 100 när jag åkte in till BB. vad blir det....hmmm över 30 kilo gick jag upp. 3 månader senare var jag nere på 65 igen. Han föddes 3 maj och vi hade dopet den 23 augusti...då var jag back in business 65 kilo. Inga bristningar överhuvudtaget Lilla Ines kommer dricka på, sen kör vi beach 2011 Rontgen. Problemet är väl då att jag fortfarande är smäll fet. Haha!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma