• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    acure skrev 2010-12-29 18:51:33 följande:
    Vad har ni för planer för nyårsafton tjejer? Hur gör ni med nyfödda bebisar?
    nu är ju inte Wilda speciellt nyfödd men blir en "glitter/glamourfest" vi ska på. Jag vill inte gå för jag vantrivs sååå med hur jag ser ut.. Sen brukar jag alltid få höra hur tråååååkig jag är som inte dricker! Så jag är inte speciellt sugen, men åker väl dig och käkar och åker hem igen... Så får Daniel komma hem när han vill.. Jag och W kan kolla fyrverkerier här hemma! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2010-12-29 18:51:33 följande:
    Vad har ni för planer för nyårsafton tjejer? Hur gör ni med nyfödda bebisar?
    Vi tänkte såhär att vi kommer att fira Nyår hos svärmor och äta mat där som vi köper i morgon och så spriten det kommer bara vara få drinkar.
    Jag kommer att ta 2 glas med drink som sambon gör då han varit bartänder och så lämnar vi båda barnen hos hans mamma och tar med oss elias men vi GÅR hem med barnvagn efter 00 slaget och vi kommer inte dricka oss fulla utan ta ett par glas bara.
    Dagen efter hämtar vi barnen.
    JUSTE det viktigaste vi kommer att dricka när barnen ligger och sover kl 20 tiden då jag inte dricker något framför barnen något jag inte gör.
    Har haft föräldrar som varit ******* så jag vill inte mina barn ska se mig ta ett glas cider eller så ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-29 19:51:01 följande:
    nu är ju inte Wilda speciellt nyfödd men blir en "glitter/glamourfest" vi ska på. Jag vill inte gå för jag vantrivs sååå med hur jag ser ut.. Sen brukar jag alltid få höra hur tråååååkig jag är som inte dricker! Så jag är inte speciellt sugen, men åker väl dig och käkar och åker hem igen... Så får Daniel komma hem när han vill.. Jag och W kan kolla fyrverkerier här hemma! :)
    Men du som är så fin Mabaja, inte ska du vantrivas! *kram*  Tycker att du och Wilda kan glamma till er riktigt ordentligt, pangmamman med superbebisen! Sedan kan dem andra tycka att du är hur tråkig som hellst som inte dricker, haha, du kommer i alla fall komma ihåg festen

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure

Det låter som lugna och sunda nyårsfiranden tycker jag. Förstår verkligen vad du menar Mabaja, jag dricker aldrig, inte ens när jag inte är gravid och man får ständigt höra hur tråkig man är som är nykter jämt. Nu har jag ju tack och lov en mage som gör att folk håller klaffen för en gångs skull, haha.

• kajsalisa

Jag håller på och packar bb-väskan och läser förslag på packningslistor på lite olika sajter och blir lite fundersam. Ni som har gjort det här förut, behöver jag packa ner blöjor till bebisen, och handduk till mig? Fanns med på en av listorna, men det förutsatte jag nästan att dom har där... I övrigt, vad har varit det mest värdefulla ni packat med, bortsett från mobil och kamera+laddare förstås...???

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-12-29 21:36:40 följande:
    Jag håller på och packar bb-väskan och läser förslag på packningslistor på lite olika sajter och blir lite fundersam. Ni som har gjort det här förut, behöver jag packa ner blöjor till bebisen, och handduk till mig? Fanns med på en av listorna, men det förutsatte jag nästan att dom har där... I övrigt, vad har varit det mest värdefulla ni packat med, bortsett från mobil och kamera+laddare förstås...???
    onödiga är
    blöjor
    bindor
    handduk

nödvändiga
    sig själv och mannen
    och några få plagg till bebisen och dig och mannen
    glöm inte första nallen och en filt till bebisen
  • färnik
    Kajsalisa: Klart viktigaste för mig var nässprayen! Vilken fasa att ligga med värkar och täppt näsa!

Här behöver man inte ha med blöjor och handduk, men det kan variera mellan olika sjukhus har jag förstått...

Ang. nyårsfirande, så kommer vi bara vara hemma och ta det lugnt. Jag orkar inte med ngt mer omfattande, och inte 4-åriga dottern heller. det brukar tyvärr aldrig bli särskilt luyckat att ha med henne på allt för sena tillställningar. Men vi lagar lite god mat här hemma iaf, och kikar på fyrverkerier dsenare...
  • 3 barns mamma84
    Legg
    kamera mobil laddare och laptopp
    Jornal papper men bb har all information
    Jag tog med mig och legg då danmark är efter
    Kläder som 1 par strumpor 2 par trosor 1 par byxor 1 tröja och en ammningstopp
    Mannen tar det han vill ha
    Babyn 2 par boddys tun mössa filt och nalle och napp och nappflaska om du ska ge ersättning själv.
    Zink salva till rumpan
    Shampoo & balsam hårborste lepsyle hand och ansiktcream
  • gemigsinnesro

ODD och 2barns -mamman : Tack för svaren. Rätt så snart efter att jag skrivit så bökade bebis loss ordentligt i magen så då försvann oron. Nu sitter jag med VÄLDIGT oregelbundna värkar så vi får se vad som händer under natten :).

• Mabaja
    datorn! Det var vårt viktigaste! W kom kl 6 på morgonen så när kl var 21 var vi något rastlösa, så det var helt underbart att bara ligga och mysa tillsammans med en film.. Kamera och sånt hann vi ju inte med så det fick vi ta i efterhand! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma