• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-29 22:00:27 följande:
    Läste också någonstans att man skulle ha med sig gammal t-shirt eller nattlinne att ha på sig under förlossningen. Får man inte sånt där? Hihihi, känner mig verkligen som en nybörjare. Vet ju ingenting...
    haha, jag fick på mig en rock och vägrade ta av mig bh:n. Sen när W nästan var ute började de dra och slita i den där "fina" rocken men jag vägrade... När W kommit ut så slet de av mig bh:n.. lagom till att de fått av mig den fick Daniel ta W istället så där låg jag helt naken... Efter ett tag kom de på att jag inte ville visa upp mig mer än nödvändigt, då fick jag en filt att ha över. haha. när trosorna åkte av har jag koll på men inte när nättrosorna åkte av.. Allt gick så fort, 45 min i förlossningsrummet!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Tänkte väl det. Vill inte packa med mer än nödvändigt... Druvsockret redan packat Odd... :)

• Happiness

Är så nyfiken ( och lite orolig) för hur de gå rmed tjejerna som fått barn. Tänker på Lallan Rontgen och bjornis (och om jag glömt någon) 2barns mamma och mabaja är ju med oss hela tiden ...Haha! Härligt!

Idag har vi varit och sett Megamind helt OK film....men det verkar som vi åkt på något magvirus. Alla är lite smågröna i ansiktena...säkert någon kass julmat. Så vårat nyårsfirande blir nog väldigt begränsat....mycket raketer dock pojkarna ser framemot det.

Mabaja...jag tycker absolut du ska gå ditt tillsnoffsad och vacker..med din lilla fina flicka. Tror snarare folk kommer fråga sig hur man så snabbt efter en förlossning kan se så bra ut.

Vill passa på att önska Påvägmot, gemig och Kajsa-lisa....LYCKA TILL!!!!! Vem vet nu kan det ske när som helst....ODD eller någon annan duktig list-tjej.....finns det någon gissnings lista på Kajsa-Lisa och gemig? Något jag missat?

Visste hela tiden att du heter Carina (2barns) eftersom jag läste för längesen (mallig)om ditt stora mirakel i en tidning .

• Mabaja

När kommer gemigsinnesros bebis???

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    Mabaja: 1/1 kl. 02.33, 3585 g och 51 cm... POJKE

• Happiness

Happiness: 1/1 kl.20.50 3350 g och 50 cm....POJKE

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-12-29 22:12:45 följande:
    Är så nyfiken ( och lite orolig) för hur de gå rmed tjejerna som fått barn. Tänker på Lallan Rontgen och bjornis (och om jag glömt någon) 2barns mamma och mabaja är ju med oss hela tiden ...Haha! Härligt!

Idag har vi varit och sett Megamind helt OK film....men det verkar som vi åkt på något magvirus. Alla är lite smågröna i ansiktena...säkert någon kass julmat. Så vårat nyårsfirande blir nog väldigt begränsat....mycket raketer dock pojkarna ser framemot det.

Mabaja...jag tycker absolut du ska gå ditt tillsnoffsad och vacker..med din lilla fina flicka. Tror snarare folk kommer fråga sig hur man så snabbt efter en förlossning kan se så bra ut.

Vill passa på att önska Påvägmot, gemig och Kajsa-lisa....LYCKA TILL!!!!! Vem vet nu kan det ske när som helst....ODD eller någon annan duktig list-tjej.....finns det någon gissnings lista på Kajsa-Lisa och gemig? Något jag missat?

Visste hela tiden att du heter Carina (2barns) eftersom jag läste för längesen (mallig)om ditt stora mirakel i en tidning .
    Ska göra så gott jag kan! ;) TACK för dina fina ord!

Idag har W fått sin första vaccinering och den har inte varit rolig! W har sovit 20 min sen 12 och skrikit konstant sen 15! Det var ungefär då hon blev glansig på ögonen så fick lite alvedon!

Sen nu på kvällen fick hon sin första ersättningsflaska, jag har börjat sina och kommer inte kämpa för att få upp produktionen då min svamp på brösten kommit tillbaka. En vecka slapp jag den men nu, en kamp på nio veckor fortsätter!
  • PåvägMotSyskon
    gemigsinnesro
    Har själv kännt som stickningar när ja stått upp och då ajjjar man lite, funderar om inte de va de ja kände när de va väldigt nära vattenavg med mit första barn...
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • 3 barns mamma84

2 barns mamma84: 1/1 kl 01.40 3890 g 53 cm .... POJKE

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon

kan man inte lägga in denna gissning i gissningslistan som vi har härnånstans, så kommer alla med som det gissas på?!

PåvägMotSyskon: 1/1 kl 02.46 3970 53cm... POJKE

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma