Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-04-03 09:21:48 följande:
    Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  
    Grattis till vecka 12, jag är i tolfte veckan nu, 11+1
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-04 09:47:30 följande:
    Hej hopp!
    Har varit hos BM och lyssnat på hjärtat. tydligen har jag räknat fel tidigare (eller så räknade hon fel) för hon sade att det slog i 140-142 slag/minut.
    Jaja. Huvudsaken är att det slog jämnt och fint.
    Härligt och lyssna på hjärtat. Vilken vecka är du i?
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-04-04 10:32:05 följande:
    jag saknar spädbarnstiden lite men samtidigt är det hur kul som helst nu när det är fullt ös all vaken tid! wilda sover bra på nätterna, men så gäller det att hålla hennes rutiner annars är det kört!

kul att ni flyttat, då ses vi framöver på sats! och du, ta en sak i taget och stressa inte! det är mina tips!
    Vad fort tiden gått, redan 6 månader. Men du, Wilda är ju ff spädbarn ju. Den tiden varar väl tills barnet fyller 1 år iaf.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-04 15:23:31 följande:
    herregud telgebo att du änns orkar !
    Jag vet nog bättre än dig då jag bor här.
    Väderraporten stämmer inte alltid det borde du veta
    Du behöver inte bli arg ingen trampar dig på tårna gravid hormoner herre jösses säger jag bara.

Åh idag har vi sol och jag har tvättat fönstrena tvättat golvet och bara njutit av denna sköna värme.
    Snart dags att hämta barnen med
    Kan du bara inte sluta provocera då och trigga igång hela tiden och jag fattar inte hur du orkar hålla på och påstå att jag ens orkar. Allvarligt jag bryr mig inte var du bor och hur varmt eller kallt du har det.
  • telgebo

Det står i min gravidbok jag har att jag ska kunna känna livmoderkanten nu, men jag känner då ingen kant alls. Hur känns den och var ska jag leta? 10 cm nedan naveln känner nada. Magen är ju så platt och jag var inte ens såhär platt om magen innan jag blev gravid ens och hela jag har blivit så smal. Är så rädd inför nästa vecka att jag ska se en död bebis på skärmen, usch.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-04 16:26:42 följande:
    provoserar ööh jasså
    Ja och nu med. Har du inget mer att göra än att provocera så behöver du inte ens svara.
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-04-04 16:36:00 följande:
    en sak till som jag funderar på: om man ska snittas eller så, så ska man ju vara fastande, men hur funkar det om de blir akutsnitt? Då kanske man nyligen ätit mat hemma t ex?! :)
    Man får dricka nån neutralisrare innan har jag för mig.
  • telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-04-04 16:51:20 följande:
    Var i Sverige du befann dig just den här dagen har jag ingen aning om men jag befann mig i östergötland och där var det då inga 4 plusgrader utan det varierade under dagen mellan 12 och 16 plusgrader. Bara så du vet. Du gör nog helt rätt i att lägga ner diskussionen för övrigt för dina inlägg var inte speciellt trevliga och är det inte nu heller.
    I lördags var det 4 + och mulet och tråkväder, samma sak igår men det kanske var varmare, vet inte. Låg hela dagen som en död i soffan och orkade inte resa på mig. Men end of nu om detta.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-04 17:01:48 följande:
    ja snälla sluta tjafsa nu! blir så less när de ska tjafsas..du e sövd så liten tid att de e ingen fara med mat i magen.. du får medicin mot illamående sen så du inte ska bli så illamående.. (inte för att jag gjort snitt innan men de e de jag läst=)
    Jag med är trött på det och det har jag skrivit också.
  • telgebo

Är ledsen och orolig idag. Ledsen för att det hänt tråkiga saker i mitt liv och orolig för MA. Jag tycker alla oktobermamma har fått så mycket gravidmage och jag är skiträdd nu att min bebis är död och att det är därför magen är ännu plattare nu i v.11 än var den före jag blev gravid. En hel vecka kvar innan jag vet om allt är bra eller inte.

Jag drömmer en massa otäckt på nätterna och vaknar av det och kan inte somna om. Imorse vaknade jag vid 03.40, åt frukost vid 04 och somnade om vid 06 kanske.Drömde då nästa mardröm och vaknade med ett ryck och storgrät. Klockan var 08.40 ca.

Drömmer ni också mycket mardrömmar?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma