• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

Muffe: min Bm sa att man minst bör gå hem 2 veckor innan bf, men gärna tidigare, för att hinna varva ner. Jag tänker ta ut två veckor föräldraledighet innan bf om jag inte blir sjukskriven heltid innan. Sjukskriven på halvtid nu och det börjar bli tungt (jobbar på förskola med små barn), vecka 30+3 idag. Skulle gärna gå hem redan nu tycker kroppen men knoppen tror att tiden skulle kännas ännu mer långsam då, haha. Hur som helst tror jag att det är viktigt att planera hur länge man tänkte jobba, så man ser ett slut på det, Hehe, sen kan ju planerna alltid ändras om man mår jättebra eller tvärtom. :)

• mallanis

Björnis, Hallå  BJÖÖÖRNIS är du här eller inne på BB nu?

Miraclee- Förstår att du blir rastlös men gött att du valde att ta det lungt!!!

Mabaja- Hoppas att det funkade med mannen och tröskeln =) Men så skönt bara några kilo kvar och gott att höra att bristningarna redan bleknat!

Muffe- jag funderar likadant.... vore kanske skönt med en månad ledig innan (vi kanske kan få njuta i vår och sommarsolen lite innan bf? ) Det kan ju vara så att de kommer 3 veckor innan BF utan att det är särskilt konstigt....

EGO- Jag nojjar fortfarande...tycker nu att magen är så liten och har inte kännt något från bebis...så nu är jag på ruta ett igen.... finns det en levande bebis där inne? RUL om mindre än en vecka.... ahhhh har sån ångest!

Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

mallanis-redan RUL, tiden går verkligen fort :)

tänker även att bebis ju kan komma 2 veckor efter bf, och då går det åt ändå mer mammadagar ju...

Hm, såg precis att jag knappt har luft på min bils bakdäck... är på jobbet nu. Vågar man åka hem i em med det, ca 2 mil?

• kajsalisa

Håller med! Bra att du stannade hemma Miraclee... Muffe; det där är ju så individuellt. Varför inte jobba om man mår bra?! Jag jobbat som idrottslärare och jobbade fram till två veckor före bf då jag fick ett naturligt brejk i form av jullovet. Men om bebisen hade kommit tidigt hade det kanske varit jobbigt...

• Happiness
    miraclee skrev 2010-12-28 07:20:33 följande:
    Hahahaha, goa du! ;) Jag är hemma. Blä. Fick inte tag på ngn där igår så ringde imorse vid halv 6 o lämnade meddelande på telefonsvararen, slängde även iväg ett sms till chefen vid 6. Så, e du nöjd nu? ;) Nerå, de känns bra nu, fick ont bara jag gick upp imorse så nu äre sängläge här för mig, blir nog en powernap en stund också. 

Min man va glad iallafall, han säger som du - vad är ett jobb om Devin kommer alldeles för tidigt? Ingenting. Så jag inser mig slagen! ;)

Hjärta
    Haha vad bra...jag har loggat in nu för att kolla upp så att du verkligen är hemma. Jag är MYCKET nöjd med dig...men tyvärr kan jag inte ge dig någon lön då jag har.....harkel....överhandlat en aningens nu i jul. Haha!

EGO: Idag är det en kanon dag. Solen skiner här nere i GBG och det riktigt glittrar i snön. Jag har precis stekt 50.000 pannkakor typ som vi ska ha på vårat äventyr ner till Halmstads äventyrs bad. Sen på allt detta fylller jag år idag. För 40 år sedan föddes jag på Kungälvs sjukhus. Tror inte det funnits någor BB där sen dess ...Sa till min son att för 40 år sen kom jag ur mormors snippa. Haha han blev nästan grön i ansiktet och så usch vad äckligt. Haha!  Tänk när Sofia är 40 år då fyller jag 80...DET tycker jag är ganska äckligt. Kram på er alla nu ska jag iväg och fira!
  • Cat79

Vilken underbar julklapp du fick Rontgensyrran, Stort grattis till Ines Hjärta Härligt att ni båda mår bra.
    Kajsalisa: Inga känningar från dig? Inga sammandragningar här inte men nu är det bara några dagar kvar på detta året så dem kan gott vänta Flört
    Muffe80: Jag gick hem 3 v innan och det kändes mycket bra för som sagt så kan man få för tidigt och då kan det bli trufft utan att ha vilat upp sig. Sen kanske det blir så att man går över 2 v och då är det ju drygt m 5 v ledighet... Du får se lite hur du känner längre fram men var noga att sätta ett datum sen när du går hem.
    Mallanis: Härligt med RUL snart, så skönt när det är gjort och man sett att allt är bra med bebis.
    Bjornis: Hur går det för dig? Hoppas bebis tittar ut snart även om du önskat efter nyår, bara allt går bra.
    Odd: Veckorna går nu och skönt att du förberett mycket, mysigt med sängen bäddad o s v. Ska få iordning denna veckan tänkte jag (beräknad söndag så det kan vara dags...)
    Miraclee: Bra att du stannar hemma, måste tänka på dig och din pojk! Inte roligt att få för tidigt.

Det finns säkert fler att kommentera eller skriva om men minnet är kort.

Ego: Var hos BM idag och mitt SF-mått har växt med 1,5 cm så nu är det på 33,5 cm i vecka 39+2. Hade gått ner 1 kg men det var tydligen vanligt. Enligft TUL så väger min bebis ca 3300 g nu så det är bara bebis oc hdet sitter på magen och ingen annanstans. Nu ska jag se till att packa bb-väskan. lite sent kanske.... Sen blir det att förbereda och bädda i vaggan då vi hade den före spjälsängen. Nu står det vila på listan innan lunch.

Kram på er alla underbara!

• Muffe80

BF är ju 6 maj, kanske lagom att gå hem den 15/4 då?

• Cat79
    Muffe80 skrev 2010-12-28 10:53:15 följande:
    BF är ju 6 maj, kanske lagom att gå hem den 15/4 då?
    Ja det låter väl bra att ha som plan så din arbetsgivare kan planera lite men sen vet man aldrig hur du kommer att må o s v men det går ju aldirg förutse innan.
  • Muffe80

Jag har alltid sagt 15/4 till arbetsgivaren, undrar om man får stanna längre om man vill och mår bra

• Pancakes

God morgon och god fortsättning alla fina tjejer! Hoppas ni mår bra! Jag har inte varit inne på ett tag, har haft fullt upp med att fira jul till höger och vänster. Har inte hunnit läsa ikapp än men ska göra det under dagen.

RUL är avklarat för mig del och jag svävar på moln. Kan man äntligen få njuta lite nu? Jag har varit orolig hela julen pga ont i magen så jag var jättenervös. Har väldigt mycket växtvärk i kombination med lite förstoppning och knasiga tarmar efter all julmat så jag har varit orolig och ringt och tjatat på vårdguiden, stackarna. Men den lille mår bra och allt är som det ska och blev framflyttad nästan en vecka :) Så söt den är och vad tydligt man ser allt. Tog inte reda på kön dock och vågar inte lägga ut bild med rädsla för att ni andra ska se vad det är...

Hur är det, har det kommit några nya bebisar? Ska läsa ikapp lite!

Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma