• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-12-28 11:33:14 följande:

God morgon och god fortsättning alla fina tjejer! Hoppas ni mår bra! Jag har inte varit inne på ett tag, har haft fullt upp med att fira jul till höger och vänster. Har inte hunnit läsa ikapp än men ska göra det under dagen.

RUL är avklarat för mig del och jag svävar på moln. Kan man äntligen få njuta lite nu? Jag har varit orolig hela julen pga ont i magen så jag var jättenervös. Har väldigt mycket växtvärk i kombination med lite förstoppning och knasiga tarmar efter all julmat så jag har varit orolig och ringt och tjatat på vårdguiden, stackarna. Men den lille mår bra och allt är som det ska och blev framflyttad nästan en vecka :) Så söt den är och vad tydligt man ser allt. Tog inte reda på kön dock och vågar inte lägga ut bild med rädsla för att ni andra ska se vad det är...

Hur är det, har det kommit några nya bebisar? Ska läsa ikapp lite!

Kram!

whooo hooo Va gött!!! Ja du NU är det dags att njuta och sluta nojja =) (har vi sagt det förut? ;) )
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-12-28 11:01:20 följande:
    Jag har alltid sagt 15/4 till arbetsgivaren, undrar om man får stanna längre om man vill och mår bra
    Du får säkert stanna längre ;) det är nog ingen fara.... hhhaha de brukar ju viljja behålla en så länge det bara går.....
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-28 11:55:22 följande:
    whooo hooo Va gött!!! Ja du NU är det dags att njuta och sluta nojja =) (har vi sagt det förut? ;) )
    Hehe, det har vi kanske gjort... Jag var ganska lugn förra veckan men så på julafton fick jag som värsta mensvärken som inte ville gå över och sen dagen efter gjorde det ont i buken och sen dagen efter det högre upp på magen. Fy, vad jag nojade mig! Men nu på RUL visade den sig ju nästan vara en vecka större än beräknat så antagligen har den väl växt så det knakat.

Åh, du har nåt att se fram emot! RUL var jättekul och mycket roligare och mindre stressat och nervöst än det tidigare ultraljuden.

Hur mår du annars?
  • kajsalisa

Grattis på födelsedagen Happiness!! Stor kram till dig!!

• Muffe80

Å jag tyckte RUL inte var så märkvärdigt men det kanske var för att vi sett den en gång förut, allt såg bra ut då och jag var "säker" på att det skulle se bra ut på RUL också!
    sedan ha det säkert att göra med vilken bm man får och hur de gör undersökningen, vår var lite sådär...

Nu i januari börjar mina täta bm-besök, det blir roligt.

Och för andra gången har jag nu sett min mage hoppa till lite när bebis spakar, det är såå häftigt och jag kan inte låta bli att le då
    Han verkar ha sina rutiner, när han sover och är vaken osv

• kajsalisa

Cat; inga känningar heller än så länge. Nyss hemkommen från bm. Något högre blodtryck än tidigare, 115/80, magen växt ytterligare en centimeter så 36 cm nu och bebisens hjärtljud 132. Hur mår du annars? Har ni bestämt er för namn?

• Odetta
    Välkommen hem mamma Röntgen!!!! Och grattis grattis grattis till din dotter....åh vilken kulklapp! *bamsekram*

Happy Birthday Happiness!!!! Hoppas din dag blir precis som du önskar dig! *kramkramkram*

Pancakes: GRATTIS till lyckat RUL! Men vi vill ju se bilder ju....om vi lovar att inte säga nått (och du behöver ju inte lägga ut en bild från mellan benen heller) så snääääääällla??? Skönt att allt såg bra ut i alla fall, NJUT nu! *kram vännen*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Ja snälla Pancakes, lägg upp en bild. Jag kan inte se vad det är, lovar!
    Min bebis i magen buffrar och säger "LÄGG UPP EN BILD"

• Odetta

Ego:

Idag är en trött trött trött dag....är så slut så jag vet inte vad. Och då har jag inte gjort någonting alls typ. Åkte till sjukgympan förvisso men orkade inte göra några övningar så jag flöt bara runt i poolen i 50 minuter innan jag gick upp. Skönt. Men hur kan man bli trött av det?

Jaja, sedan kollade jag mailen och jag hade fått ett mail av X:et. Att han orkar....han borde inte kasta sten när han står i ett glashus och jag borde inte ta åt mig, men ja, ibland gör man det ju ändå. Jag tror att han egentligen är irriterad över att han fick reda på att vi inte tänker vara i samma delstat som han denna sommar istället för det han tjaffsade om och det känns ju kul att veta att han då redan börjar bråka igen när det är ett halvt år kvar innan vi ska dit...bådar ju gott...inte. som vanligt med andra ord *suck*

Men annars är det lugnt. Mycket kramp i mina ligament på sidan av magen, men vad ska man göra? Sitter redan mest på soffan så vila mer går nog inte. Lilleman sover middag och mannen min har jag skickat iväg på solning. Han borde komma hem snart och då vill jag ha en kram...jag behöver det *haha, jaaaaa, jag känner mig lite ynklig just nu, jag erkänner*

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Grattis på födelsedagen happiness!

Pancakes: grattis till lyckat rul, håller med odd, vill oxå se ditt mirakel! Här är det ingen som ska säga något om det skulle synas kön på bilden, men är det en profilbild är det extremt/ omöjligt att se kön!

Miraclee: skönt att du stannade hemma! Lyssna på din kropp är det bästa du kan göra!

Kajsalisa: snart dax för dig oxå! Skönt att bm gick okej trots lite ökat bltr, men inget farligt, är inte det ganska vanligt att det ökar lite på slutet?

Cat: skönt för fina siffror för dig oxå, skönt att magen vuxit oxå!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma